turidogola Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Hei, sliter veldig med at stedet jeg skriver på hopper fram og tilbake i setningene når jeg skriver. Altså at når jeg skriver et sted, så hopper tastaturet og jeg skriver plutselig midt i et ord i en annen setning. Noen som kan hjelpe meg med dette? Er fryktelig irriterende nå som eksamensinnspurten er her! Tusen takk:)
Frøken Smilla Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Bruker du bærbar pc? I såfall kan det være at du kommer bort i "mousepad-en" uten at du merker det.
Zzyzx Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Og den bør det være mulig å skru av, enten på egen knapp eller i software.
turidogola Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2010 Tror jeg har prøvd å deaktivere denne tidligere, uten at det hjalp, men prøver gjerne igjen, kan noen fortelle meg hvordan? Har veldig lite peiling på dette.
Zzyzx Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Det kommer helt an på hva slags PC du har, dette er forskjellig fra produsent til produsent, og sannsynligvis fra modell til modell også.
aluminium Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Det bruker som regel å ligge under Kontrollpanel>Mus/Styreflate etc. Har du Mac kan du gjøre det samme ved å huke av "Hindre utilsiktet berøring" under Systemvalg>Mus/Styreflate. De færreste av disse funksjonene er spesielt gode eller praktiske, så det enkleste er faktisk å venne seg til å ikke være borti touchpaden, evt. flytte musen nederst i tekstfeltet før du begynner å skrive...
turidogola Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2010 Har forsøkt dette igjen, men virker ikke som om det er dette som er problemet, kan det være noe annet? Har forresten bærbar pc, Dell - hvis dette skulle ha noe å si. Takk for all hjelp så langt!
Zzyzx Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Har du en slik "museknapp" midt i tastaturet på den?
Zzyzx Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Hvis den fremdeles hopper atter at du har deaktivert pad-en og det ikek er en ekstra "musedings" midt i tastaturet, så ville jeg kontaktet dell for å høre hva som kan være galt.
Gjest Nedfall Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Kan denne brukes? (Har ikke prøvd programmet selv)
Mie Marie Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 Jeg hadde det samme problemet med en acer aspire laptop og "hoppinga" skjedde selv om jeg ikke var nær touchpaden. Det jeg måtte gjøre var å skru av tapping. Jeg dekativerte muligheten til å tappe på touchpaden, men kan fortsatt flytte musepekeren rundt.
aluminium Skrevet 14. mai 2010 #13 Skrevet 14. mai 2010 Det er vel ikke akkurat en løsning, i beste fall en midlertidig fiks. Om du må ha av tapping for å kunne bruke maskinen ville jeg tatt en telefon til de som solgte maskinen. Jeg hadde gått på veggene om jeg ikke hadde hatt tapping...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå