Gå til innhold

Butikktyver blir bare frekkere og frekkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det går an :o Hvor er det blitt av den sunne fornuften og ikke minst hva slags samfunn er det de unge lever opp i? Skal det aksepteres at det stjeles mer og mer, og hva med foreldrene: Følger de egentlig med på hva poden kommer hjem med? At de "plutselig" har en ny genser eller bukse? Og i et land der økonomien er såpass god: Hvorfor stjeler vi mer og mer?

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article750472.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt den glede å annholde butikktyver (jobbet som vekter i flere år) Min erfaring er at jo frekkere jo enklere er det å stjele. Aller beste er å spasere rett ut av butikken forann betjeningen. Unge jenter stjeler kosmetikk og klær som ravner. Man lurer litt på dem når de gråter og lover på tro og ære at de aldri skal gjøre det igjen. Det går som regel ikke mange dager før de stjeler et annet sted. Lurer på hvor foreldrene er hen. Jeg spør det samme spørsmålet som deg fordi jeg rett og slett ikke har noe svar. Men alle foreldre burde holde litt bedre kontroll på hva ungene deres har med seg hjem.

Skrevet

Den speil oppdagelsen der er faktisk ikke ny, vi har hatt problemer med det siden jeg begynte (har jobbet samme sted i fire år nå) Gud vet hvorfor de river av lappene men... :roll:

Skrevet

Noen tror at strekkoden utløser tyverialarm... :roll:

Skrevet

Jeg jobber også som vekter... Synes ikke det er noen særlig stor glede å annholde noen. Men det er faktisk ikke bare unge som knabber i butikker. De verste "ravnene" er etter min erfaring pensjonister! :o

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg jobber også som vekter... Synes ikke det er noen særlig stor glede å annholde noen.

Da er du sikkert en god vekter. Blir skeptisk når politifolk, parkeringsvakter og vektere liker å ta folk.

Gjest Moonbird_
Skrevet

Kommer ikke over han som ble tatt hos oss (blomsterbutikk) for å ha stjålet en potteskjuler. Da han ble tatt, ble han helt desp og ville betale flere tusen kroner for potta mot at vi ikke anmeldte. Sorry mac, sa sjefen, men det skulle du tenkt på før.

Noen uker senere fikk vi beskjed om at mannen var arrestert for mange mange tidligere lovbrudd (som var begått før denne potta altså), og derfor ville han få liten eller ingen tilleggsstraff for denne ene forseelsen. Den potta gjorde altså at onkel politi endelig fikk tak i ham... Ikke rart han ble desp!

Sånne mennesker må jo være syke - han hadde jo penger så han hadde jo ikke behøvd å stjele!

Mvh, Moonbird

Skrevet

Grunnen til at folk stjeler er jo enkel!

personlig liker jeg ikke stjeling, men jeg vet hvorfor andre folk stjeler, saken er jo enkel!

Jo flere dyre ting og klær, jo mer sminke og hårdilldall man har jo mere status og penger har man! folk stjeler for ikke å bli mobbett på skolen!

Skrevet

og noen stjeler for spenningen, pensjonister som stjeler poteter og krydderposer var et stort problem da jeg jobbet på Rimi :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Eller hva med hun i forrige uke som la øredobbene i veska og alarmen i lomma??LURT!

Skrevet
Eller hva med hun i forrige uke som la øredobbene i veska og alarmen i lomma??LURT!

:ler::ler:

Skrevet

Uff, det værste er vel at jeg ikke blir overrasket en gang.... :-?

Skrevet

Da er du sikkert en god vekter. Blir skeptisk når politifolk, parkeringsvakter og vektere liker å ta folk.

Det gir jo en tilfredstillelse når man høster fruktene av godt arbeid. På enhver arbeidsplass er det jo positivt å oppnå resultater. Det er mye mer negativt å ikke få tak i butikktyvene og samtidig oppleve det faktum at varer forsvinner.........Målet er jo at det IKKE skal forekomme svinn, det betyr at man må ta butikktyvene..........
Skrevet
Grunnen til at folk stjeler er jo enkel!

personlig liker jeg ikke stjeling, men jeg vet hvorfor andre folk stjeler, saken er jo enkel!

Jo flere dyre ting og klær, jo mer sminke og hårdilldall man har jo mere status og penger har man! folk stjeler for ikke å bli mobbett på skolen!

Jeg har aldri opplevd at folk blei mobba på skolen min fordi de ikke hadde merkeklær.. Tror det er mer et jentefenomen

Skrevet

Jeg tror unge jenter stjeler av flere grunner, det kan være gruppepress, "motepress" dårlig råd osv.

Men foreldrene bør jo følge litt bedre med. De vet jo sånn ca hva de gir ungene sine i ukelønn, og også hva klærne koster. Når barna tilstadighet kommer med nye, dyre moteplagg bør det ringe en bjelle....

Skrevet

vi stjeler klær uten alarm fordi da har vi råd til enda finere klær med alarm på :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...