NIKElin Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Dette er ett litt pinlig spørsmål,men når jeg sykler litt langt får jeg gnagsår på musa rett og slett :fnise:Hva i allværden kan jeg gjøre for å unngå det?For etter ett sykkelritt er det nesten uutoldelig vondt.Takker for råd og tips.
Wiggins Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Dette er ett litt pinlig spørsmål,men når jeg sykler litt langt får jeg gnagsår på musa rett og slett :fnise:Hva i allværden kan jeg gjøre for å unngå det?For etter ett sykkelritt er det nesten uutoldelig vondt.Takker for råd og tips. Det fins krem til å smøre på polstringen i skrittet på sykkelbuksene, bruker du slik krem? Ellers kan du også prøve å kjøpe et annet sete med annen fasong, da vil du sannsynligvis oppleve enten: - at du ikke får gnagsår i det hele tatt eller - at du får gnagsår på andre steder Det er verdt et forsøk å prøve et annet sete. Selv synes jeg fi'z:k pave er utmerket, men alle har jo forskjellig ergonomi, så du må bare prøve å finne et som passer for deg.
Gjest Tigress Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 God sykkelbukse, rompekrem (Assos har til dømes ein), og kan hende nytt sete. Finn ut kor langt sitteknutene sit frå kvarandre som ein start, mange har for breie eller for smale seter. Du må rekne med å sitte deg gjennom ein del seter før du finn noko som passar. Eg har dessutan høyrt om ein hemorroidekrem som visstnok er veldig fin om du først er blitt sår. Spør på apoteket, eg har aldri funne ut kva den heiter, berre at nokre brukar slik.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har også hatt samme problem, og det ble mye bedre når jeg justerte setet slik at jeg satt mer på rumpeballene og mindre på underlivet (i starten hadde jeg omtrent all vekta på selve klitoris, ikke særlig godt nei....)
NIKElin Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2010 Sykkelbukse ?! [/quote Har prøvd.Hjelper ikke.
Wiggins Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Har prøvd.Hjelper ikke. Skal du sykle lange treningsturer og konkurranser bør du bruke sykkelbukse, det er jo en grunn til at alle syklister fra amatørnivå og opp til proffenes rekker bruker dem. Har du brukt krem da? Hvordan er vinkelen på setet ditt? De fleste velger å ha setet helt vannrett for ryggens del, men noen foretrekker å vippe tuppen litt ned. Da blir det i større grad rompa som har kontakt med setet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Hvordan er vinkelen på setet ditt? De fleste velger å ha setet helt vannrett for ryggens del, men noen foretrekker å vippe tuppen litt ned. Da blir det i større grad rompa som har kontakt med setet. Det var dette jeg gjorde (fra innlegg kl 0946). Et annet tips kan være å justere setet litt framover, hvis setet er litt for langt bak kan det bli vanskelig å komme helt bak på setet med rompa
punkyB Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Det meste er jo nevnt - anbefaler også krem fra Assos. Er også viktig med en GOD sykkelbukse og da kan jeg også anbefale Assos selv om de er dyre. Kan jo virke som om sittestillingen ikke er den beste siden du får så vondt - enten bytte sete , justere det - du sitter ikke for høyt feks. ? Ellers blir man jo herdet etterhvert også - så kanskje sykle mer :gjeiper:
Jellyfish Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Har også lært fra en proffsyklist (og lagt merke til at det gjøres sånn ved fellesturer i garderoben senere) at man IKKE skal bruke truse under sykkelbuksa, da er man nesten garantert gnagsår på langtur. Vært borti problemet selv, det er ikke godt En trøst er det jo og at når du har syklet en del timer på samme sykkelen så får du ikke gnagsår lenger, selv om jeg er usikker på hvor kult det høres ut å si at "musa er herda"??
punkyB Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Har også lært fra en proffsyklist (og lagt merke til at det gjøres sånn ved fellesturer i garderoben senere) at man IKKE skal bruke truse under sykkelbuksa, da er man nesten garantert gnagsår på langtur. Vært borti problemet selv, det er ikke godt En trøst er det jo og at når du har syklet en del timer på samme sykkelen så får du ikke gnagsår lenger, selv om jeg er usikker på hvor kult det høres ut å si at "musa er herda"?? Oj - det er så elementært at det tror jeg ingen har nevnt før. Men bruker TS det så er det ikke rart du får vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå