Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Bor i blokk, klokkrn er det den er og det lukter rart i gangen...Mest helt nede i første. Enn slags kjemisk gasslukt. Er redd men alle naboene har lagt seg og je4g vet ikke om jeg tør ringe brannvesenet. Tenk om det ikke er gass??
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Der ville jeg ikke tatt noen sjanse i det hele tatt. Ring brannvesnet og få alle ut eller hør med brannveset om hva som burde gjøres i hvertfall. For hvis det er propan så er så vidt jeg vet bare en knist til og huset står i flammer. http://no.wikipedia.org/wiki/Propan Fordi propan er omtrent halvannen gang tyngre enn luft, bør gassen ikke oppbevares i kjellere eller andre steder der en lekkasje kan føre til oppsamling av gass. En slik samling av propangass vil utgjøre en stor brann- og eksposjonsfare. Det er ikke fra en kjeller det kommer i fra? Mener ikke å skremme, men propangass er ganske ille.
aluminium Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Dersom det lukter gass i første etasje kommer det iallefall ikke fra noen kjeller, gassen synker nedover. Unntaket er selvsagt om det har vært lekkasje lenge, men da tipper jeg noen andre hadde lagt merke til det også...
Sukkerert Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Lurer også på om du fant ut hva det var. Lukter nemlig gass hos meg og, men bare på badet vel og merke. (Bor i 3. etg) Lurer litt på hva slags gass dette kan være...
ninuska_ Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 (endret) Jeg lurer også på om du fant ut hva det var. Det var ikke tilfeldigvis en søt-kvalmende lukt? Vi ble vekket en morgen av en forferdelig lukt - begge våknet øyeblikkelig med kvalme, og jeg var kvalm hele dagen som følge av det. Har enda ikke funnet ut hva det var. Edit: Når jeg tenker meg om lukter vel propan som er tilsatt lukt svovelaktig, som råtne egg. Endret 10. mai 2010 av ninuska_
Sukkerert Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Jeg lurer også på om du fant ut hva det var. Det var ikke tilfeldigvis en søt-kvalmende lukt? Vi ble vekket en morgen av en forferdelig lukt - begge våknet øyeblikkelig med kvalme, og jeg var kvalm hele dagen som følge av det. Har enda ikke funnet ut hva det var. Edit: Når jeg tenker meg om lukter vel propan som er tilsatt lukt svovelaktig, som råtne egg. Det var en søtlig lukt hos meg hvertfall. Litt "rund" på slutten. Var ikke veldig sterk lukt, men nok til at jeg reagerte. Ringte brannvesenet på vakttelefon, og de valgte å sende en bil. Så da kom det en brannbil med blålysa på og to karer i fullt utstyr:p Men de fant ikke ut av det, og lukta av gassen var nesten borte etter å ha åpna døra mot gangen flere ganger. Jeg hadde vasket klær tidligere på kvelden, men hadde ikke brukt maskina på noen uker. Så de lurte på om det kanskje kunne komme av diverse slam i sluket på vaskemaskina, men de var ikke sikre. Følte meg litt til bry, men det er ikke noe greit å legge seg til å sove i gass-lukt og lure på hva det er heller...!
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Alltid hyggelig å treffe kjekke brannmenn da:-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Ringte brannvesenet på vakttelefon, og de valgte å sende en bil. Så da kom det en brannbil med blålysa på og to karer i fullt utstyr Var utstyret stort da?
Wildy Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 kjekke brannmenn er jo også en god grunn til å ringe brannvesenet ved minste tvil! ;-) Hva er det med brannmenn og ambulansepersonell egentlig?Har de et eget kjekkaskrav ved inntak?
Sukkerert Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Hihi, sant Alltid hyggelig med besøk av noen kjekke karer på kveldstid
LetThemEatCake Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 (endret) Vid misstanke om en gasläcka ska man alltid ringa brandkåren! Tänk vad jobbigt om det blir värsta explosionen och du bara "jaha, ja". Hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite! Och som någon säger så är det ju alltid trevligt med lite uniformerat mansfolk, hehe. Endret 11. mai 2010 av LetThemEatCake
skruf Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Tror det er noe med uniformen jeg.... Møtte ei ambulansejente engang jeg ble sendt i hui og hast i ambulense, t.o.m hun var kjekk!! Og jeg er gift med en mann og har aldri hatt tilbøyeligheter til noe annet....(mulig heavy dose med morfin intravenøst spillte meg et puss...) Jobbet en sommer som ferievikar ved et sykehjem, hadde en pasient med ønskekost, og hver dag stekte jeg pølser på det lille tekjøkkenet.. Viften var ikke av beste kvalitet, og nesten daglig fikk vi utrykkning fra brannvesenet! Begynte nesten å bli pinlig etter hvert, men for en 18-årig ferievikar var det absolutt dagens høydepunkt! Hører med til historien at jeg datet ene brannmannen en periode...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå