Gina_ Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jeg er lei av å få fett hår hver kveld/morgen, og lurer på hvordan jeg kan gå frem for å klare å bare vaske håret 2-3 ganger i uka. Jeg kan jo ikke bare forsvinne fra jordas overflate i 2-3 mnd heller Pr nå bruker jeg hårsjampoer fra dagligvaren, som jeg vet ikke er helt bra. Har mellomlangt brunt hår, men vurderer en god klipp og eventuelt striper. Håret er ifølge frisør fint, men mangler litt proteiner... Vil gjerne begynne med skikkelige hårprodukter, som helst ikke skal koste en hel formue, bare en halv Hvordan klarte du å gå fra hårvask hver dag til 2-3 ganger i uka? Jeg trenger tips!
Sissan Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Det har jeg aldri gjort, vasker håret annenhver dag. Men striper gjør det lettere og "tørrere", så kanskje det vil hjelpe deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Det er bare til å bestemme seg hvilke dager du skal vaske på, f.eks mandag morgen og onsdag morgen, så gjennomfører du det :-) Det gjorde jeg. Nå ca 1/2 år senere, vasker jeg 1 gang i uka, og håret mitt har aldri sett bedre ut! :-)
Gina_ Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har begynt flere ganger å vaske det annenhver dag, men det ble liksom aldri bedre den dagen jeg ikke vasket det. Så alltid ille ut. Er det dette man skal bruke tørrshampo til? Jeg har ikke peiling
Sissan Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Prøv ordentlige produkter i håret ditt først - kanskje det er alt som skal til.
Jubii Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Først av alt: Begynn med gode produkter - tilpasset ditt hår. Og en hårkur med proteiner. Og så er det bare å hoppe i det. Sett opp håret, bruk hårband etc. for å (til en viss grad;)) "skjule" fett hår. Tørr shampoo kan óg fungere på skukkelig ille dager. Det er kjedelig akkurat i "tilvenningsperioden", men det er verdt det til slutt.
Rumohra Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 (endret) Dette er ikke vanskelig å få til! Du vasker det først som vanlig, og begynner etterhvert å øke til annenhver dag, som nevnt over her. Du kan med fordel skylle gjennom håret med vann hver dag, selv om du ikke skal vaske det med shampo og balsam. Når du skyller det med vann kan du godt bruke litt tid, massere hodebunnen og på en måte prøve å dra fettet fra hodebunnen ut i lengdene i håret. Dette gjør at håret ikke ser så fett ut innerst, og er veldig bra for håret - da tørt hår som oftest er et resultat av at fettet fra hodebunnen ikke kommer ut i lengdene. Det er nok ingen annen løsning enn å bare presse "smerteterskelen" Når håret ditt etterhvert har vent seg til å bli vasket annenhver dag, kan du øke til f.eks. hver tredje dag, og vips har du hår som kun trenger shampovask én gang i uken. Jeg klippet meg ganske kort i fjor sommer og var da flink og ikke vasket mer enn maks 2 ganger i uka, håret var utrolig fint! Nå i det siste har jeg vært veldig lite flink og har falt tilbake til annenhver dag igjen. *Må skjerpe seg* Løsninger til de dagene man må møte verden med litt fett hår er f.eks. en riktig hårbøyle, som kan skjule at håret er fett. Fletter gjort riktig kan også hjelpe! Lykke til! Endret 8. mai 2010 av Rumohra
LetThemEatCake Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Det handlar mest om en "avvänjning" och det kan vara jobbigt de första veckorna, men klarar du det så går det bra! Om inte så kan du ju testa torrschampo, det är en av mina absoluta favoriter genom tiderna! Bara att spraya lite i hårbotten and you're ready to go! Det är dessutom en sjukt bra volym- och stylingprodukt.
Gjest Gudinna Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Jeg får veldig fort fett hår, og jeg har prøvd å vaske det tredjehver dag i en lengre periode, men håret mitt ble like fort fett fordet.. Så jeg ga opp! Nå vasker jeg det stort sett annenhver dag - hver dag hvis jeg trener. Men kjøp deg en tørrshampo! Den trekker ut fettet i håret så det ser frisk og nyvasket ut Kisby er den beste jeg har prøvd, finnes på vita. Rist kraftig, spray, vent ett minutt og gre igjennom
TinkTingeling Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Det er vanskelig å avvenne håret synes jeg. Jeg bodde i florida for noen år siden, og der er det så sykt varmt at jeg dusja hver dag. Nå vasker jeg håret annenhver dag, men skulle gjerne fått kutta ned til kanskje hver tredje... Men håret mitt blir veldig fort fett og da, og det vises godt desverre. Men jeg bruker den tørrshampoen fra vita de dagene jeg synes det ser for ille ut, og den funker fint
Gjest Idzi-bidzi Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 haha jeg har også bodd i FL, det var helt GRUSOMT å komme hjem igjen etter det, håret ble fett etter bare en halv dag der nede og måtte liksom vaskes! Desverre er det bare å sette hardt mot hardt, eneste som hjelper er å IKKE vaske det hver dag. Jeg gikk med håret mye i strikk, og sprayet FORSIKTIG over med en hårspray som luktet godt (haha) Det som også går an er de dagene det er ille mellom vaskene, er å sette opp håret og vaske kun det forerste håret (luggen) i vasken, og ha resten i strikk. Da lukter det nyvasket og ser ikke så ille ut. =) Stay strong! gresset ER faktisk grønnere på den andre siden
rosaprosa Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Når håret er fett hjelper det å helle på litt pudder! Nå finnes det hårpudder i buttikken til og med! fungerer fett:)
mia pia Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Jeg bare bumper opp denne her litt, jeg... Prøver å avvenne meg hårvask hver dag. Vasker håret 2 ganger i uken nå. Er helt forferdelig! Har prøvd litt tørrshampo, fungerer greit i blant. Har vel holdt på i en mnd snart, og lurer litt på når håret vil bli vant til dette? Merker egentlig ikke noen spesiell stor forskjell...
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #14 Skrevet 25. september 2013 Det har jeg aldri gjort, vasker håret annenhver dag. Men striper gjør det lettere og "tørrere", så kanskje det vil hjelpe deg. Jeg striper håret mitt, og det gjør kanskje håret mer slitt og tørrere, men mitt hår MÅ vaskes hver dag.. Det er vel ikke håret i seg selv som blir fett, men hodebunnen. Man striper jo ikke hodebunnen.... Anonymous poster hash: 2e589...9a7
Løvetanten Skrevet 25. september 2013 #15 Skrevet 25. september 2013 Striper i håret for tørke det litt ut + tørrshampo. Ikke for langt hår.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Jeg har haldt på over et år med å bare vaske det én gang i måneden. Det funker ikke! Håret mitt blir fortere of fortere fett og jeg mister mye hår. Anonymous poster hash: 872f8...901
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Jeg bare bumper opp denne her litt, jeg... Prøver å avvenne meg hårvask hver dag. Vasker håret 2 ganger i uken nå. Er helt forferdelig! Har prøvd litt tørrshampo, fungerer greit i blant. Har vel holdt på i en mnd snart, og lurer litt på når håret vil bli vant til dette? Merker egentlig ikke noen spesiell stor forskjell... Håret bli ikke vant til det heller. Det er bare tull. Mengden fett kjertlene produserer har ingenting med hvor ofte du fjerner fettet som legger seg utenfor kjertlene, med med hormoner og genetikk. Fra en artikkel: Artikkelen heter "biggest hair myths". 5. If you shampoo less often, your scalp will gradually produce less oil. No matter how frequently you shampoo, your scalp produces the same amount of oil, says Jeffrey Benabio, MD, a dermatologist at Kaiser Permanente in San Diego. Cutting back on shampooing will have no effect on your sebaceous glands; genetics and hormones determine the amount of oil they produce. But it will cause dirt and oil to accumulate on your scalp and hair follicles, and could cause inflammation and irritation that might stunt hair growth. All experts agree: How often you wash your hair is a personal decision. Use your judgment. Wash your hair with a moisturizing shampoo when you feel you need it, whether that's daily or weekly. http://www.oprah.com/style/Biggest-Hair-Myths-Do-Frequent-Trims-Make-Hair-Grow-Faster/5 Anonymous poster hash: fdd00...e0c
Gjest Ciegus Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 Jeg bare bumper opp denne her litt, jeg... Prøver å avvenne meg hårvask hver dag. Vasker håret 2 ganger i uken nå. Er helt forferdelig! Har prøvd litt tørrshampo, fungerer greit i blant. Har vel holdt på i en mnd snart, og lurer litt på når håret vil bli vant til dette? Merker egentlig ikke noen spesiell stor forskjell... Lurer jeg også på, holdt på en del måneder i fjor uten at det hjalp i det hele tatt. Egentlig lurer jeg ikke på det heller, for jeg har vel innsett at jeg har fet hodebunn, og da nytter det ikke med endret "vaskefrekvens." Har lest en gang at det er to grunner til at man har fett hår, enten så er det fordi man bare har fet hodebunn (akkurat som man har fet hud) og dette kan man ikke gjøre så mye med, eller så er det fordi man har vent hodebunnen med jevnlig vask og den derfor produserer mer fett enn nødvendig. Om det stemmer vet jeg ikke, men jeg hører hvertfall ikke til kategorien som "bare" kan venne håret til sjeldnere vask. Har fet hud, så det er jo logisk at hodebunnen også er det...
Gjest Ciegus Skrevet 25. september 2013 #19 Skrevet 25. september 2013 Håret bli ikke vant til det heller. Det er bare tull. Mengden fett kjertlene produserer har ingenting med hvor ofte du fjerner fettet som legger seg utenfor kjertlene, med med hormoner og genetikk. Fra en artikkel: Artikkelen heter "biggest hair myths". 5. If you shampoo less often, your scalp will gradually produce less oil. No matter how frequently you shampoo, your scalp produces the same amount of oil, says Jeffrey Benabio, MD, a dermatologist at Kaiser Permanente in San Diego. Cutting back on shampooing will have no effect on your sebaceous glands; genetics and hormones determine the amount of oil they produce. But it will cause dirt and oil to accumulate on your scalp and hair follicles, and could cause inflammation and irritation that might stunt hair growth. All experts agree: How often you wash your hair is a personal decision. Use your judgment. Wash your hair with a moisturizing shampoo when you feel you need it, whether that's daily or weekly. http://www.oprah.com/style/Biggest-Hair-Myths-Do-Frequent-Trims-Make-Hair-Grow-Faster/5 Anonymous poster hash: fdd00...e0c Hvis dette er sant er i så fall placebo-effekten hos alle de som er uenige ganske imponerende...!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #20 Skrevet 25. september 2013 Hvis dette er sant er i så fall placebo-effekten hos alle de som er uenige ganske imponerende...! hun som bumpet opplever ingen placebo-effekt, et gjør ikke jeg og ingen av venninnen mine heller dessverre... Anonymous poster hash: fdd00...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå