Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er en 24 år gammel jente, som har en helt vanlig kropp, sånn stort sett. Men jeg har store problemer med lårene mine, og rumpa også i og for seg. Selvom jeg er slank nok, så er huden så "appelsin-aktig", altså den er ikke glatt som andre steder på kroppen, og jeg syns dette får meg til å se eldre ut enn jeg er. Jeg fikk sånn rar hud for lenge siden. Har også veldig mye strekkmerker på rumpa. Det skjønner jeg jo at det ikke går an å gjøre noe med. Men jeg lurer på om sånn ujevn hud er noe som blir bedre hvis man trener mye styrke og liksom får strammet opp litt? Eller er dette genetisk og noe jeg ikke kan bli kvitt? Er det noen produkter jeg kan bruke, kanskje, for å få det til å se bedre ut? Hmm. Nå kommer jo snart sommeren, og det er så kjipt å måtte skjemmes over å gå i shorts fordi lårene er stygge. Vil gjerne legge inn litt treningsinnsats hvis det kan hjelpe..
Chanel.No5 Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Den "klumpete" huden du nevner kalles ofte Cellulitter/appelsinhud; http://innhold.legesiden.no/nyheter/dermatologi/cellulitter-2013-kan-man-bli-kvitt-dem http://nhi.no/sykdommer/hud/diverse/appelsinhud-15146.html
LetThemEatCake Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Celluliter är tyvärr permanenta och oftast ärftliga. De kan också uppkomma vid stora pendlingar i vikt eller om du röker. Det finns ingenting du kan göra för att det ska försvinna, men det finns alltid tips och trix för att de ska bli mindre synliga. De syns till exempel inte lika väl när du är solbränd, så en brun-utan-sol-behandling kanske vore något innan strandsäsongen? Sedan finns det en miljard olika krämer som säger sig ta bort celluliterna, men det enda de gör är att göra vävnaden svullen och därmed tillfälligt "fylla ut" groparna. Ca 90% av alla kvinnor har eller kommer att få celluliter någon gång i livet, så jag skulle inte bry mig så mycket om jag vore du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå