Seriina Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Hei! Jeg er helt ny her, og helt nyforlovet<3 Så nå har jeg satt i gang småplanleggingen og koser meg :rødme: Og selvfølgelig er det masse jeg vil spørre om.. Er det noen som har flotte lokaler i Bergen å anbefale? Sliter med å finne noe særlig.. Er det billigere/lurt å dra til Sverige/Danmark for å kjøpe kjole/ringer? Har noen gode tips til bryllupsferiesteder? Hvor tidlig er vanlig å booke lokale og kirke? Takker for alle svar og generelle innspill
Anglofil Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 (endret) Jeg gifter meg ikke i Bergen, så jeg kan ikke hjelpe deg der, men ift booking er det like greit å gjøre det så tidlig som mulig. Noen av stedene jeg prøvde å booke på var faktisk allerede fullbooket da jeg gjorde det to år før bryllupet skulle stå.(..) Og joda, det er nok en god del å spare på å dra utenlands og handle der tror jeg, men har selv ingen erfaring med det, så det kan sikkert andre svare bedre på enn meg. Ift feriesteder er det jo veldig mye som er inn nå, men jeg synes man bør dra dit man drømmer om å reise. Selv skal vi på bryllupsreise med cruiseskipet med Oasis of the Seas i Karibien, deretter blir det kanskje en-to to uker i USA, med stopp i Disney World og New York spesielt. Mvh Yvonne Endret 9. mai 2010 av Yvonne
Bringebærdrops Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 (endret) Jeg gifter meg i august og har leid Urdihuset (google så finner du nettsiden) til festen. Det er et galleri/atelier til vanlig og er kjempefint! De har akkurat pusset opp bakhagen også, så tror den blir fin. Fordelen der er at man kan kjøpe egen alkohol, rett fra polet- og det sparer man jo en del penger på. Vi betaler 5000 for å leie en lørdag, tror jeg det var- og så kan man enten leie servitører gjennom stedet, eller ha egne. Ellers er galleri nygaten et utrolig fint lokale, men det er litt dyrt. Vi booket i juli i fjor- da var det kun to ledige lørdager igjen på urdihuset i alle sommermånedene (april-august) og i kirken(johanneskirken) var det en time ledig igjen- og det var fordi de hadde reservert den i tilfelle noen som soknet til den skulle gifte seg. Så sett i gang! Endret 9. mai 2010 av Bringebærdrops
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Det kommer an på hvordan bryllup du vil ha, om du vil fikse mat o glakohol, og det skal ordnes av stedet, antall gjester, avstand fra kirken osv.Mine forslag: - Kommandantboligen i Gravdal - Fløyrestauranten - Ulriken - Legenes Hus - Reksten samlingene - Fana Roklubb - Laksevåg klubbhus - Fagernes Yahtklubb - Villa Skjoldnes - Alvøen Selskapslokaler - Damsgårdstuene Ellers er det jo mange idrettsforeninger o.l som leier ut lokaelne sine dersom du ønsker å fikse det meste selv, f.eks Paviljongen på Stemmemyren. Flere hoteller har også bryllup, f.eks har Terminus bra bryllpusopplegg.
ffjellrev Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Vi skal leie huset til foreningen Nord-Norge, i Kvalfarveien, andre siden av gaten for Hansaparken (som kanskje også kan være et alternativ). Vi har trangt budsjett, så vi trengte et sted nær sentrum med kjøkken så vi kan stå for mat og alkohol selv. Hadde jeg hatt uendelig med penger ville jeg leid lokalene på Fløyen, men der må man kjøpe mat i tillegg. Ellers er visst Solstrand hotell på Os veldig fint, eller Moldegård på Os (tror de er tilknyttet hotellet). Skuteviksbodene er også kule, men passet ikke til vårt bryllup. Vielsen står i Johanneskirken siden vi sogne dit, men ville kanskje valgt Sandviken kirke hvis jeg ikke måtte betalt ekstra for det. Har bodd flere år i området der og synes det er en fin kirke, Johanneskirken er litt pompøs og jeg føler ikke noe personlig tilknyttning til den. Men det blir nok veldig fint! Anbefaler forresten å gifte seg på høsten , hadde ingen problemer med å booke kirke eller lokaler. Og er forberedt på drittvær, så blir iallfall ikke skuffet
Seriina Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2010 Takker for svar Ser at visstnok alle lokaler hører til et catering, og da må alkohol kjøpes gjennom dem hele kvelden Og det blir jo DYRT! Hadde ønsket et lokale hvor jeg kunne ha baren selv/medbrakt. Noen som vet om et slikt sted? Tenker noe stilhistorisk og pent.. Og så lurer jeg på om man ikke kan kjøpe bryllupskake selv gjennom en baker/konditori hvis lokaler er tilknyttet et catering? Hva er forresten "vanlig" å bruke på leie av lokalet? Og på meny pr pers/gjest? Vet ikke helt hva som er "vanlig" og hva som er dyrt...
ffjellrev Skrevet 13. mai 2010 #7 Skrevet 13. mai 2010 Vi skal leie huset til foreningen Nord-Norge, i Kvalfarveien, andre siden av gaten for Hansaparken Som sagt finnes det steder som ikke er tilknyttet catering. Mener vi betaler 7500,- for leie fra fredag, inkl vask.
Supramundane Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 Ser det er flere som har tipset deg om Urdihuset, og jeg må bare rope av full hals at jeg ELSKER Urdihuset!! :rødme: Vi giftet oss der 1.mai i år, og det var perfekt fra ende til annen. Det stemmer at de har catering, men den er rimelig og maten var alldeles nydelig. Det som IKKE stemmer er at man må kjøpe alkohol gjennom Urdihuset, de har ikke skjenkeløyve så det søkte vi om selv, og handlet inn alle drikkevarene. Rimelig, enkelt og greit! Jeg kan ikke få fullrost Urdihuset og damen som driver det nok, de gjorde alt for oss ned til hver minste detalj, og dagen ble perfekt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har lyst til å bruke Urdihuset selv så det er godt å høre at folk er fornøyd med det Men må man ha skjenkeløyve hvis man ikke skal ha bar? Altså hvis alkoholen er gratis.
Supramundane Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 Ja, vi måtte det. Vi hadde også fri bar, men vi hadde personale fra Urdihuset som styrte baren, dermed må man ha løyve. Men det var ordnet på få minutter via nettet, ikke noe problem. Jeg kan bare ikke få fullrost Urdihuset nok, jeg kommer til å være god reklame for de i mange, mange - MANGE år fremover. :rødme:
monica86 Skrevet 30. mai 2010 #11 Skrevet 30. mai 2010 Takker for svar Ser at visstnok alle lokaler hører til et catering, og da må alkohol kjøpes gjennom dem hele kvelden Og det blir jo DYRT! Hadde ønsket et lokale hvor jeg kunne ha baren selv/medbrakt. Noen som vet om et slikt sted? Tenker noe stilhistorisk og pent.. Og så lurer jeg på om man ikke kan kjøpe bryllupskake selv gjennom en baker/konditori hvis lokaler er tilknyttet et catering? Hva er forresten "vanlig" å bruke på leie av lokalet? Og på meny pr pers/gjest? Vet ikke helt hva som er "vanlig" og hva som er dyrt... vi har leid kronstad hovedgård til vårt bryllup 4 juni 2011. der serverer de og dekker opp, det var heller ikke dyrt!! gå inn på www.gategourmet.no alle priser og info står der og man kan ta med alkohol selv
Seriina Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 30. mai 2010 vi har leid kronstad hovedgård til vårt bryllup 4 juni 2011. der serverer de og dekker opp, det var heller ikke dyrt!! gå inn på www.gategourmet.no alle priser og info står der og man kan ta med alkohol selv Vi har også booket Kronstad Hovedgård nå, til 30. juli 2011 DER ver det god service må jeg si, skikkelig imøtekommende! Tror det blir helt fantastisk!! Så nå blir det steinkirke og herregård til bryllupet vårt :rødme: Urdihuset må jeg si jeg er skuffet over servicen, for der skrev jeg en mail og ble tydeligvis kastet rett på en spam liste - så nå får jeg bøttevis med reklamemailer om frokoster og buisnessarrangementer og what not, men ingen info om noe bryllupsbooking nei. Og dette er mange uker siden Villa Skjoldnes fortjener også min fulle kritikk, for dårligere kommunikasjon finnes neppe. Ikke får jeg svar på noe, og når jeg først får mail så legger de feil fil ved ang. meny. Ikke er det mulig å få avtalt noen visning heller nei. Og i tillegg havnet Søtt+Salt laaangt nede på Mattilsynets test - så til alle som vurderer det; revurder...
Gjest Blondie65 Skrevet 30. mai 2010 #13 Skrevet 30. mai 2010 Ja, vi måtte det. Vi hadde også fri bar, men vi hadde personale fra Urdihuset som styrte baren, dermed må man ha løyve. Men det var ordnet på få minutter via nettet, ikke noe problem. Jeg kan bare ikke få fullrost Urdihuset nok, jeg kommer til å være god reklame for de i mange, mange - MANGE år fremover. :rødme: Hvor mange personer kan man være i Urdihuset?
Supramundane Skrevet 30. mai 2010 #14 Skrevet 30. mai 2010 Hvor mange personer kan man være i Urdihuset? De har to spisesaler som ligger tett med bar i mellom, så det er mulig å ha rundt 80-90 tenker jeg. Vi var imidlertid i underkant av 50, og da var alle i samme rom. Løsningen med de to spiserommene er ikke helt optimal, så jeg ville nok ikke vært flere enn 50.
lintin Skrevet 31. mai 2010 #15 Skrevet 31. mai 2010 Takker for svar Ser at visstnok alle lokaler hører til et catering, og da må alkohol kjøpes gjennom dem hele kvelden Og det blir jo DYRT! Hadde ønsket et lokale hvor jeg kunne ha baren selv/medbrakt. Noen som vet om et slikt sted? Tenker noe stilhistorisk og pent.. Og så lurer jeg på om man ikke kan kjøpe bryllupskake selv gjennom en baker/konditori hvis lokaler er tilknyttet et catering? Hva er forresten "vanlig" å bruke på leie av lokalet? Og på meny pr pers/gjest? Vet ikke helt hva som er "vanlig" og hva som er dyrt... Vi giftet oss på stallmestergaarden på Os, og der er det utrolig vakkert. Mener vi betalte rundt 11.000 for å leie lokalet hele helgen (fre-søn). Da kan du ordne med mat og drikke som du vil. De kan også hjelpe deg om du ønsker det. Anbefales virkelig, var et nyyydelig sted:)
Sølvdugg Skrevet 31. mai 2010 #16 Skrevet 31. mai 2010 Vi giftet oss på stallmestergaarden på Os, og der er det utrolig vakkert. Mener vi betalte rundt 11.000 for å leie lokalet hele helgen (fre-søn). Da kan du ordne med mat og drikke som du vil. De kan også hjelpe deg om du ønsker det. Anbefales virkelig, var et nyyydelig sted:) Jeg har faktisk ikke hørt om det stedet før, men gikk inn på hjemmesiden deres nå og det var utrolig vakkert der ute *lagre bak i hjernen til det blir aktuelt for min del *
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2011 #17 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har funnet en ny tjeneste nå som har samlet alle selskapslokaler i Bergen og Hordaland. Her finner man stort og smått. www.mitt-selskap.no Veldig enkel og oversiktelig!
monica86 Skrevet 9. februar 2011 #18 Skrevet 9. februar 2011 (endret) Takker for svar Ser at visstnok alle lokaler hører til et catering, og da må alkohol kjøpes gjennom dem hele kvelden Og det blir jo DYRT! Hadde ønsket et lokale hvor jeg kunne ha baren selv/medbrakt. Noen som vet om et slikt sted? Tenker noe stilhistorisk og pent.. Og så lurer jeg på om man ikke kan kjøpe bryllupskake selv gjennom en baker/konditori hvis lokaler er tilknyttet et catering? Hva er forresten "vanlig" å bruke på leie av lokalet? Og på meny pr pers/gjest? Vet ikke helt hva som er "vanlig" og hva som er dyrt... www.gategourmet.no Endret 9. februar 2011 av monica86
Lutto Skrevet 10. februar 2011 #19 Skrevet 10. februar 2011 Vi skal gifte oss på Kronstad hovedgård i oktober. Der kan vi ta med drikken selv, men maten må kjøpes gjennom GateGourmet. De kommer med ny meny i slutten av februar. Der kan man også ta med seg egene kaker utenom å måtte betale for dette (slik man av og til må gjøre andre steder) Bryllupskaken kan enten kjøpes hos de eller fikses selv. Tror de bruker Baker Brun som leverandør, men skal ikke si det 100 % sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå