Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sliter veldig med at stedet jeg skriver på hopper fram og tilbake i setningene når jeg skriver. Altså at når jeg skriver et sted, så hopper tastaturet og jeg skriver plutselig midt i et ord i en annen setning. Noen som kan hjelpe meg med dette? Er fryktelig irriterende nå som eksamensinnspurten er her!

Tusen takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du bærbar pc? I såfall kan det være at du kommer bort i "mousepad-en" uten at du merker det.

Skrevet

Og den bør det være mulig å skru av, enten på egen knapp eller i software.

Skrevet

Tror jeg har prøvd å deaktivere denne tidligere, uten at det hjalp, men prøver gjerne igjen, kan noen fortelle meg hvordan? Har veldig lite peiling på dette.

Skrevet

Det kommer helt an på hva slags PC du har, dette er forskjellig fra produsent til produsent, og sannsynligvis fra modell til modell også.

Skrevet

Det bruker som regel å ligge under Kontrollpanel>Mus/Styreflate etc.

Har du Mac kan du gjøre det samme ved å huke av "Hindre utilsiktet berøring" under Systemvalg>Mus/Styreflate.

De færreste av disse funksjonene er spesielt gode eller praktiske, så det enkleste er faktisk å venne seg til å ikke være borti touchpaden, evt. flytte musen nederst i tekstfeltet før du begynner å skrive...

Skrevet

Har forsøkt dette igjen, men virker ikke som om det er dette som er problemet, kan det være noe annet? Har forresten bærbar pc, Dell - hvis dette skulle ha noe å si.

Takk for all hjelp så langt!

Skrevet

Har du en slik "museknapp" midt i tastaturet på den?

Skrevet

Slik ser det ut.

post-35948-1273484345,3988_thumb.jpg

Skrevet

Hvis den fremdeles hopper atter at du har deaktivert pad-en og det ikek er en ekstra "musedings" midt i tastaturet, så ville jeg kontaktet dell for å høre hva som kan være galt.

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet med en acer aspire laptop og "hoppinga" skjedde selv om jeg ikke var nær touchpaden. Det jeg måtte gjøre var å skru av tapping. Jeg dekativerte muligheten til å tappe på touchpaden, men kan fortsatt flytte musepekeren rundt.

Skrevet

Det er vel ikke akkurat en løsning, i beste fall en midlertidig fiks. Om du må ha av tapping for å kunne bruke maskinen ville jeg tatt en telefon til de som solgte maskinen. Jeg hadde gått på veggene om jeg ikke hadde hatt tapping...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...