Gå til innhold

Hvordan få øyensminke til å sitte best mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din oppskrift for å få øyesminken til å sitte som støpt hele dagen?

Trenger tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst mulig fett, fra huden eller hudkremer, ikke fuktig og vått vær eller svette.. (Lett?? Nei, jeg vet...)

Bruker selv vannfast eyeliner og smudge-proof macara - ellers ikke noe spesielt med øyensminke. Men tørre pudder øyeskygger sitter i alle fall mye bedre på meg enn alt dette fancy flytende eller halv-flytende...

Men en regel - jo mindre fett desto fastere. (Men det burde si seg selv, egentlig...)

-viXen-

Skrevet

Bruk en øyeskygge-base - anbefaler spesielt Eye-Fix fra Elisabeth Arden. I samme merke finnes også Lip-Fix - glimrende underlag til leppestiften.

Skrevet

Og så har Chanel fantastiske øyenskygger som sitter hele dagen, og som har en svakt skimmer (ikke fjortis-skimmer, men litt glans)

loolaa

Skrevet

Touche Eclat som base, også oppå øyenlokket, og gode øyenskygger. Chanel er favoritten, Dior og Estee Lauder er heller ikke så værst.

Skrevet

Kanebo anbefaler sitt pudder som underlag for at sminken skal sitte godt. Jeg er fornøyd med kanebo pudderet og sminken sitter faktisk godt, men det krever litt av sminken også :wink:

Skrevet

Jeg bruker en lett concealer fra Helena Rubinstein, så litt pudder, og da sitter øyenskyggen veldig bra hele dagen.

Skrevet

Først concealer rundt øye. Deretter kan du bruke en hvit/transparent kremøyenskygge som base. Da vil øyenskyggen sitte bedre, uten å legge seg i striper på øyelokket. Det er dessuten lurt å bruke en del lett pudder under øyene før du begynner å sminke øynene, for da vil det bli lettere å bare koste bort sminken som faller under øyet mens du sminker deg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Bruk en øyeskygge-base - anbefaler spesielt Eye-Fix fra Elisabeth Arden. I samme merke finnes også Lip-Fix - glimrende underlag til leppestiften.

Er denne eye-fix veldig dyr? Har selv ikke økonomi til å kjøpe masse dyr sminke, men denne kan kanskje brukes- alltid- under andre øyeskygger så de holder bedre? Er den hudfarget..? Har tenkt på at noe slikt bør finnes.. Og det gjør det tydeligvis! Bra :)

Skrevet

Øyeskyggebasen fra ArtDeco er helt suveren!

Den koster ca. 70 kr. og varer en evighet :-)

Skrevet
Først concealer rundt øye. Deretter kan du bruke en hvit/transparent kremøyenskygge som base.

Bruker du kremøyeskygge under (pudder)øyeskygger er du nærmest garantert at sminken vil stripe seg/bli "klumpete" i løpet av dagen.

Skrevet

Når jeg legger en "kveldsmake up" så legger jeg skyggen 4 ganger.

Helt sant. :oops:

Jeg bruker pudderbørsten mellom hvert "lag" får å få vekk alt overflødig, og så legger jeg på nytt lag osv.

Oopplever aldri at skyggen striper seg, eller forsvinner.

Legger også alltid skyggen med en flat og bred kost. Aldri de svampgreiene som følger med øyeskyggen. (De går i søpla)

:wink:

Skrevet

Bruker du kremøyeskygge under (pudder)øyeskygger er du nærmest garantert at sminken vil stripe seg/bli "klumpete" i løpet av dagen.

Åh? Mener du altså at kremøyenskyggene skal taes på OVER pudderøyenskyggene? Jeg pleier alltid å sminke meg på denne måten, og har aldri opplevd at sminken har blitt ujevn og stripete. Jeg bruker Kanebo sine kremøyenskygger, og de er det mange ganger så god kvalitet på enn f.eks Maybelline. Uansett, øyenskyggen vil sitte bedre med ''underlag''.

Skrevet
Legger også alltid skyggen med en flat og bred kost. Aldri de svampgreiene som følger med øyeskyggen. (De går i søpla)

:wink:

Her også *tommel opp*

Og husk alltid å jevne ut (softe). Det skal ikke være tydelig skille mellom fargene (hvis du bruker flere farger).

Skrevet

Har aldri prøvd Maybellines kremskygger, Reina. Men jeg har bla. brukt Diors skygger og er veldig fornøyd med dem alene. Legger jeg pudderskygge over derimot holder de seg det ikke hele dagen. Det kan holde seg noen timer (feks hvis man om kvelden skal sminke seg for fest), men det har ikke holdt hele dagen.

Skrevet

Jeg har kun en farge i krem, og den er hvit/transparent. Den bruker jeg som highlight. Det går glimrende! Jeg kommer meg gjennom dagen uten å måtte rette på sminken i alle fall!!

Skrevet
Jeg har kun en farge i krem, og den er hvit/transparent. Den bruker jeg som highlight.

Jeg bruker også kremskygger osm highlighter og synes det funker bra. Men tidligere skrev du at du brukte det som base for øyeksygge. Det fungerer ikke for meg.

Skrevet

Man legger jo ofte foundation på leppene for å få leppestiften til å sitte bedre, så det var vel logisk at det samme gjelder for øyenskygge...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...