Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Et trøblete forhold går mot slutten. I flere år har jeg gitt og gitt, av hele meg, men bare fått halvhjertet tilbake. Blitt lovet "gull og grønne skoger", friske (re)starter og fagre ord. Forholdet har vært en berg og dalbane og det gikk så langt at jeg avsluttet det for noen mnd siden. Etter at han nå har "krøpet" en stund valgte jeg å ta sjansen på å gi han "en siste sjans". Nye ord om at det bare er meg han vil ha, meg han vil satse på og dele resten av livet med. MEN: så oppdager jeg plutselig (via tips fra venninne) at han har betalings-profil på en datingside. Tar opp dette med han og under tvil kjøper svaret om at den ble opprettet en "svart kveld" rett etter at jeg hadde sagt stopp. Fikk en lang utredning om at han har prøvd å slette konto, en haug med unnskyldninger etc. Har ikke helt trodd på dette, så jeg lagde meg en falsk profil (ganske lik meg, men med noen faktafeil). Startet med å bare gå innom for å legge igjen "spor", og som antatt tok det ikke lang tid før komplimentet kom... Nå har komplimentene gått frem og tilbake, og jeg er i ferd med å gi han mailen min (anonym). Faktisk nå i kveld har han på sms skrevet at han elsker meg på sms, samtidig som han da flirter med profilen min... Vet ikke hvor langt jeg skal dra dette lureriet, men etter å ha blitt beskylt for å være misstroisk og beskyldene så har jeg faktisk både lyst og behov for å virkelig konfrontere han med at han lyver og går bak ryggen min... Faktisk vise han at han er den løgnhalsen og "utro" ****sekken han selv mener at han ikke er... Ka dokk trur? Er det veldig feil av meg?
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 De fleste vil nok syns det, men eg syns du skal fortsette med det og ta den jævelen når det passer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Takk for svar:-) Er jo egentlig overhode ikke meg å være hevngjerrig og slem, men har heller aldri fått så mye "søppel" av en person som av han. Kall meg dum, kall meg naiv, men jeg har gitt han mange sjanser, tilgitt og prøvd på ny. Aldri har jeg vært så svak som for han. Jeg, som egentlig er kjent som den tøffe, sterke og selvstedige jenta. Men til mitt "forsvar" har jeg aldri (i løpet av over 30 år) hatt så sterke og enorme følelser for noen som for han. Så enormt at jeg faktisk er blitt satt ut av spill og normal logisk tenking. Men ei heller har jeg noen sinne blitt så såret og personlig krenket (ja det er faktisk ordet som passer best). Kjenner litt på det nå. Kanskje bruker jeg dette lureriet mest for min egen del. Terapi og ikke minst et bevis for meg selv (svart på hvitt) at jeg har det mye bedre uten, at jeg fortjener bedre. Kan ikke noe for det- men jeg ønsker faktisk å ha helt helt konkrete "bevis" å legge frem den dagen jeg avslører "fella". Fundrere litt i hvordan jeg skal gjøre det da... Plutselig ha bilde av meg på profilen? Ta opp "brukernavnet" mitt i en samtale? Si at jeg må vise han noe- for så å vise korrespondansen? Avtale kaffedate med profilen- for så å dukke opp i virkeligheten... Aner ikke. Det jeg vet pr nå er at han er ivrig på profilen min, samtidig som han på sms spør hva jeg vil ha å spise når vi treffes senere i uka....
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Jeg synes han har godt av det! Du kunne fortelle ham i detalj hva du ønsker å spise når dere treffes, og fortelle ham at det er yndlingsretten din. Så lager du nøyaktig det samme måltidet til ham når dere er hjemme fra jobb og ser om han fatter mistanke
Gjest ine Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Det er kanskje en dårlig ide å avtale en date på profilen, for så å dukke opp selv, da kan jo han beskylde deg for å gjøre det samme.. Du bør avsløre det når du snakker på nett profilen..problemet er bare at du ikke vil se ansiktet hans når han blir avslørt, og at han da kan logge ut og får god tid til å tenke seg om for å finne på en unnskyldning.. MEN; jeg har en god del erfaring med hvordan menn tenker når de er single, og jeg regner med at han vil si at han virkelig vil ha deg, at du er nr 1,men at han jo tross alt er singel og ikke vet om han vil få deg tilbake, og derfor synes det er greit å kunne flørte litt med en anonym person som kanskje kan bli en slags erstatning (nr 2) hvis det ikke blir dere to igjen.. Sånn er desverre logikken i noen menns hode.. Han høres forrresten ut som en møkkafyr fra tidligere, så jeg syns ikke du skal rote deg borti den fyren noe mer uansett..
LetThemEatCake Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 När jag läste rubriken tänkte jag skriva "two wrongs doesn't make a right", men inser nu att det inte passar här. Jag tycker faktiskt att du gör helt rätt i det du gör! Och jag brukar vara väldigt anti när det kommer till snokerier och sådant.. Men det du gör nu är ju bara research och du samlar ju bevis, utan att egentligen göra något fel. Jag hade gjort likadant! Det som är så himla bra med det här är att han ger dig bevisen (förutsatt att han gör något dumt då) frivilligt, utan att du ska behöva snoka på hans dator och liknande, och skulle han gå över gränsen så har du ju alla bevisen själv som du kan rada upp framför honom (eller bara sticka och aldrig träffa honom igen). Men han låter helt dum i huvudet om jag ska vara ärlig.. Jag skulle springa snabbare än snabbt om jag vore du! Om jag inte vore så jävla nyfiken på hur långt han kan gå då. Men oftast så finns det ju en anledning till att förhållanden tar slut, och har det tagit slut flera gånger så är det kanske helt enkelt inte ment to be? Och du verkar ju inte så entusiastisk över att ha honom heller? Han kanske till och med känner det på sig och letar efter en "backup" om du skulle lämna honom? Hur som helst så verkar förhållandet infekterat och inte särskilt sunt någonstans längre. You can do better!
LetThemEatCake Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Jag läste ditt andra inlägg nu också angående hur du ska ta upp det med honom. Jag tycker inte att du ska göra det på nätet. Skulle han göra något dumt så skulle jag avtala tid med honom på hemmaplan och kanske skriva ut några av mejlen som bevis. Jag skulle nog ha gjort en punkt-lista på saker jag vill ha förklarat för mig (om det behövs) och saker jag vill komma ihåg att säga (det är ju så himla lätt att glömma allt när det gäller och fölelserna tar över!). Jag tänker att om du nu skulle välja att avslöja honom via internet och inte face-to-face så får han dels alldeles för mycket tid att tänka och då får du ju inte reaktionen och svaren du vill ha, och dels så blir det för hämndlystet och du hamnar lätt i en elak sits. Face-to-face is always the way to go!
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Jeg synes han har godt av det! Du kunne fortelle ham i detalj hva du ønsker å spise når dere treffes, og fortelle ham at det er yndlingsretten din. Så lager du nøyaktig det samme måltidet til ham når dere er hjemme fra jobb og ser om han fatter mistanke Kunne fungert.... Men, vi er ikke samboere. I tillegg er vi litt over gjennomsnittet opptatt av god mat med passende drikke, så. Etter to år med avstandsforhold (annenhver helg og en kveld i uka) er vi "vant" med å planlegge "flott", variert og detaljert, så tror ikke han ville tenkt mer på det. Har tenkt litt på å "fritte" han ut på mail. Høre om hvor lenge han har vært singel, hvorfor det ble slutt etc etc. Og så fortelle han tilsvarende (basert på fakta med unntak av brudd-dato), at jeg ble dirkete lurt av en jeg var villig til å gjøre alt for. Spille på hans myke sider- de jeg vet at han ønsker å fremstå med (den forståelsesfulle, empatiske og engasjerte (som jeg har hørt så mye om, men bare sett bruddstykker av). Uff, på en måte føler jeg meg slem (som sagt, er jo ikke meg å være hevngjerrig), men på en annen måte hadde jeg nesten skulle ønske at jeg kunne vise verden hvem han egentlig er. Kommer ikke til å lage skandale (gudene vet jeg kunne gjort det- han er en "regionalkjendis" med karriere (hvor troverdighet er veldig viktig) og et navn som "fester seg"). Men det er helt helt uaktuellt (bare en trøstende filosofering/fabulering når jeg har det som vondest). Dette blir mellom han og meg. (Eneste jeg kanskje ville sagt noe til er hans ex- Ville sagt unnskyld for at jeg ikke hørte og trodde det hun sa i forbindelse med dems brudd. Unnskyld for at jeg "stemplet" henne som "psyko" når hun jo hadde helt helt rett (historien gjentar seg)...)
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Takk for svar:-) Er jo egentlig overhode ikke meg å være hevngjerrig og slem, men har heller aldri fått så mye "søppel" av en person som av han. Kall meg dum, kall meg naiv, men jeg har gitt han mange sjanser, tilgitt og prøvd på ny. Aldri har jeg vært så svak som for han. Jeg, som egentlig er kjent som den tøffe, sterke og selvstedige jenta. Men til mitt "forsvar" har jeg aldri (i løpet av over 30 år) hatt så sterke og enorme følelser for noen som for han. Så enormt at jeg faktisk er blitt satt ut av spill og normal logisk tenking. Men ei heller har jeg noen sinne blitt så såret og personlig krenket (ja det er faktisk ordet som passer best). Kjenner litt på det nå. Kanskje bruker jeg dette lureriet mest for min egen del. Terapi og ikke minst et bevis for meg selv (svart på hvitt) at jeg har det mye bedre uten, at jeg fortjener bedre. Kan ikke noe for det- men jeg ønsker faktisk å ha helt helt konkrete "bevis" å legge frem den dagen jeg avslører "fella". Fundrere litt i hvordan jeg skal gjøre det da... Plutselig ha bilde av meg på profilen? Ta opp "brukernavnet" mitt i en samtale? Si at jeg må vise han noe- for så å vise korrespondansen? Avtale kaffedate med profilen- for så å dukke opp i virkeligheten... Aner ikke. Det jeg vet pr nå er at han er ivrig på profilen min, samtidig som han på sms spør hva jeg vil ha å spise når vi treffes senere i uka.... Eg hadde nok gjort akkurat det samme som deg i den situasjonen du er i, og det er det nok fleire som hadde villa gjort (selv om ikkje alle hadde villet innrømme det). Men eg er både slem og hevngjerrig da :gjeiper: Du kan f.eks ta utskrift av samtalene dere har på den siden og legge de på bordet så han ser de når han kommer heim (fra jobb eller vennebesøk el.l). Og i tillegg ta ein utskrift av hans profil og bilde og legge ved disse papirene. Gjerne mens du sitter i sofaen og ser på at han leser disse papirene. Eller legge de i ein konvolutt og skrive hans navn på den og legge den i postkassa så han får seg et sjokk når han åpner den (gjerne med deg sittende ved siden/i nærheten av så du får sett ansiktsuttrykket hans). Evt avtale ein date og dukke opp, om du vil ta det ansikt til ansikt (og på denne måten også finne ut om han hadde gjennomført det å gå bak ryggen på deg).
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Det er kanskje en dårlig ide å avtale en date på profilen, for så å dukke opp selv, da kan jo han beskylde deg for å gjøre det samme.. Du bør avsløre det når du snakker på nett profilen..problemet er bare at du ikke vil se ansiktet hans når han blir avslørt, og at han da kan logge ut og får god tid til å tenke seg om for å finne på en unnskyldning.. MEN; jeg har en god del erfaring med hvordan menn tenker når de er single, og jeg regner med at han vil si at han virkelig vil ha deg, at du er nr 1,men at han jo tross alt er singel og ikke vet om han vil få deg tilbake, og derfor synes det er greit å kunne flørte litt med en anonym person som kanskje kan bli en slags erstatning (nr 2) hvis det ikke blir dere to igjen.. Sånn er desverre logikken i noen menns hode.. Han høres forrresten ut som en møkkafyr fra tidligere, så jeg syns ikke du skal rote deg borti den fyren noe mer uansett.. Men denne mannen er jo ikke singel- vi har jo vært sammen i over to år. At han opprettet profilen "en svart kveld" etter at jeg hadde sagt stopp er så en ting, den har jeg (som nevn over) valgt å "godta". Men at han stadig er VELDIG aktiv (inne etpar ganger i døgnet) etter at han har vært veldig klar over at jeg ga han en sjanse til, etter at han (igjen) har bedyret at det bare er meg han vil ha og meg han gjør alt for... Det var han som ba om en sjanse, "krabbet" for meg, fikk beskjed om at han måtte vise meg at han mente det (ikke bare si det). Jeg gav han sjansen, lar han sende overdådige meldinger om "gull og grønne skoger", men oppdager at et minutt etter at han sender meg store kjærlighetserklæringer faktisk logger seg på datingside med status "søker partner" og aktivt tar kontakt med andre jenter(meg i falsk profil). När jag läste rubriken tänkte jag skriva "two wrongs doesn't make a right", men inser nu att det inte passar här. Jag tycker faktiskt att du gör helt rätt i det du gör! Och jag brukar vara väldigt anti när det kommer till snokerier och sådant.. Men det du gör nu är ju bara research och du samlar ju bevis, utan att egentligen göra något fel. Jag hade gjort likadant! Det som är så himla bra med det här är att han ger dig bevisen (förutsatt att han gör något dumt då) frivilligt, utan att du ska behöva snoka på hans dator och liknande, och skulle han gå över gränsen så har du ju alla bevisen själv som du kan rada upp framför honom (eller bara sticka och aldrig träffa honom igen). Men han låter helt dum i huvudet om jag ska vara ärlig.. Jag skulle springa snabbare än snabbt om jag vore du! Om jag inte vore så jävla nyfiken på hur långt han kan gå då. Men oftast så finns det ju en anledning till att förhållanden tar slut, och har det tagit slut flera gånger så är det kanske helt enkelt inte ment to be? Och du verkar ju inte så entusiastisk över att ha honom heller? Han kanske till och med känner det på sig och letar efter en "backup" om du skulle lämna honom? Hur som helst så verkar förhållandet infekterat och inte särskilt sunt någonstans längre. You can do better! Tusen takk for veldig godt svar:-) Jo, jeg er nok godt i gang med sprintetappen bort fra denne mannen, han har gjort meg altfor mye vondt og jeg VET at jeg fortjener så veldig mye bedre (for jeg er faktisk ei real, fair, oppegående, god og knakende bra jente:-) ) Og du har rett... Jeg har jo ikke gjort noe "ulovlig"- sjekket mail,telefon, facebook etc, bare hva han faktisk helt åpent og offentlig legger ut om seg selv... Jeg fikk tips av ei venninne "ligner ikke dette VELDIG på....". Jeg konfronterte han- og fikk (viste det seg) løgner/svada tilbake. Og det fra en mann som stadig "skryter" av at han alltid er ærlig, "selvom det kan såre, så er jeg alltid ærlig". Er vel denne ærligheten jeg vil konfrontere han med bevis på. Har fler ganger kjøpt hans bortforklaringer på flere "snodige" hendelser, men nå er det F**n meg nok. Nå har han ikke lenger noe spillerom til å bortforklare. Jeg har det "svart på hvitt"... Kommer nok ikke til å ta det på nett nei. Han skal pokker i vold få måtte forholde seg til å ha meg øye til øye, uten mulighet til å logge av/ overse meldinger etc etc.
Snipa Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 (endret) Spent på å høre om konfrontasjonen med han. Jeg hadde gjort det samme selv, som du gjør. Og kanskje, som du sier, bare for å "samle mest mulig dritt" så det blir lettere å komme over han. Endret 9. mai 2010 av Snipa
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 An eye for an eye makes the whole world blind. Ikke bruk mer energi på ham. Gå nå, med hodet hevet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #13 Skrevet 10. mai 2010 An eye for an eye makes the whole world blind. Ikke bruk mer energi på ham. Gå nå, med hodet hevet. Enig i denne her. Hvis du avslører for han at du har flørtet med han på dating-nettstedet så kan han si at du er samme ulla, ikke noe bedre enn han osv. Lek litt til med han for å se hvor langt han vil gå med denne nettdaten og have your fun med han sånn sett. Da kan du som du sier virkelig skjønne hvem han er og at han ikke passer for deg. Det er mange snille menn der ute som gjør alt for jenta si og ikke er utro bare så det er sagt, det gjelder bare å finne han. Denne fyren er det ikke noe spesielt med for å si det sånn, han ser jo tydeligvis ikke at du er den ene for han og hvorfor skal du satse på han da?
Gjest Arcturia Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Kjære deg, Et ordtak passer vel godt: "Der intet er å hente, har selv Keiseren tapt sin rett". Et forhold som er usunt er bl.a basert på usannheter,negativitet og mistro. Et forhold som er utviklende og positivt innehar ikke slike elementer. Viktige elementer for et sunt forhold er samhørighet, respekt, tillit, engasjement og ærlighet. Hva ønsker du? Hvor mange bevis trenger du for å se at dette ikke er en sunn plattform å stå på i forholdet? Ta eierskap for eget liv, gi slipp på slike menn, så skal du se ting skjer positivt fremover:) I møte med løgn, stå i din egen sannhet og integritet. Vis at du ikke er villig å "ned" og skyte tilbake med hevn og konspirasjon. Det gir deg styrke og stolthet for veien videre:) Klem fra Arctura Ka dokk trur? Er det veldig feil av meg?
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2010 #15 Skrevet 10. mai 2010 "gjør mot andre slik du vil at andre skal gjøre mot deg" Men ja, nå er tida inne for å ta ham på senga, si det til ham!
Gjest jomfrua Skrevet 10. mai 2010 #16 Skrevet 10. mai 2010 Du opprettet en profil og oppnådde kontakt - og fikk den informasjonen du var ute etter. Men herfra burde du stå ærlig og redelig frem. Stå med hevet hode - fortell hvem du er og at du takker for deg. Å drive dette særlig lenger har ikke noe for seg - han blir ikke mer redelig av det - du har fått dine mistanker bekreftet - du trenger ikke mer salt i såret.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2010 #17 Skrevet 10. mai 2010 Du opprettet en profil og oppnådde kontakt - og fikk den informasjonen du var ute etter. Men herfra burde du stå ærlig og redelig frem. Stå med hevet hode - fortell hvem du er og at du takker for deg. Å drive dette særlig lenger har ikke noe for seg - han blir ikke mer redelig av det - du har fått dine mistanker bekreftet - du trenger ikke mer salt i såret. Ganske så enig men ville latt være å røpe meg. Hvorfor gi han den gleden av at du spionerte han? Ingen hensikt, spør du meg.
Fredagslunch Skrevet 10. mai 2010 #18 Skrevet 10. mai 2010 Ett spørsmål: HVORFOR er du fortsatt sammen med han? Han må ha noen sinnssykt gode sider siden du gidder å fortsette forholdet etter å ha innsett at du "aldri har fått så mye dritt og søppel" som av han...... Og etter å ha oppdaget at han har den profilen. Jøsses.
Gjest yojo Skrevet 10. mai 2010 #19 Skrevet 10. mai 2010 Hadde dratt det litt lengre, så hadde jeg sagt hadet til hele fyren, og sagt at du VET at han bruker den profilen, og at nå er det ikke noen vei tilbake. Du har jo fått "beviset" ditt? Du har en grunn til å ikke ha noe mer med den idioten å gjøre? Greier du å dra? Vil du være sammen med han etter dette?
I Grosny Skrevet 10. mai 2010 #20 Skrevet 10. mai 2010 Jeg synes egentlig du har en litt morsom kontakt på nett. Du kan jo spørre han om han er singel, eller om hvorfor det skar seg med dama hans, kanskje du til og med kan ta med deg et par tips videre for å forbedre din egen kommunikasjon slik at du får det greiere med din neste mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå