Gå til innhold

2 !/2 åring vil ikke sove

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma
Skrevet

Jenta vår har fått det for seg at det er noe skummelt under senga, og hun vil ikke legge seg og sove. Tror hun såg det på en barnefilm her en dag, at et barn der var redd for monster under senga. Prøver å forklare henne at det ikke er noe skummelt der og at mamma og pappa passer på, men hun storgråter. Lillesøstra på et halvt år ligger vegg i vegg og våkner av skrikinga. Hva bør vi gjøre? Sitte ved henne til hun sovner, la henne gråte, eller andre forslag? Vanskelig dette syns jeg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan ikke jeg sette meg i den situasjonen for jeg har ikke barn i den alderen.. ennå :fnise:

Men! Jeg tror jeg hadde vært en av idiotene som hadde tatt med barnet oppi min egen seng for at det skulle sove der :fnise:

Skrevet (endret)

Finn frem en sprayflaske, helst tom.

Dette er den beste monsterfjernesprayen som finnes. ;)

Du forteller at du har fått tak i denne monsterfjernesprayen, og at når du sprayer med den forsvinner alt det skumle. De er veldig redd for den.

Så sprayer du under senga, og forteller med innlevelse hvor redde de ble, og at der forsvant de.

Pek gjerne på vinduet og lat som om du så de forsvant ut der.

Så sprayer du litt på vinduet, og sier høyt:

hvis dere kommer tilbake sprayer jeg dere en gang til.

Jeg har gjort det for søsknene mine mange ganger, og da sovnet de trygge og fornøyde hver gang.

Endret av leirbål

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...