Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Hei Har ei datter på 10 år og ei på snart 5 år. Jeg har akkurat blitt alene, og liker å trene litt. Ungene har ofte ikke lyst å være med på minisats, så nå lurer jeg på om hun på 10 år er for liten til å se etter lillesøster i ca 1,5 time? Har dere erfaring med dette? Vet at det er veldig individuelt osv, men er så usikker. Jeg kan selvfølgelig ta med telefonen, så kan hun ringe dersom det er noe. Er det forsvarlig?
einna Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Jeg var akkurat fylt 11 da jeg passet den nyfødte lillesøsteren min. Har ikke noe svar til det, men det kommer vel mye an på modenheten til 10åringen, hvordan dere bor og hvor langt det er til treningssenteret.
Gjest Dhanu Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Jeg passet mine småsøsken på den alderen. Ikke noe problem. Hadde ikke mobil heller
Aftensol Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Når de begge to er såpass store så hadde jeg ikke hatt problemer med å la de være aleine hjemme.. 10åringen kan jo bruke telefonen regner jeg med, og lage en skive hvis de blir sulten... Men mindre treningsenteret er kjempelangt borte, men jeg regner med at 1,5 time er med treningen og tiden det tar frem og tilbake...
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Jeg hadde ikke gjort det. Synes 10-åringen er for liten til det ansvaret. Og 5-åringen er for liten til at et annet barn skal passe på.
Violetsky Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Jeg ser heller ikke problemet med det... Kommer selvfølgelig også litt an på modenheten til 10åringen.
Gjest Cho Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Jeg var akkurat fylt 10 da lillesøs kom til verden, og etter et par år ble jeg kalt for "reservemamma".. Jeg passet henne alene når hun var baby, da var jeg enda ikke fylt 11.
Leanne Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Er stor forskjell å passe på en når man er 10 - 11 år som flere nevner, og det å passe en 5åring.. En 5åring kan være ganske så trassig, bestemt og viljesterk i forhold til en baby som ikke har noe språk.. Hvordan er forholdet mellom søsknene til vanlig, krangler de mye, irriterer de vettet av hverandre eller er de gode venner som trives i hverandres selskap? For har de et ok forhold, og den minste kan respektere at den eldste er "sjefen" mens mor er borte går det nok helt fint.
xfru Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Når de begge to er såpass store så hadde jeg ikke hatt problemer med å la de være aleine hjemme.. 10åringen kan jo bruke telefonen regner jeg med, og lage en skive hvis de blir sulten... Men mindre treningsenteret er kjempelangt borte, men jeg regner med at 1,5 time er med treningen og tiden det tar frem og tilbake... Senteret er ca 4 minutter å kjøre til. Hun kan bruke tlf og kan lage skive. Og begynner lillesøster å trasse, får hun bare ringe meg. Skal i første omgang ta noen spaserturer i området, men sånn sett vil jeg bruke lengre tid på å gå hjem, enn å kjøre fra treningssenteret.
Gjest Dhanu Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Er stor forskjell å passe på en når man er 10 - 11 år som flere nevner, og det å passe en 5åring.. En 5åring kan være ganske så trassig, bestemt og viljesterk i forhold til en baby som ikke har noe språk.. Hvordan er forholdet mellom søsknene til vanlig, krangler de mye, irriterer de vettet av hverandre eller er de gode venner som trives i hverandres selskap? For har de et ok forhold, og den minste kan respektere at den eldste er "sjefen" mens mor er borte går det nok helt fint. Folk tenker forskjellig, ser jeg. Uten at det er noe galt i det Jeg ville sagt omvendt: Jeg ville vært skeptisk til å la et barn passe en baby. Mens en 5-åring går på do selv, kan si i fra om hun er sulten osv... Mine småsøsken var ikke spesielt engleaktige da jeg passet dem i den alderen, men det gikk helt strålende det!
Gjest Milka Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Jeg var akkurat fylt 10 da lillesøs kom til verden, og etter et par år ble jeg kalt for "reservemamma".. Jeg passet henne alene når hun var baby, da var jeg enda ikke fylt 11. Er du 10 år eldre enn din lillesøster? Men har ikke du skrevet at du har en lillebror? Hvor mange søsken har du? Passet du på lillesøsteren din? Det hadde ikke jeg klart. Var du enda ikke fylt 11? Nå skjønner jeg ingenting. Har du både lillesøster og lillebror? Har du også halvsøsken?
Papierschere Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har ei søster på 9 og en bror på 4(er 18 selv). Søsteren min passer på broren min på 4 ganske så ofte, og er som regel ingen problem. Dersom det skjer noe, for eksempel at han ikke ønsker å spise eller legge seg, ringer hun bare til meg, mora si eller faren sin. Han er også stor nok til at vi kan si et par ord til ham i telefonen, og på den måten hjelpe søsteren min med å få ham til å høre mer etter. Og dette fungerer helt fint for oss
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Jeg var passejente for en liten baby på 2,5 mnd da jeg var 11. Jeg var da en rolig ansvarsbevisst liten jente, og passe da denne jente frem til hun var 4 år. Jeg sier ikke jeg hadde latt en 11 åring passe min baby, men det gikk fint med henne jeg passet på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå