Thorn Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 (endret) Ja, kommer med en liten kjærlighetserklæring sånn på kveldingen... Lille pusen min ligger, som vanlig, i en ball nede ved foten av senga og snorker høylydt. Av og til rykker han til, våkner brått og kikker på meg for deretter å ta litt på foten min før han sovner igjen. I løpet av natta pleier han å flytte seg lenger og lenger opp i senga, slik at jeg som regel våkner til en katt som stirrer meg indignert inn i øynene, fordi mine våknebevegelser forstyrrer sjefens søvn. Da får jeg en pote på nesa, og så legger han seg til å sove igjen. Og om jeg av ulike grunner forlater senga på natta, ligger han enten på puta eller strekt ut midt på senga når jeg kommer tilbake. Da blir det kanten på senga og null pute på meg... Alle de rare tingene pusen gjør! :rødme: Endret 10. mai 2010 av hikari
Djungelvrål Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har noen ganger katten under dyna på armen min..klarer ikke la vær. Ligger med det lille bløte hodet sitt under haka mi..sukk... Velkommen i senga flott-insekter liksom :gjeiper:
Heart7086 Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 :rødme: Njååååå! Katter er nå altså søte:) Min pus bruker å ligge i armkroken min , under dyna. Ligger jeg urolig eller lignende strekker hun ut en pot å legger den i ansiktet mitt, for hun ligg alltid med ansiktet mot mitt. OG aldri, Gud forby, Aldri under samboers dyne, enn så mange ganger han har prøvd:) Ellers er det jeg som må dusje av henne(hun er langhåret og kritthvit, og ute på sommeren = hun må dusjes fra tid til annen:), samboer rører henne ikke i nærheta av vann. Første og siste gangen han dusja henne, var han oppkloret på rygg, armer og ben! Når jeg dusjer henne står hun i ro oppi badekaret, tydelig at hun ikke er spesielt glad for behandlinga, men står fortsatt i ro, uten klør ute:) Katter er rare og søte :rødme:
Capricorn Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Herlig Min tar også tar poten forsiktig i ansiktet. Holder en gjerne der en stund. Den hender han strekker seg i søvn med labbene strakt ut og blir liggende sånn resten av søvnen. Eller når han skal strekke seg og legger labbene i kryss over snuta. DA smelter jeg...... Noen ganger snorker han så høyt av det ikke er mulig å sove selv.
Kala Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 :rødme: så heldig du er, jeg har ikke økonomi eller plass til en pus ennå Men det skjer med en gang det nødvendige er på plass
Thorn Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2010 :rødme: så heldig du er, jeg har ikke økonomi eller plass til en pus ennå Men det skjer med en gang det nødvendige er på plass Det økonomiske kan være greit å ha i orden, ja, min nydelige har kostet meg ganske så mange tusenlapper i veterinærregninger til tillegg til vaksinasjoner, kastrering og chipping. Han er ikke verdens tøffeste, og omtrent uten immunforsvar, virker det som, han får betente sår ganske så ofte. Kne ut av ledd har han også hatt. Så det har blitt litt penger, men han er vel verdt hver eneste krone! Plass har jeg faktisk ikke så mye av, men han går ute mye av tiden når det ikke regner, så det går greit. Regner med å få opp katteluke snart, så da får han styre det selv
Thorn Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2010 :rødme: Njååååå! Katter er nå altså søte:) Min pus bruker å ligge i armkroken min , under dyna. Ligger jeg urolig eller lignende strekker hun ut en pot å legger den i ansiktet mitt, for hun ligg alltid med ansiktet mot mitt. OG aldri, Gud forby, Aldri under samboers dyne, enn så mange ganger han har prøvd:) Ellers er det jeg som må dusje av henne(hun er langhåret og kritthvit, og ute på sommeren = hun må dusjes fra tid til annen:), samboer rører henne ikke i nærheta av vann. Første og siste gangen han dusja henne, var han oppkloret på rygg, armer og ben! Når jeg dusjer henne står hun i ro oppi badekaret, tydelig at hun ikke er spesielt glad for behandlinga, men står fortsatt i ro, uten klør ute:) Katter er rare og søte :rødme: Så herlig! Hadde du pusen din før du fikk samboer, eller har dere fått henne sammen? Min liker nemlig ikke menn, undres på om det er flere katter der ute med samme særhet
