Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #1 Skrevet 18. september 2003 Etter tre barn har man veldig mye barneutyr og jeg gleder meg til å egentlig bli færdig med det og få det vekk fra huset. Jeg har 4 vogner, stellekommode, masse utstyr, masse klær og en haug med leker, så det merkes at det er barn i huset. Det er jo koslig det, men det er godt å få unna det som ikke brukes. Fikk mitt siste barn, en jente for tre uker siden så nå har jeg ryddet og gitt bort alle gutteklærne, så nå går vel resten etterhver som barna vokser seg av. Så for dere som har eldre barn, er det greit å få solgt barnevogner og utstyr??
Azi Skrevet 18. september 2003 #2 Skrevet 18. september 2003 Jaa.. det er jo koos å samle på barnevogner.. men hvis jeg skulle ha samlet på alle barnevogene våre så hadde vi hadt 6stk nå :o Noe må man klare å spare. Mannen min fikk i fjor en hel haug med leker som han hadde når han var liten.. det var virkelig stas å få de synes vi.. Og så rart at det var hans for 30år siden. Nå bruker lille jenta vår lekene han hadde. Men men hvis man ska spare på alt så man kjøpe en svær hus på mange milioner kvadratmeter....... Og det går ikke:-?
Fakse Skrevet 18. september 2003 #3 Skrevet 18. september 2003 Kvitt deg med det som tar stor plass, men ta vare på noe. Lillesøstra mi skal ha baby snart (under to uker igjen *skjelve*), og det er stor stas når mamma finner frem leker og klær som vi hadde da vi var små. Glad for at hun kvitta seg med alt
Madame B Skrevet 19. september 2003 #4 Skrevet 19. september 2003 Såfremt du ikke har noen i nær omgangskrets som har bruk for noe av det ville jeg nok ha kvittet meg med det aller meste. Kanskje ville jeg ha beholdt noen av klærne og litt leker, det er jo det som kan være gøy å ta fram senere. (Og kanskje til barnebarn etterhvert? )
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #5 Skrevet 19. september 2003 Jeg har gitt bort masse klær og kommer til å gi bort klær etterhver som de vokser ut av. Resten gir jeg sansynlig til frelsesarmen. Men jeg kommer til å spare noen klær som f.eks strikkatøyet, bunader, dresser o.l. Jeg har 1 års bunaden fra jeg selv var lita, og en matrosdress+ noen små ting til og det er jo morsomt å ha. Men de store tingene i hovedsak vil jeg kvitte meg med, som vogner, bilstoler og stellekommode. Tror egentlig ikke mine barn ønsker å bruke dette når de får egne barn.
starie Skrevet 19. september 2003 #6 Skrevet 19. september 2003 Mamma har tatt vare på min gamle barnevogn. Den kjøpte bestefar da jeg var på vei Lillesøster og lillebror har også ligget i den, og det er meningen att våre unger skal det også.
Fru Fomle Skrevet 19. september 2003 #7 Skrevet 19. september 2003 Vi har solgt endel av babyutstyret, kombivogn, bilstol, BabyBjørn etc. Om vi engang skulle ombestemme oss og få flere barn så vil jeg heller ha noe nytt. Har ikke så mye plass til å lagre ting heller. Nå i sommer tok jeg en skikkelig opprydning i barneklærne også, tok vare på en eske med de klærne jeg er ekstra glad i. Resten ble gitt til Frelsesarmèen. Skoene har jeg ennå ikke ryddet i, tenkte jeg skulle ta vare på de første parene. Mor har tatt vare på endel klær fra da jeg var liten, noe av det blir brukt i nødsfall når vi er hjemme på besøk. Der er også alle lekene og bøkene mine, er utrolig glad for at de er tatt vare på!
Gjest Chica ii Skrevet 19. september 2003 #8 Skrevet 19. september 2003 Går vel greit å selge vogner og stort utstyr (kan du oppbevare det noen år så kan jeg komme og kjøpe det jeg!) Klær er vel også folk interesert i å kjøpe hvis de er hele? Får sikkert ikke så mye for det, men hadde jeg hatt et barn ville jeg iallfall vært villig til å betale litt for brukte klær. Samme med leker. Skader ikke å prøve å selge det iallfall! Foreldrene til sambo har tatt vare på svært mye fra sambo og søsknene var små. Greit når barnebarn kommer på besøk at de har seng/stoler osv til baby/barn, men ser for meg den dagen de bestemmer seg for å selge det store huset og flytte til en leilighet eller mindre hus. Hjelpe meg! blir noen kontainere fulle av barneutstyr da ja!
Furstina Skrevet 19. september 2003 #9 Skrevet 19. september 2003 Jeg har gitt bort masse klær og kommer til å gi bort klær etterhver som de vokser ut av. Resten gir jeg sansynlig til frelsesarmen. Det tycker jag låter klokt, vi kommer nog att göra likadant, eller skicka en box till min svägerska i Norge som säger att hon vill ha en till. Fast vi sparar nog babykläderna en stund, kanske vill vi ha fler än ett barn? Men jeg kommer til å spare noen klær som f.eks strikkatøyet, bunader, dresser o.l. Jeg har 1 års bunaden fra jeg selv var lita, og en matrosdress+ noen små ting til og det er jo morsomt å ha. Lite minnen är bra. Om man gör sig av med vardagskläder och billiga leksaker i plats är det lättare att uppskatta de där fina eller omtyckta sakerna som verkligen är sparade. Dessutom är det inte lika mycket att spara på. Men de store tingene i hovedsak vil jeg kvitte meg med' date=' som vogner, bilstoler og stellekommode.[/quote'] Återigen, det låter klokt. Jag har en vänninna som har sparat sin gamla barnvagn, den har varit utlånad till hennes syster (eller var det svägerska), men hon har den kvar själv. Barnet är nu sex år och har börjat i skolan. Hon erbjöd mig att låna den vagnen också, men den kändes lite väl gammal (utan att ha tittat på den) och jag vill nog gärna ha en egen vagn även om den är begagnad. Vi kommer nog spara vagn och säng tills dess vi tycker vi är "klara" med barn och inte önskar oss några fler. Just nu är planen att skaffa så många barn vi orkar och lyckas få... (det blir nog inte fler än två tre stycken hur som helst)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå