Gjest Lea Skrevet 18. september 2003 #1 Skrevet 18. september 2003 Det hender ganske ofte at jeg lagrer bilder jeg finner på nettet. Vanligvis foreslås filtypen som bildet er i (jpeg eller gif som regel), men nå får jeg bare opp Punktgrafikk på enkelte sider (særlig bildesøk på Google). Og jeg får heller ikke opp alternativer til dette. Lagrer jeg dem som punktgrafikk blir de tungvinde å jobbe med. Og jeg er sikker på at bildene i utgangspunktet er i andre filformater. Noen som vet hva dette kommer av og hvordan jeg kan løse problemet?
Gjest Lea Skrevet 18. september 2003 #2 Skrevet 18. september 2003 Er det ingen av der som vet altså? :cry:
Tusenfryd Skrevet 18. september 2003 #3 Skrevet 18. september 2003 Vet ikke jeg - men kan det være at bildene er kopibeskyttet på et eller annet vis? Og hvis du da lagrer det som det foreslår, får du ikke endret filtype i fx photoshop etterpå heller?
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #4 Skrevet 18. september 2003 Dette har hendt meg også noen ganger. For meg har det hjulpet å først lagre internettsiden, og så lagre bildet fra den lagrede siden. Vet ikke om det hjelper deg men, men...
VesleBråka Skrevet 22. september 2003 #5 Skrevet 22. september 2003 Hvis de er vrange, ta en kjapp printscreen, og så opp i photoshop for klipping.
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #6 Skrevet 22. september 2003 Jeg sliter fortsatt jeg. Gidder ikke å ta Print Screen og klippe *lat* Vurderer om jeg skal gidde å restarte PC-dyret for å se om det hjelper. Tror faktisk ikke at jeg har restartet siden dette begynte. Og jeg har prøvd å lagre siden, men dette hjelper heller ikke.
Crazee Skrevet 22. september 2003 #7 Skrevet 22. september 2003 Har du prøvd å berre dra biletet over i mappa der du vil lagre det? (Virkar ikkje i alle nettlesarar, men vel verd eit forsøk.)
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #8 Skrevet 22. september 2003 Si i fra hvis du finner det ut - for jeg sliter med det samme Tror det skyldes en kjip oppdatering fra MS. men er ikke sikker. Og gidder ikke bruke tid på det Det skjedde nesten samtidig: - ie lar meg kun lagre som .bmp, default navn: Uten navn - win mediaplayer lar meg ikke lagre mpg-filmer. NO way! Mistenkelig virusaktig, men virusprogrammet mitt forteller meg at jeg ikke har noen, så da skylder vi på Microsoft. Noen vil kanskje påstå at det er en og samme ting? dorian
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #9 Skrevet 22. september 2003 Kanskje Microsoft sier til seg selv at Vi Synes At Brukerne Av Internett Skal Lagre Bilder I BMP-Format Siden Det Er Vårt Format Og Siden De Bruker Vår Browser Burde De Også Bruke Vårt Format. Eller noe slikt
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #10 Skrevet 22. september 2003 Ja, kanskje det er Microsoft som har krølla det til :o Jeg får noen ganger lagret bilder som gif og enda sjeldnere som jpg. Men i 99% av tilfellene, så får jeg bare lagret som punktgrafikk (Uten Navn). Og hva skal jeg med slike bilder da?? Kanskje jeg skal ta en titt på MS sine sider.
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #11 Skrevet 22. september 2003 Vi Mener Dessuten At Det Beste Filnavnet Er: Uten Navn. Hvis Våre Brukere Skulle Trenge Å Lagre Flere Enn Ett Bilde Kan De Kalle Det Uten Navn2
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #12 Skrevet 22. september 2003 Fant du dette på Microsoft sine sider eller? (Jeg fant ingenting om dette forresten) Hvilket OS har du doktor ian?
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #13 Skrevet 22. september 2003 Klikk OK for å lagre bildet. Bildet kunne ikke lagres på grunn av en feil i system32.dll - vil du fremdeles lagre bildet? Eller, som den fine språkblomsten jeg finner under cookie-settingene i ie: Begrenser tredjeparts informasjonskapsler som ikke har en Jeje
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #14 Skrevet 22. september 2003 ???? Var det meningen at jeg skulle skjønne noe av dette? :o Jeg får lagret bildene jeg. I bmp-format Men da jeg lagret bilde av en kattepus, så byttet øynene plass og katten så bare dum ut.
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #15 Skrevet 22. september 2003 Hvis noen vet hva for en disse informasjonskapslene mangler - let me know Jeg sitter med javascript og cookies nå - driver og lager et annonsesystem der all cookietreatment skal gå via js. En annen morsom liten (spy&æsj-æsj) ting er denne: <SCRIPT language="JavaScript1.1"> og <SCRIPT language="JavaScript 1.1"> Den nederste virker uuuutmerket i Opera, men ikke i ie/ns. Den øverste er da korrekt, MEN HVOR NØYE SKAL MAN VÆRE NØDT TIL Å VÆRE, DA???? dorian - litt grinete på js og alle dets videreverdigheter
Ursula Skrevet 22. september 2003 #16 Skrevet 22. september 2003 Jeg har også problemer med "uten navn" og at det ikke finnes andre alt enn bmp. Irriterende...
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #17 Skrevet 22. september 2003 Jammen bra at jeg ikke er alene om å ha dette problemet da. JEG VIL LAGRE BILDER!!!
Gjest dr. ian Skrevet 22. september 2003 #18 Skrevet 22. september 2003 En av grunnene til at jeg delvis er litt grinete er jo at jeg måtte skrive inn javascriptet fra en bok! Håpløst gammeldag... Jeg mener copy&paste er mitt motto! Men OK - nå har jeg de cookie-klassene jeg trenger for å mikke annonsesystem Etter MYE mekking Hvis du vil teste, kan du teste her: Javascript Cookie-tester Den vil da prompte deg for data og skrive en cookie på disken din med expiry på 10 dager. Ved refresh ser man at telleverket løper etterhvert som cookien oppdateres. I annonsesystemet får man da ingen prompt... *oink* Hvis du skal slette dataene klikker du bare på knappen
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #19 Skrevet 22. september 2003 Welcome, Bølla! You have visited 1 times Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /web/boomdesign/the_redesign/rare_ting/js_cookie_tester.php on line 103
Gjest Lea Skrevet 22. september 2003 #20 Skrevet 22. september 2003 Si meg.. er det forbudt å hete noe med Ø eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå