Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Igår var jeg verdens lykkeligste kvinne - idag er jeg knust.

Mannen min er ute og reiser og vi har masse kontakt på mobil. Så igår kveld - sent så mottok jeg en melding fra ham av veldig seksuell art. Åh, så spennende tenkte jeg, helt til jeg leste skikkelig og så at meldingen var ment for en annen kvinne :cry3:

Av ting som stod i meldingen var det helt klart at jeg ikke var den tenkte mottakeren av meldingen. Jeg er kvalm, regelrett elendig, tårene renner og livet er bare helt tragisk.

Vi har vært gift i over 20 år, har to voksne barn og snakker ofte om hvor heldige vi er og hvor godt vi har det. Han var ikke bare min mann og elsker - han var min aller, aller beste venn. Uff nei, dette takler jeg ikke i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var veldig trist, stakkars deg.

Har du snakket med ham om dette?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette var veldig trist, stakkars deg.

Har du snakket med ham om dette?

Ja, har snakket med ham. Han sier at den var til meg - men jeg vet at den var ment til en annen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan kan du med sikkerhet si at det var til en annen?

Skrevet

Gi han beskjed om at du fikk denne. Konfronter mannen din alvorlig med meldingen!

Skrevet

Ja, har snakket med ham. Han sier at den var til meg - men jeg vet at den var ment til en annen.

Da er det lov å bli sint! Han innrømmer ikke en slik fadese umiddelbart..(følg magefølelsen)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du med sikkerhet si at det var til en annen?

I mld stod at "han hadde hatt ståpikk helt siden hun spurte om hotell i (navn på byen). Du vet akkurat hva du skal gjøre for å få meg kåt"

Gjest Vilma
Skrevet

Jeg tror nok at jeg hadde forlangt totalt ærlighet eller så kunne hatt blitt på reisen i all evig tid, gitt.

Skrevet

Usch, stackars dig! :tristbla: Jag förstår att du är sorgsen nu, verkligen. Men det löser sig alltid på ett eller annat sätt! Sedan hur det löser sig är ju en annan femma. :klem:

Skrevet

Ingen ord rekker til. Jeg føler med deg. Og jeg skjønner den meldingen var ikke ment til deg.

:troest:

Gjest Gjest
Skrevet

Var det en sånn snuskemelding som kunne passet til "send det videre" melding? sånn som vitser, osv, bare at her kan det stå "ønsker å likke ditt lange blonde hår" men du kar kanskje egentlig brunt kort hår?

Gjest Gjest
Skrevet

Jo du greier. Du kaster den svikeren ut med det samme og går videre med hevet hode. Han er ikke verdt dritten under skoene dine engang!

Skrevet

Uff, føler så med deg. Må være tungt å oppleve noe slikt etter 20 år sammen. Konfronter ham når han kommer hjem, sendt ungene bort så dere har tid til å prate sammen. Prøv å få han til å forstå at hvis du i det hele tatt skal kunne eventuelt tilgi så må han være helt ærlig om hva som lå bakom den meldingen. Det er tungt nå og mange vonde følelser. Hvis du trenger lengre tid alene så be om det først før han kommer hjem. Søk gjerne akutt hjelp hos en psykolog eller ett familievernkontor så du kan få veiledning i hvordan du skal forholde deg.

Håper alt ordner seg for deg, finn noen som kan være hos deg eller noen du kan prate med.

Mange varme klemmer

Skrevet

Uff, føler så med deg. Må være tungt å oppleve noe slikt etter 20 år sammen. Konfronter ham når han kommer hjem, sendt ungene bort så dere har tid til å prate sammen. Prøv å få han til å forstå at hvis du i det hele tatt skal kunne eventuelt tilgi så må han være helt ærlig om hva som lå bakom den meldingen. Det er tungt nå og mange vonde følelser. Hvis du trenger lengre tid alene så be om det først før han kommer hjem. Søk gjerne akutt hjelp hos en psykolog eller ett familievernkontor så du kan få veiledning i hvordan du skal forholde deg.

Håper alt ordner seg for deg, finn noen som kan være hos deg eller noen du kan prate med.

Mange varme klemmer

Tusen takk for et fint innlegg.

Ungene er ikke noe problem - eldstemann er flyttet hjemmefra og yngstedatteren er mer ute enn hjemme.

Det er flere uker til han kommer hjem - jobber utenlands for tiden. Så jeg vil ha god tid til å tenke for meg selv. Har fylt ut separasjonspapirene og de ligger klar - men jeg må tenke meg godt om. Vi har som sagt over 20 år sammen, da er det ikke bare lett å kaste alt overbord.

Men du har helt rett i at - dersom ekteskapet skal fortsette - må kreve full åpenhet om meldingen og ikke bare svada om at den var tiltenkt meg.

Takk til alle andre også som har tatt seg tid til å svare meg :-)

Skrevet

Tusen takk for et fint innlegg.

Ungene er ikke noe problem - eldstemann er flyttet hjemmefra og yngstedatteren er mer ute enn hjemme.

Det er flere uker til han kommer hjem - jobber utenlands for tiden. Så jeg vil ha god tid til å tenke for meg selv. Har fylt ut separasjonspapirene og de ligger klar - men jeg må tenke meg godt om. Vi har som sagt over 20 år sammen, da er det ikke bare lett å kaste alt overbord.

Men du har helt rett i at - dersom ekteskapet skal fortsette - må kreve full åpenhet om meldingen og ikke bare svada om at den var tiltenkt meg.

Takk til alle andre også som har tatt seg tid til å svare meg :-)

Hei TS

Jeg føler virkelig med deg, du har virkelig fått deg et sjokk av dimensjoner og jeg forstår at du er helt knust. Og det er ille at du ikke får snakket skikkelig med mannen din ansikt-til-ansikt.

Jeg har vært gift med samme mann i 19 år og vet veldig godt at det ikke bare er å pakke sekken å gå når man har levd i et betydningsfullt felleskap, har barn sammen, masse delte opplevelser og en delt historie. Det er mye som skal legges på vekten. Og jeg tror ikke de som ikke har vært i så langvarige forhold alltid forstår at det ikke alltid er "bare å gå".

Jeg har også opplevd å bli utsatt for utroskap, det utløste en krise men den har vi klart oss igjennom og har det bedre enn vi har hatt på mange år.

Selv om du har fylt ut separasjonspapirene allerede, synes jeg du skal gi deg selv tid til å tenke. Akkurat nå er alle tanker preget av affekt, sinne, sårhet og det er ikke lurt å foreta de store valgene før du får fotfeste igjen. Har du noen mulighet til å reise til den byen der han oppholder seg nå?

Har du en venninne eller familie du kan snakke med akkurat nå, jeg tror det vil være godt for deg.

Skrevet

I och med att du varit "världens lyckligaste" fram till sms:et så är det kanske mycket som är bra mellan er och det här något som ni kan ta er igenom efter mycket snack och ärlighet? Jag skulle vänta lite med separationspappren till jag snackat ordentligt med mannen. Men det är ju självklart du som bestämmer om det är värt att stanna! Men låt inte vreden och ilskan ta överhanden.

Jag önskar dig verkligen all lycka till och jag lider med dig!

Gjest TS igjen
Skrevet

Takk igjen for hyggelige ord.

Ja, det med separasjonspapirene var nok litt forhasta, og litt sånn handle i affekt for mitt vedkommende.

Når man har vært gift i mange år så lærer man seg at livet ikke er noen dans på roser og jeg har alltid ment at forhold vokser i motgang - motgang gjør sterk er kloke ord.

Jeg bare følte at vi hadde hatt vår dose av motgang .. og at solen endelig skinte i forholdet vårt.

Uff, ja - har sms`et masse med han i hele dag og fremdeles, har faktisk brukt opp hele batteriet på mobilen min.

Problemet mitt nå er at han fremdeles står på at meldingen var ment for meg .. men hvorfor skriver han som han gjør da? Før hadde vi en sånn seksuell tone oss mellom, men det har liksom glidd ut i årenes løp og nå fortoner seksuallivet vårt seg temmelig kjedelig om jeg får lov å si det :jepp:

Det skal sannelig ikke være lett og jeg er bare redd for å miste selvrespekten min på veien nå .. Jeg er en sterk kvinne, har en bra økonomi, jeg eier huset vårt og har flunkende ny bil som er nedbetalt. Så det er ikke det økonomiske som gjør at jeg kvier meg for å skilles, det er rett og slett det faktum at jeg elsker ham og han er min aller, aller beste venn. Han er det morsomste og mest sjarmerende mennesket man møter ... og jeg vet at kvinner lett faller for hans sjarm.

Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge han tror at han kan ro dette i land så vil han fortsette å juge deg rett oppi trynet til du kan presentere håndfast bevis.

Og fordi du VIL så gjerne tro ham, så tror du ham, det er nemlig lettere enn å bryte opp 20 år. Den vanlige leksa.

Jeg har nemlig vært der jeg og. :kjefte::snurt:

Om jeg var deg nå, så hadde jeg gått igjennom ALT han eier her på jorda for å lete etter andre ting som kan tyde på at han er ute å kjøre. Og jeg hadde ringt ALLE kompisene hans og.

Det eneste jeg angrer på den gangen jeg stod midt oppi det, var at jeg lot skrekken for å bli alene ta meg, slik at han kunne manipulere meg nesten til galskap før han ble avslørt... Svinet pulte min venninne bak ryggen på meg i et helt år. *spy*

Skrevet

Takk igjen for hyggelige ord.

Ja, det med separasjonspapirene var nok litt forhasta, og litt sånn handle i affekt for mitt vedkommende.

Når man har vært gift i mange år så lærer man seg at livet ikke er noen dans på roser og jeg har alltid ment at forhold vokser i motgang - motgang gjør sterk er kloke ord.

Jeg bare følte at vi hadde hatt vår dose av motgang .. og at solen endelig skinte i forholdet vårt.

Uff, ja - har sms`et masse med han i hele dag og fremdeles, har faktisk brukt opp hele batteriet på mobilen min.

Problemet mitt nå er at han fremdeles står på at meldingen var ment for meg .. men hvorfor skriver han som han gjør da? Før hadde vi en sånn seksuell tone oss mellom, men det har liksom glidd ut i årenes løp og nå fortoner seksuallivet vårt seg temmelig kjedelig om jeg får lov å si det :jepp:

Det skal sannelig ikke være lett og jeg er bare redd for å miste selvrespekten min på veien nå .. Jeg er en sterk kvinne, har en bra økonomi, jeg eier huset vårt og har flunkende ny bil som er nedbetalt. Så det er ikke det økonomiske som gjør at jeg kvier meg for å skilles, det er rett og slett det faktum at jeg elsker ham og han er min aller, aller beste venn. Han er det morsomste og mest sjarmerende mennesket man møter ... og jeg vet at kvinner lett faller for hans sjarm.

Jeg har ingen problemer med å forstå det du skriver - om angsten og om den kjærligheten du føler for ham. Når man har delt motgang, og kommet seg videre sammen, så får også parforholdet tettere og sterkere skott. Det er ikke noe man kaster over bord i et øyeblikk av affekt og sinne.

Men er det helt utenkelig at han kan ha sendt deg en slk melding, du kjenner han jo godt og vet hvordan han kan uttrykke seg etc. Har du noen gang tidligere hatt grunn til å mistenke ham for utroskap? Kan han ha ønsket å overraske deg? Eller er du helt sikker på at innholdet på meldingen ikke kan ha vært adressert til deg? Må si jeg føler med deg!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er et faktum at veldig mange mennesker er utro. Det er også et faktum at det er ikke forbeholdt drittsekker og usympatiske eklinger. Man kan ikke se det på folk om de er trofaste eller ei, og den mest hyggelige, omtenksomme og snille ektefelle kan være utro. TS, du kjenner mannen din og du vet med deg selv at denne meldingen ikke kunne være til deg. Du kan velge å tro blindt på det han sier, også leve med at han muligens har en eller flere på si' men at det er deg han kommer hjem til og lever familieliv sammen med. Eller du kan ta et ordentlig oppgjør med ham som kanskje kan ruske opp i ting og ende med brudd eller noe mer sannferdig og bra enn det dere har i dag.

Lykke til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...