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Så herlig! Hadde du pusen din før du fikk samboer, eller har dere fått henne sammen? Min liker nemlig ikke menn, undres på om det er flere katter der ute med samme særhet Ja, det er det. Min liker ikke hunnkjønn. Han har ikke respekt for jenter. Det lyser av hele katten at jenter er kjempedumme. Hvis han er så uheldig å glemme seg og kose med meg, blir han nesten flau når mannen min kommer hjem. Da piler han bort på fanget hans! Kan godt finne på å bite kvinnelige gjester. Han biter ikke barn, jentene må litt opp i tenårene før han tar dem. Menn derimot rører han ikke. Han har vært sånn siden han var kattunge så det er ikke noe som har skjedd. Noen andre som har mannsjovonistisk katt her? Uansett, så er det rart
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Ja, det er det. Min liker ikke hunnkjønn. Han har ikke respekt for jenter. Det lyser av hele katten at jenter er kjempedumme. Hvis han er så uheldig å glemme seg og kose med meg, blir han nesten flau når mannen min kommer hjem. Da piler han bort på fanget hans! Kan godt finne på å bite kvinnelige gjester. Han biter ikke barn, jentene må litt opp i tenårene før han tar dem. Menn derimot rører han ikke. Han har vært sånn siden han var kattunge så det er ikke noe som har skjedd. Noen andre som har mannsjovonistisk katt her? Uansett, så er det rart Ja merkelig at katter kan være så selektive på hvem de liker og ikke. Tyder vel på at de er ganske smarte da?
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Ja merkelig at katter kan være så selektive på hvem de liker og ikke. Tyder vel på at de er ganske smarte da? Vil også ha katt igjen.
Rotehøna_21 Skrevet 10. mai 2010 #13 Skrevet 10. mai 2010 Åhh, så herlige puser dere har... :rødme: Min liker å ligge i benenden på senga, eller oppå dyna, enten på magen eller ryggen min. Ho kommer gjerne flere ganger om natta for å få kos. Mjauer sårt, og dulter borti meg med snuta. Og maler høyt og er fornøyd da ho får kos.Det har blitt en vane å kose med ho, så gjør det nesten i søvne..
Heart7086 Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Så herlig! Hadde du pusen din før du fikk samboer, eller har dere fått henne sammen? Min liker nemlig ikke menn, undres på om det er flere katter der ute med samme særhet Pusen vår fikk vi da vi hadde bodd sammen noen mnd(vi redda henne fra den sikre død = avlivning fordi familien "plutselig" ble allergiske, men kunne to mnd etter ta inn to hunder og 3 katter!). Dagen vi fikk henne lå hun på fanget mitt, og samboer kommer bort for å klø henne siden han ikke hadde fått holde henne i det hele tatt til da. Hun freser skikkelig når han nærma seg, og etter den tid lå hun på fanget mitt, var med meg på badet/do, i senga, overalt. Vi har undret over om noen har kunnet være slem med henne, da et mannfolk, men har fått beskjed fra tidl. eier at det ikke har skjedd noe med mannen i huset der og Pus... Idag kan samboer kose med henne, løfte henne(selv om hun ikke blir liggende) og slikt, men hun går sjelden og aldri til han om det ikke er mat inne i bildet:) Katter merker vel gjerne raskt om noen er usikre, slemme, osv og vil generellt ikke til disse. (Når det er sagt; samboer her i huset har bare prøvd å bli venn med Pus, men kanskje merker hun at han tenker "nå kommer klørne henne ut, nå kommer hun til å klore!", el lign.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå