Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #21 Skrevet 22. september 2003 Lea, da - hva eere for noen greier du steller i stand? Neida, men den feilen genereres av php. Lurer på hvorfor, forressten? dorian
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #22 Skrevet 22. september 2003 Welcome, Bolla! You have visited 1 times Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /web/boomdesign/the_redesign/rare_ting/js_cookie_tester.php on line 103 Hadde ikke noe med Ø å gjøre. Bolla fikk også feilmelding-ding
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #23 Skrevet 22. september 2003 Niks. Ø skal gå greit, siden alle cookie values kjøres gjennom funksjonen escape(), som konverterer alle tegn til kompatible data. Det er nok heller foreach som mangler noe, tenker jeg. Får du denne hvis du refresher siden også? dorian
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #24 Skrevet 22. september 2003 Welcome, Bolla! You have visited 4 times F5 løste problemet :D Lea - Dorians egen testetøs
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #25 Skrevet 22. september 2003 Nå har jeg fjernet php'en. Den skal ikke være der uansett - bare jeg som brukte den for å se om javascript cookies og php cookies snakket sammen dorian - takk, Lea
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #26 Skrevet 22. september 2003 Hvis du slår av pcn og legger deg, står opp i morgen og sjekker samme siden igjen, vil den huske navn, farge og besøk, siden disse ligger lagret på disken din :blunke: dorian
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #27 Skrevet 22. september 2003 Den husker hver gang jeg går inn på linken og teller et tall hver gang. Men hva i svarte grønne er poenget? Lea - Vil leke en annen lek nå
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #28 Skrevet 22. september 2003 Poenget er å lagre data om klientene, altså de som surfer på webben. For en annonse kan det være: - hvor mange ganger du har sett den - hvilke annonser du har sett (slik at du slipper samme annonsen hele tiden) Dette styres via php på serveren, der man oppdaterer databasen på hvor mange ganger annonsen er vist o.l. Men i stedet for å sette cookies med php vil jeg bruke javascript, siden det fungerer litt "lettere" på klientfunksjoner. dorian - vil bare leke nerde-leken i dag
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #29 Skrevet 22. september 2003 Jeg fikk med meg første og siste linje i det siste innlegget ditt. Resten er en smule.. tåkete :-? Men jeg skal pugge og lese til jeg skjønner hvert eneste ord... kanskje. Lea - Skjønner ikke reglene i nerde-leken
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #30 Skrevet 22. september 2003 Er ikke så vanskelig, Lea Men jeg er kanskje ikke verdens beste forklarer? dorian
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #31 Skrevet 22. september 2003 Jaja. Jeg kan jo poste dette scriptet, så slipper nestemann(kvinne?) å skrive alle feilene mine: <SCRIPT language="JavaScript1.1"> <!-- // The main cookie function function Cookie(document, name, hours, path, domain, secure) { this.$document = document; this.$name = name; if (hours) this.$expiration = new Date((new Date()).getTime() + hours*3600000); else this.$expiration = null; if (path) this.$path = path; else this.$path = null; if (domain) this.$domain = domain; else this.$domain = null; if (secure) this.$secure = true; else this.$secure = false; } function _Cookie_store() { var cookieval = ""; for (var prop in this) { if((prop.charAt(0) == '$') || ((typeof this[prop]) == 'function')) continue; if(cookieval != "") cookieval += '&'; cookieval += prop + ':' + escape(this[prop]); } var cookie = this.$name + '=' + cookieval; if(this.$expiration) cookie += '; expires= ' + this.$expiration.toGMTString(); if (this.$path) cookie += '; path=' + this.$path; if(this.$domain) cookie += '; domain=' + this.$domain; if(this.$secure) cookie += '; secure'; //alert(cookie); this.$document.cookie = cookie; } function _Cookie_load() { var allcookies = this.$document.cookie; if(allcookies == "") return false; var start = allcookies.indexOf(this.$name + '='); if(start == -1) return false; start += this.$name.length + 1; var end = allcookies.indexOf(';', start); if(end == -1) end = allcookies.length; var cookieval = allcookies.substring(start, end); var a = cookieval.split('&'); for(var i=0; i < a.length; i++) a = a.split(':'); for(var i=0; i < a.length; i++) { this[a[0]] = unescape(a[1]); } return true; } function _Cookie_remove() { var cookie; cookie = this.$name + '='; if(this.$path) cookie += '; path=' + this.$path; if(this.$domain) cookie += '; domain=' + this.$domain; cookie += '; expires=Fri, 02-Jan-1970 00:00:00 GMT'; this.$document.cookie = cookie; } new Cookie(); Cookie.prototype.store = _Cookie_store; Cookie.prototype.load = _Cookie_load; Cookie.prototype.remove = _Cookie_remove; var visitordata = new Cookie(document, "name_color_count_state", 240); if(!visitordata.load() || !visitordata.name || !visitordata.color) { visitordata.name = prompt("Whats your name?", ""); visitordata.color = prompt("Whats your color?", ""); } if(visitordata.visits == null) visitordata.visits = 0; visitordata.visits ++; visitordata.store(); document.write('<FONT SIZE="7" COLOR="' + visitordata.color + '">Welcome, ' + visitordata.name + '!' + '</FONT><p>You have visited ' + visitordata.visits + ' times'); //--> </SCRIPT> Nerd on!
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #32 Skrevet 22. september 2003 Tja.. jeg ser at du har et par nybegynnerfeil, men det er jo ingen vits i henge seg opp i slike bagateller
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #33 Skrevet 22. september 2003 ...fnis Jepp, noen småfeil her og der - spesielt siden jeg skriver med boksehansker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå