Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare må få ut litt frustrasjon! Jeg har enn venninde som ikke greier å sette seg inn i andres situasjoner i det hele tatt, og uansett hva jeg sier om noe, så mener hun det motsatte! Hun har null forståelse for det jeg mener. F.eks. så ble jeg ganske irritert da eieren av bofellesskapet jeg bor i, gikk inn på rommet mitt utan å si ifra eller spørre først, selv om jeg var hjemme. Dette hadde venninden min null forståelse for, for eieren har jo rett til det. Jeg prøvde å forklare at jeg leier jo tross alt det rommet og at det krenker mitt privatliv. Rommet var tross alt et kaos uten like, og jeg hadde ikke fått luftet der enda, så jeg syntes det var utrolig pinlig at noen i det hele tatt så rotet. Men det skjønte heller ikke min venninde...

Er det mulig :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eieren har ikke lov til å gå inn på rommet du leier uten å ha spurt deg først, gjerne avtalt dato og tid. Dette er lovfestet.

Skrevet

denne vennina minner meg om mange brukere på KG. Hehe.

PS: eieren har ikke lov å gjøre det, foreslår du tar en alvorsprat med vedkommende

Skrevet

Prøv å gjøre det samme med henne, på helt teite ting!

Funker med samboeren min, Kverulanton Kranglefant Den Nittende.

Jeg pleier å kverulere på ting som hvorvidt døren er firkantet eller rund, om brødet er best med eller uten grønn pels, eller om det er lurt å bruke alle pengene våre på et sjørøverskip vi kan ha i hagen.

Blir alltid en god latter ut av det, og han "kommer på" at han egentlig er en superkverulant sjøl.

Skrevet

Hvorfor gikk han inn på rommet ditt? Det kan jo hende venninnen din har rett. Er det et nødstilfelle har han faktisk rett til det, men er det ikke et nødstilfelle skal han gi deg 3 dagers varsel først.

Folk som liker å kverulere gjør jo gjerne dette nettopp fordi de er flinke til å se ting fra en annen side. At hun oppfatter ting annerledes enn deg er vel ingen grunn til å bli sint. Dere trenger ikke ha samme mening om alt. Om hun derimot ikke er en god venn som lytter til det du sier eller generelt driter i deg skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å være venn med henne.

Angående rommet ditt så forstår jeg godt at det var flaut, det hadde jeg syntes også, det er derfor det lønner seg å holde det passelig rent og ryddig, siden du aldri vet om huseier plutselig må inn. Det er jo like flaut enten han har gyldig grunn eller ikke.

Skrevet

Har heldigvis fått nøkkel til rommet nå da, samme type lås som er på ytterdører, så nå kommer ingen inn hvis jeg ikke vil det. Og nei det var ingen nødsituasjon, hun skulle bare sjekke resultatet av nye dører som ble satt inn...

Og det er forskjell på å se en eller to sider av samme sak. Tør påstå at jeg alltid har vært flink å se samme sak fra begge sider. Venninden jeg snakker om skjønner overhodet ikke at jeg syntes at dette var flaut å ubehagelig...

Jeg skjønner også godt at huseier ville se resultatet når hun hadde brukt såpass mye penger på å sette inn nye dører som det hun brukte, men det hadde ikke vært så vanskelig å si ifra før hun gikk inn...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor denne diskusjonen utvikler seg til huseier/privatliv-diskusjon.

Jeg har BARE kverrulantvenner og er en skikkelig kverrulant sjæl, har løst det på en ganske grei måte. Ha alltid mulighet for å finne fasitsvaret:

-Jeg elsker denne låta

-Ja, visste du at det er Beatles som har orginalen?

-NEI, det er Rolling Stones!

-Nei, det er Beatles, den er fra skiva DittenDatten

-Nei, for den er med i filmen SammaDet

-JAMEN I HELVETE DA GOOGLER VI DET DA

-Det var Beatles

-OK.

Om vi ikke har nettilgang sliter vi litt. Da gjelder det å holde huet kaldt og si "ok, diskusjonen er død fram til vi kan finne korrekt svar"

Blir litt verre i tilfeller med etikk/moral.

Der må dere bare lære der å respektere at noen mener sånn og andre mener sånn.

Dessuten fungerer det fint å påpeke det når man faktisk er enig! Det letter alltid stemninga.

For eksempel på shopping:

-Den var stygg

-Nei, den var dritfin

-Nei, den var stygg, se på paljettene

-Men snittet er skikkelig fint

(....)

-Den var fin

-Ja, fin farge

-HEY, nå var vi enige om noe! Fett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...