Gå til innhold

Slanke bort 2-3 kg på 2 uker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Etter mye eksamenslesing med tilhørende sjokolade og MYE mat har jeg lagt på meg 3-4 kg og satt ny personlig vektrekord :(

Jeg skal reise bort om 2 uker og vil gjerne ha bort de få kiloene.

Jeg spiser til vanlig ganske sunt og variert, og trener en del, men det er ikke nok for ågå ned så mye på så kort tid.

Noen som har noen tips til meg?

Jeg er vel en av de som folk mener er relativt slank, men ikke for tynn (ved idealvekta mi), nå har jeg jo lagt på meg litt.

Jeg er åpen for treningstips, kostholdstips og andre ting som dere måtte mene hjelper.

takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter mye eksamenslesing med tilhørende sjokolade og MYE mat har jeg lagt på meg 3-4 kg og satt ny personlig vektrekord :(

Jeg skal reise bort om 2 uker og vil gjerne ha bort de få kiloene.

Jeg spiser til vanlig ganske sunt og variert, og trener en del, men det er ikke nok for ågå ned så mye på så kort tid.

Noen som har noen tips til meg?

Jeg er vel en av de som folk mener er relativt slank, men ikke for tynn (ved idealvekta mi), nå har jeg jo lagt på meg litt.

Jeg er åpen for treningstips, kostholdstips og andre ting som dere måtte mene hjelper.

takk :)

Det er fullt mulig å slanke bort 2-3 kg på to uker, men du klarer ikke kvitte deg med 3 kg fett på to uker, maksimalt kan du regne med å bli kvitt ca. 1 kg fett på to uker. Dermed vil det andre du mister være muskelmasse, og da får du dårligere forbrenning, og vil høyst sannsylig legge på deg det tapte i form av fett, og så er jojoen i gang.

Hvor mange ganger må det sies før det går inn?

- Raskt ned = raskt opp igjen

- Det fins ingen snarveier

- Det eneste som gir varige resultater er varig endring av livsstil, dvs. begynne å spise sunt og mosjonere.

Trening er så mangt, i prinsippet er alt som får opp pulsen bra, men for at du skal klare å opprettholde treningsregimet bør du velge noe du synes er gøy, ellers vil du med stor sannsynlighet mislykkes. Hvis du lurer på detaljer rundt puls, intensitet og utholdenhetstrening får du si i fra.

Skrevet

Jeg er ingen jojo-slanker og kommer aldri til å bli det!

Trenger heller ikke endre min vanlige livsstil, da den er sunn med variert og sunt kosthold og trening.

Derfor tror jeg at selv om jeg kanskje slanker bort noe ganske fort så tror jeg at jeg klarer å holde det der, i og med at det min vanlige kroppsvekt, og alltid har vært!

Har hørt at man kan miste en kg eller to ved å ta detox-kur eller noe lignende, kan noen fortelle om det??

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det mulig!!

1 kg fett er ca 7000 kcal. Så om du ikke spiser noe i det hele tatt, og løper ca 12 timer hver dag, så kvitter du deg med ca 1 kg kroppsfett hver dag, avhengig av vekt.

Med andre ord kan du gå ned 14 kg på 2 uker ;-)

Skrevet

Jeg er ingen jojo-slanker og kommer aldri til å bli det!

Trenger heller ikke endre min vanlige livsstil, da den er sunn med variert og sunt kosthold og trening.

Derfor tror jeg at selv om jeg kanskje slanker bort noe ganske fort så tror jeg at jeg klarer å holde det der, i og med at det min vanlige kroppsvekt, og alltid har vært!

Har hørt at man kan miste en kg eller to ved å ta detox-kur eller noe lignende, kan noen fortelle om det??

Detox-kur er noe svada som noen "guruer" har klart å innbille en del lettlurte idioter at det virkelig har noe for seg. Det går ut på at det visstnok er mange avfallsstoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med, som akumulerer seg i kroppen. I så fall burde vi være store som balonger allerede som femåringer.

Spør du en ernæringsfysiolog vil h*n si at detoxkur bare er noe tull.

De fleste sliker "kurer" går ut på å spise svært lite og drikke mye. Da mister man glykogenlageret, som veier 2-3 kg, og man vasker ut en del salter, slik at man mister en del vann som har vært bundet i kroppen. Da tenker mange at "oi! Jeg gikk ned 4 kg på en uke!". Det er jo ikke noen reell vektnedgang, bare en midlertidig endring av væskebalansen.

Selv om du aldri har vært noen jojoslanker så kan heller ikke du klare å forbrenne 3 kg fett på to uker, dvs. gå ned 3 kg fettvekt. Mister du 3-4 kg på to uker vil mye av det du mister være muskelmasse, og da får du dårligere forbrenning, og vil veldig lett gå opp det tapte på kort tid.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

spis sunt ,tren og dropp godteri... det er ikke noen kur som funker i det lange som gjør at du går ned 2-3 kilo fett på to uker uten at du går de opp like fort

Gjest Coarvi
Skrevet

Hvor lenge har denne perioden din vart da? Kan jo hende det bare er vann du har lagt på deg, og da vil det renne av igjen hvis du spiser knallsunt nå de neste ukene og slenger inn noen treningsøkter (men ikke overdriv).

Skrevet

Ikke drikk en dråpe alkohol, drikk kun vann! Mange glemmer kaloriene man får i seg igjennom væskedrikker. Spis masse grønnsaker og magert kjøtt til middag(kylling, svin) og fisk. Spis ofte og mindre. Men spis en god frokost, da slipper du å gå småsulten hele dagen. Det hjelper ihvertfall meg :) Jeg spiser havregrøt lagd på ekstra lett melk, oppå der har jeg to skjeer med cottage cheese, en banan og kanel. Kjempegodt og mye energi som holder lenge!

Hold deg unna alt godteri, spis heller søt frukt om du får lyst på noe. Jeg pleier å spise ananas, nøtter eller cottage cheese med litt syltetøy uten sukker, om jeg har lyst på noe søtt.

Ellers hjelper det også å holde seg unna søtstoffer så godt som mulig, i forhold til å føle seg oppblåst. Det har ikke noe med vekten å gjøre, men om du skal på ferie så hjelper jo det på hvordan man føler seg og ser ut :jepp:

Ellers vil jeg anbefale å trene så variert og ofte som mulig, men viktig at du tar et par dager i uken med treningsfri, eller ihvertfall trene roligere, slik at kroppen får tid til å restituere seg. Jeg merker mer framgang når jeg lar kroppen restituere seg, enn når jeg kjører for hardt på.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...