lidia Skrevet 18. september 2003 #1 Del Skrevet 18. september 2003 Vi har gammel tykk parkett på stuegulvet vårt, tror det er sånn som var standard når blokka ble bygd,slutten av 60-årene. Hver gang jeg bruker grønnsåpe på denne parketten, synes jeg det begynner å kvirke når jeg går. Dette gir seg etter en stund, men allikevel. Tåler ikke parkett å bli vasket med grønnsåpe, eller hva er det som egentlig skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 18. september 2003 #2 Del Skrevet 18. september 2003 Parkett tåler å bli vasket med grønnsåpe, men du må nesten ikke bruke vann på slikt gulv. Kan hende det er vannet som trekker ned i gulvet og får det til å utvide seg? Kan det være en ide å slipe og lakke gulvet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 18. september 2003 #3 Del Skrevet 18. september 2003 Min parkett knirker også når jeg har vasket den...og jeg bruker micrifiberfiller, ikke såpe og minimalt med vann....hva som skjer vet jeg ikke.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. september 2003 #4 Del Skrevet 18. september 2003 Er du sikker på at det er parkett? Kan det ikke være plank (heltre)? I såfall tåler den bedre å bli vasket enn nåtidens parkett. Men at treet utvider seg og derfor knirker kan være en logisk årsak uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #5 Del Skrevet 19. september 2003 Om gulv knirker så kan det tyde på at det ikke er nok støtte under. Om det er etter vasking, så husk at parkett lever. Du må ikke bruke vann på parkett. Om du mopper så bruker jeg spraye på moppen. Den er nesten ikke fuktig. Tørrmopp går også fint til vanlig daglig rengjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kirsten Skrevet 19. september 2003 #6 Del Skrevet 19. september 2003 Grunnen til at parkett og annet tregulv begynner å knirke er at treet krymper. Når treet krymper blir spikrene litt for lange og treet beveger seg derfor opp og ned langs spikerene og lager lyd. En måte å bedre dette på er å gå etter med en dor (hvis spikrene er synlige) og banke ned spikrene en gang til. Dette skal visstnok være veldig effektivt, men jeg har ikke prøvd det selv. Hvorfor det begynner å knirke etter vask vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå