Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Spesielt de som bor i Oslo har helt sikkert vært bort i mennesker med mange ulike minoritetsbakgrunn. Mange av dere har definitivt inngått vennskap, eller til og med forhold med personer som har en annen bakgrunn enn dere selv. D er derfor naturlig å tenke at vi har dannet oss et bilde av hvilket som er de peneste folkeslagene i den mangfoldige rasesammensetningen vi har fått tilgang til i Norge idag.

Jeg lurer da på hvem dere objektivt sett vil betegne som en av de penere rasene. Da vil jeg helst av vi ikke skal ta hensyn til våre fordommer gjeldende f.eks Islam eller somaliske menn, selvom slike erfaringer og fordommer absolutt vil ha innvirknik på svaret. Hvem ser dere på som objektivt ansiktspen uavhengig av graden av de kulturforskjellene nordmenn deler med de gitte rasene. Er det individer fra India, Iran, Somalia, Vietnam, Sri Lanka, Eritrea, Pakistan, Irak eller noen av de andre store gruppene av minoritetsgrupper vi har?

Og isåfall, hva gjør dem pen?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Personlighet gjør mennesker pene. La oss ikke dra stigmatiseringen videre ved å begynne å vurdere folkeslag ut fra hvor pene de er.

Gjest Bianca26
Skrevet

Hei,

Spesielt de som bor i Oslo har helt sikkert vært bort i mennesker med mange ulike minoritetsbakgrunn. Mange av dere har definitivt inngått vennskap, eller til og med forhold med personer som har en annen bakgrunn enn dere selv. D er derfor naturlig å tenke at vi har dannet oss et bilde av hvilket som er de peneste folkeslagene i den mangfoldige rasesammensetningen vi har fått tilgang til i Norge idag.

Jeg lurer da på hvem dere objektivt sett vil betegne som en av de penere rasene. Da vil jeg helst av vi ikke skal ta hensyn til våre fordommer gjeldende f.eks Islam eller somaliske menn, selvom slike erfaringer og fordommer absolutt vil ha innvirknik på svaret. Hvem ser dere på som objektivt ansiktspen uavhengig av graden av de kulturforskjellene nordmenn deler med de gitte rasene. Er det individer fra India, Iran, Somalia, Vietnam, Sri Lanka, Eritrea, Pakistan, Irak eller noen av de andre store gruppene av minoritetsgrupper vi har?

Og isåfall, hva gjør dem pen?

Svarte er nydelige, med den mørke huden, de nydelige mørke øynene og de kritthvite tenna når de smiler.

Skrevet

Jeg synes kvinner fra midtøsten ofte er ufattelig vakre.

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg synes kvinner fra midtøsten ofte er ufattelig vakre.

Ja de er ofte det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Personlighet gjør mennesker pene. La oss ikke dra stigmatiseringen videre ved å begynne å vurdere folkeslag ut fra hvor pene de er.

Hei.og TS her.

D var absolutt ikke meningen å øke stigmatiseringen, tvert imot. Jeg synes ikke det er nok med å hindre rasisme kun blant nordmenn, men også blant de andre folkeslagene. D er ikke alltid like lett å se d som en nordmann, men det er ganske mye rasisme som er ute og går innad de forskjellige minoritetsgruppene, og en faktor som jeg tror er med på å vedvare en slik diskriminering blant de ulike minoritetsgruppene er troen om at deres folkeslag er penere enn de andre folkeslagene. Men dette veit jeg ikke sikrt, og har dermed lyst til å analysere om d r våres objektive syn på hvilket raser som er pene og som vi gjerne innleder vennskap og forhold med som fører til stigmatisering innad minoritetsgrupper, eller om det er andre forhold.

For de som har ikke har fått innblikk i den delen av verden, kan jeg gi et lite pekepinn på hva jeg snakker om: de fra midtøsten har ikke lyst til å bli sammenlignet med pakistanere, pakistanere har ikke lyst til å bli sammenlignet med sri lankere, og srilankere har ikke lyst til å bli sammenlignet med somalere. Hva kommer dette av? D eneste logiske forklaringen jeg kan komme til er at de ulike rasene ser på seg selv som penere og dermed mer høytstående enn de rasene som er mørkere enn dem og dermed fortsetter med denne stigmatiseringen.

På en annen side er jo ikke d en katastrofe for oss nordmenn om vi skulle bli tatt for å være svensk, dansk, britisk, eller fransk for den saks skyld. Hvorfor er d da slik innad minoritetsgruppene?

Skrevet

Øst-Afrikanske damer er nydelige. Og iranske menn.

Gjest Bianca26
Skrevet (endret)

Øst-Afrikanske damer er nydelige. Og iranske menn.

Afrikanske menn. Gorgeous!!!! Iranske menn er ikke pene grunnet måten de behandler kvinner på.. men dette skulle ikke være med i diskusjonen. Utseendemessig er de jo pene.

Endret av Bianca26
Skrevet

thailandske damer:-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min 4-på-topp:

- Skandinaver

- Jøder

- Marokkanere

- Persere

Gjest lolita___
Skrevet

Latinske damer er utolig pene

Mulatte barn med blondt/brunt krøllete hår smeelllter når jeg ser de.

Gjest Bianca26
Skrevet

thailandske damer:-)

Jeg syns ikke asiater er pene. Eller spørs hvor i asia de er fra så klart.

Skrevet

Jeg syns også fargete menn med aner fra Afrika er pene.

Som f.eks Shamar Moore fra Criminal Minds: ShemarMoore2.jpg

Skrevet

Jeg syns ikke asiater er pene. Eller spørs hvor i asia de er fra så klart.

noen er pene, andre ikke, men JEG synes veldig mange av de er utrolig pene.

Gjest Bianca26
Skrevet

noen er pene, andre ikke, men JEG synes veldig mange av de er utrolig pene.

Jentene er ofte penere enn gutta, men det kan være fordi de gjerne er små og jeg syns ikke noe om gutter som er lavere enn meg.. Men så klart mange kan være pene og.

Gjest Bianca26
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Synes kun hvite er pene. :P Føler meg veldig heldig for at jeg er hvit.

Gjest Vampen
Skrevet

Altså, jeg kjenner at hele hovedinnlegget med raser meg her, og raser meg der, gjør meg litt uggen.. Men jeg prøver uansett å svare.

Jeg er en av de som har en partner som ikke er norsk. Min bedre halvdel er arabisk, og jeg syntes selvfølgelig, rent objektivt, at han er verdens hotteste. :ler: :rødme: Men det skal sies at det er ikke bare jeg som syntes han er pen å se på, han er uten tvil en kjekk mann. :) Men her er greia, jeg kjenner også mange andre arabere som ser smashing ut, menn og kvinner. Men jeg kjenner også arabere som ikke ser så bra ut. Jeg vet om flere iranere som er heite, og jeg vet om flere som ikke er det. Min venninne er gift med en afrikaner som er utrolig vakker, og det er nok av kjekke afrikanske menn og vakre afrikanske damer. Akkurat som det er mange afrikanere som ikke er all verden å se på. Jeg har en asiatisk kompis som er kjempe kjekk og det er da nok av asiatiske damer som er nydelige, uten at jeg tenner på alle fra asia.Det jeg prøver å få frem her er at jeg syntes det blir tåpelig å koble dette opp mot raser, og bestemme hvilke "raser" som er penest. Man finner pene mennesker med alle mulige slags etnisiteter og bakgrunner. Hele rasegreia blir bare dum. Jeg velger heller å være glad for at jeg ikke er en av de som tror at bare hvite mennesker er pene, for de går jammen meg glipp av mye "snacks". :fnise:

Skrevet (endret)

Altså, jeg kjenner at hele hovedinnlegget med raser meg her, og raser meg der, gjør meg litt uggen.. Men jeg prøver uansett å svare.

Jeg er en av de som har en partner som ikke er norsk. Min bedre halvdel er arabisk, og jeg syntes selvfølgelig, rent objektivt, at han er verdens hotteste. :ler: :rødme: Men det skal sies at det er ikke bare jeg som syntes han er pen å se på, han er uten tvil en kjekk mann. :) Men her er greia, jeg kjenner også mange andre arabere som ser smashing ut, menn og kvinner. Men jeg kjenner også arabere som ikke ser så bra ut. Jeg vet om flere iranere som er heite, og jeg vet om flere som ikke er det. Min venninne er gift med en afrikaner som er utrolig vakker, og det er nok av kjekke afrikanske menn og vakre afrikanske damer. Akkurat som det er mange afrikanere som ikke er all verden å se på. Jeg har en asiatisk kompis som er kjempe kjekk og det er da nok av asiatiske damer som er nydelige, uten at jeg tenner på alle fra asia.Det jeg prøver å få frem her er at jeg syntes det blir tåpelig å koble dette opp mot raser, og bestemme hvilke "raser" som er penest. Man finner pene mennesker med alle mulige slags etnisiteter og bakgrunner. Hele rasegreia blir bare dum. Jeg velger heller å være glad for at jeg ikke er en av de som tror at bare hvite mennesker er pene, for de går jammen meg glipp av mye "snacks". :fnise:

egenrlig litt enig i det ja, selv om jeg liker asiatiske damer, da spesielt thailandske, så ser jo jeg også mange pene fra andre land også, innkludert fra Norge:-)

Endret av ferdig
Gjest Bianca26
Skrevet

Beste svaret i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...