Gå til innhold

Nei til jobb med 29k i lønn..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten vil gjerne flytte sammen. Han er for tiden arbeidsløs, men leiter. Men innimellom lurer jeg på om han virkelig vil jobbe.. Han bor hos faren, får penger av nav og spiller wow halve dagen nå for tiden.

Han fikk tilbud om en jobb hvor han fikk 29.000 før skatt. Ville han ha jobben, var den hans. Han takket nei, grunnet at faren fikk jobb samme sted dagen før.. Det er ikke slik at han ville gått oppå faren, for de er begge lastebilsjåfører..

Det var en veldig bra jobb til yrket, en 8-4 jobb med fastlønn + overtid..

Jeg vet ikke hva jeg skal si.. Jeg vil jo flytte med han, og jeg VET han vil flytte inn med meg også, men herregud. Forje jobben hadde han 24.000 før skatt, så hvorfor takker han nei til en jobb hvor han tjener 5000 mer, jobber MYE mindre og kommer hjem hver dag?

Jeg blir så sur og lei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil jo flytte med han

:klø:

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva han kjæresten din tenker med, jeg... den jobben høres jo ut som den er midt i blinken.

Du sier han leter, men han høres jo ikke så veldig ivrig ut etter å jobbe når han takker nei til den jobben. Hvordan kan det ha seg at han fikk tilbud om den, hadde han søkt på den eller var det faren som tipset firmaet? Var det gjennom NAV han fikk tilbudet? For i så fall kan de vel kanskje trekke dagpengene?

Helt ærlig: Jeg ville ALDRI ha flyttet sammen med ham. For hva skjer når pengene fra NAV tar slutt? De varer jo tross alt ikke evig, og hvor mange uker har han igjen nå?

Skjønner godt at du er sur og lei, det ville jeg også vært.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å flytte med han før han er i jobb..

Han ringte de fordi både han og faren søkte jobb, så han ringte for faren sin. De trengte to stk, og spurte om han også ville begynne å jobbe der..

Gjest Spinell
Skrevet

Herregud, som sjåfør er det jo ikke akkurat slik at man ser alle de andre arbeidskollegene så ofte og tråkker oppi hverandre hele tiden. Det høres ut som et vikarierende argument fra en arbeidssky person. En årslønn på 348.000 kan da umulig være så ille for denne typen yrker? I følge denne artikkelen fra SSB var i alle fall gjennomsnittslønnen for sjåfører lavere for relativt kort tid siden.

Skrevet

Fyren er en døgnenikt som sannsynligvis bruker mesteparten av tiden sin på å teste ut hvor den aller minste motstands vei befinner seg, for så å forsøke å HAIKE når han først kommer seg dit.

Skrevet

Fyren er lat og vil ikke jobbe. Nav betaler, og det er jo greit. Du er lur som ikke flytter sammen med han før han skjerper seg. Du skjønner at du får problemer senere med en sånn fyr... Snart lar han vel du betale for han når han inviterer deg ut ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...