Gå til innhold

Bestiller dere blomster selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullt og helt klar over at tradisjonen tilsier at det er mannen som sal kjøpe brudebuketten og ordne med alle blomstene, men hvordan gjør dere dette? Vi har blitt enige om at jeg skal ordne dette selv, nettopp fordi jeg vet hva jeg vil ha og han ikke har særlig interesse for akkurat dette.

Men hva har fått dere til å velge det dere har gjort? Og for de som har en mann som skal kjøpe blomstene, har dere på forhånd blirr enige og diskutert hvilke blomster dere skal ha og utseendet på buketten?

Og hva gjør dere med borddekorasjonene og blomster i kirken, bestemmer mannen dette også?12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ordne alt dette sammen.

Jeg har blomsterdekoratører i min familie, så vi tar en tur til dem og forteller om ønskene. Like greit.

Har ikke tenkt no' særlig på pynting av kirken enda, jeg har sjekket hvem som har vielse samme dag og tenkte å ringe dem. I og med at de har tid før oss, kommer nok de til å stå for pyntingen. Men jeg håper vi kommer til enighet om blomster. Kanksje min familie får den jobben, det får tiden vise.

Skrevet

Min kjære har bestilt min brudebukett.

Jeg snakket med floristen og viste bilder av kjolen og snakket om hvilken farge den har osv. Snakket litt om hvilken form jeg ønsket på borddekorasjonene, men ikke mye da vi skal ta det senere.

Så gikk jeg ut og de bestemte form og farger sammen. Jeg er veldig spent, men jeg vet at han velger noe han liker og når hun da vet hvilke farger jeg kommer til å ha tror jeg det blir bra.

Men, ja jeg er utrolig spent....12

Gjest *Perser*
Skrevet

vi var å bestilte blomster i sammen, men jeg valgte selv brudebuketten icon_smile.gif12

Skrevet

Kjæresten min tar seg av blomster til meg, brudepiker og knappehullsblomster. Moren min tar seg av bestilling av borddekorasjoner ol (vi ble i fellesskap enige om hva vi ville ha) og forlovere bestiller blomster til pynting av bilen. Alt bestilles selvsagt fra samme blomsterbutikk.

Slik vi har snakket om alt annet som har med bryllupet å gjøre så har vi også snakket om blomster. Kikket på bilder sammen og kommentert hva vi liker og ikke liker. Han har allerede snakket med blomsterbutikken, og trenger han evt. bilde av meg og kjolen min, så vet han hvor han finner det.

Skrevet

Jeg er så heldig at min nye svigerinne icon_rolleyes.gif er blomsterdektør, så jeg var hos henne i går og vi ble enige i hvodan buketten, bordene og kirken skal pyntes og det beste av alt er at hun fikser alt. Så nå slipper jeg og tenke på den biten Hehe.gif

Mai brudvinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Annett den 2002-04-30 14:32 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har bestemt dette sammen. Dvs at det er jeg som har funnet bilder av brudebuketter på nettet, så har vi vurdert disse sammen. Var faktisk enige. Borddekorasjonene og knapphulsblomster var det dekoratøren som foreslo, de må naturlig nok passe med brudebuketten.

-M-

Skrevet

Vi har bestemt blomstrene sammen. Hvor vi kommer fra er det ingen tradisjon at det er mannen som gjør det, så vi gjorde slik vi ville selv. Jeg bestemmer nok mer eller mindre formen på buketten og slikt (Vi er begge enige om at vi skal bruke roser) så det vi har bestemt sammen er egentlig fargene..12

Skrevet

Hei!

Vi har bestemt fargene som skal gå igjen sammen... dvs rødt, gull og hvitt... etter det har vi kommet frem til at vi skal ha røde roser som "hovedblomst" siden det er noe vi begge synes er veldig fint.

Jeg har bestilt buketten min selv i og med jeg hadde et spesielt ønske... en hjerteformet bukett som skal gå ganske langt nedover kjolen og skal være litt skjev(ikke så lett å forklare men floristen forsto det da jeg tegnet den), den skal bestå av røderoser i hjertet og mørk grønn eføy, med gullbånd.. håper dette blir bra... det er en ganske spes. bukett og jeg er kjempe spent, forloveden har vært med til floristen og han også synes dette høres flott ut. Vi bestilte knaphullsblomster og "armebånd" til forloveren min også sammen. Dette går også i røde roser og eføy.

Dekorasjonene ordner hotellet som vi skal ha bryllupet på... de blir da også i røderoser, eføy og noe i "gull". I kirken skal vi ha en langstilket rød rose ved hver benk opp langs midtgangen... dette var min kjæres forslag og jeg synes det er veldig bra.. tror det blir fint.

Er veldig glad for at vi har funnet ut av dette sammen.. har ei veninne som giftet seg, og som fikk en bukett som hun ikke var så fornøyd med... det er litt synd, for for meg er faktisk buketten prikken over i'en på den store dagen!

Lykke til med den store dagen og buketten!!

Koz;-)

Skrevet

Hos oss er det jeg som har bestemt alt som har med blomster å gjøre, min bedre halvdel er glad til for dette er ikke noe som betyr så mye for han icon_smile.gif Synes det er helt greit jeg icon_smile.gif

Skrevet

Jeg spurte samboeren min for en stund siden om han ville ordne med brudebuketten, men fikk til svar at det var tryggest at jeg gjorde det... icon_smile.gif

Dermed er det jeg som ordner med buketten, men rådfører meg med ham om hva han liker/ikke liker av blomster og slikt.12

Skrevet

Hos oss er det jeg som har tatt meg av bestilling av alle blomstene, både brudebukett, brudepikebukett, blomster til bordet og knapphullsblomster. Samboeren min syntes det var flott at jeg ville ta meg av det. icon_smile.gif

Skrevet

Hos oss er det mannen som ordner alt med blomstene. Han vet at jeg elsker mørkerøde roser, og brudebuketten består av dette. Det er det eneste jeg vet. Synes det også er litt av spenningen, samt at han vet veldig godt hva jeg liker. Er så heldig at jeg blir oppmuntret med blomster ganske ofte av min tilkommende, og jeg stoler fullt og fast på at han gjør det rette valget. Dekorasjonene går selvfølgelig i samme stil, samt knappehullsblomstene. Vet jeg blir fornøyd!12

Skrevet

Der er nok jeg som tar meg av blomstrene. Vi har valgt ut farger sammen. Men av praktiske grunner som det at jeg reiser til stedet vi gifter oss på før han, så gjør jeg dette. Så må jeg innom butikken og snakke om utforming og sånn. Så derfor blir det meg som gjør det. Fikk beskjed om at de måtte snakke med meg 2 uker før bryllupet og da er det bare meg som er på plass der oppe...

Skrevet

I gamle dager var det mannen som skulle ordne blomster -men nå er vi i 2002 og de fleste andre gamle tradisjoner er borte for lengst så hvorfor la mannen bestille brudebuketten????

Lykke til 12

Skrevet

Hos oss er det min mann som har ordnet med alt av blomster, med unntak av kirken. det har jeg tatt meg av sammen med mamma.....

Vet at han har fått hjelp av svigermor og hun vet godt hvilke blomster jeg liker og hvilke farger...

Har sagt noe om hvordan jeg ønsker at fasongen på buketten skal være.. men ikke noe must..

Gleder meg til å bli overasket.

Vi skal også følge tradisjonen om at pappa skal hente buketten til meg før vi reiser sammen til kirken...

Gleder meg.. icon_smile.gif

Mary

hoppe.gif

Gifter oss 11.05.02..1212[ Dette Innlegg er endret av: Mary den 2002-05-02 18:49 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...