Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ung&dum!
Skrevet

Jeg har vært sammen med samme gutten i 1 og ett halvt år nå, og vi har det forholdsvis bra sammen.

Problemet mitt er bare at jeg var på fest, og ble kjørt hjem igjen av en veninne. Fetteren hennes var med å kjørte meg(han hadde også drukket), og da vi kom hjem til meg gikk han ut av bilen samtidig med meg. Veninnen min bare reiste, så jeg kunne ikke la han bli igjen ute i kulden, så jeg inviterte han med inn. Sliten som jeg var gikk jeg rett til sengen min, og sluknet. Da jeg våknet etter en liten stund hadde han lagt seg ved siden av meg og tok på meg, noe jeg ikke gjorde noe med fordi jeg hadde fått i meg litt for mye den kvelden og ga blaffen i alt.

Så lå jeg plutselig i undertøyet med han over meg. Han sa han hadde lyst på meg, og dro av meg resten av klærne. Det neste jeg husker er at vi har sex, eller det vil si, han koser seg mens jeg ligger der som en annen fille.

Jeg vet jeg må fortelle det til kjæresten min, han har rett på å få vite hvor ansvarsløs jeg er.. Problemet er at jeg ikke kan fortelle det over telefon, det er bare simpelt gjort, og jeg får ikke møtt han med det første fordi det skjer så mye fremover..

Jeg er utrolig redd for å miste han! Og jeg ser virkelig mørkt på den dagen jeg må fortelle han det. Det var ikke dette jeg ville!

Jeg aner ikke hvordan jeg skal fortelle det til gutten jeg elsker at jeg har hatt sex med en annen da jeg var full.. :tristbla::grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Syringa_Lilac
Skrevet (endret)

Du burde anmeldt gjøken for seksuelt overgrep (det var det det var og det kan ingen nekte på).

Edit: Forandret fra voldtekt til overgrep.

Endret av Syringa_Lilac
Gjest mann
Skrevet

Du burde anmeldt gjøken for voldtekt.

Sa hun nei noen gang?

Skrevet

Uff, ikke lett :troest: Høres ut som du ble kraftig utnyttet av denne fetteren. På grensen til voldtekt?Trenger du virkelig å fortelle det til kjæresten din hvis det risikerer forholdet deres?

Hvordan hadde du reagert hvis dette skjedde med kjæresten din? Hadde du foretrukket å vite eller ikke vite?

Gjest ung&dum!
Skrevet

Kan ikke anmelde han når jeg ikke reagerte på noen måte..

jeg føler at det var min skyld også, fordi jeg ga blaffen i det som skjedde, og lot han holde på..

:tristbla:

Gjest ung&dum!
Skrevet

Uff, ikke lett :troest: Høres ut som du ble kraftig utnyttet av denne fetteren. På grensen til voldtekt?Trenger du virkelig å fortelle det til kjæresten din hvis det risikerer forholdet deres?

Hvordan hadde du reagert hvis dette skjedde med kjæresten din? Hadde du foretrukket å vite eller ikke vite?

Jeg føler jeg MÅ si det til han, jeg føler han har rett til å vite det. Men tanken har streifet meg at jeg ikke trenger si noe, det var jo ikke min feil..?

Jeg er utrolig redd for at han kommer til å gjøre det slutt.. Fordi jeg tror han kanskje vil tenke at jeg gjorde noe for at det skulle skje, og at det kanskje skjer igjen.. Jeg angrer noe helt forferdelig på at jeg i det hele tatt reiste på fest!!

Hadde det vært kjærsten min, så hadde jeg foretrukket å ikke vite det på en måte fordi det hadde gjort så utrolig vondt, men på en annen side...

Skrevet

Hva hadde du gjort TS om typen din kom til deg en dag og sa at han hadde hatt sex med en annen jente i fylla? Han gjorde egentlig ingenting, han var full og bare lå der, uten å si nei, og hun var den aktive parten?

Til dere andre her i tråden: Dette skjer med oss gutter også faktisk, og å kalle det voldtekt mener jeg er litt vel drøyt.

Til TS: Hadde dama mi havnet i en slik situasjon så hadde jeg nok seriøst vurdert forholdet. Hun måtte da ha bevist at dette var virkelig et engangstilfelle og vært ganske forsiktig med flaska videre.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Sa hun nei noen gang?

Ho sa ikkje ja heller.

Fyren begynte jo å beføle ho mens ho låg å sov. Og det er ihvertfall et seksuelt overgrep.

Eksempler på seksuelle overgrep er voldtekt, pedofile handlinger, incest, blotting, beføling av person som ikke samtykker og trusler av seksuell art

Som det så fint står på Wikipedia.

Skrevet

Ho sa ikkje ja heller.

Fyren begynte jo å beføle ho mens ho låg å sov. Og det er ihvertfall et seksuelt overgrep.

Som det så fint står på Wikipedia.

Så du må si "Ja, vi kan ha sex!"?

Men ok, det at hun sov, det er litt drøyt, men hun protesterte jo ikke på noen måte når hun våknet? Uansett, hvordan skulle han vite hun ikke likte det når hun ikke protesterte?

Isåfall er jeg også voldtektsmann. Og flere av jentene jeg har ligget med i fylla er voldtektskvinner. Jeg kan ikke huske at noen av dem SPURTE om vi skulle ha sex først...

Gjest leif
Skrevet

Jesus... Neste gang jeg forsøker meg på noe ons skal jeg kreve en skriftlig avtale mellom meg og jenta. Vitne også. Tenk hvor turnoff det ville vært?

Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, hvis man har pult noen som har vært for full til å gi bevisst samtykke, så har man altså da begått voldtekt.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Man trenger sjølvsagt ikkje SI ja eller ha det skriftlig, men det bør jo like fullt bli gitt et samtykke til sex, one way or another.

Det er vel forsåvidt også ein viss forskjell på å bli med noen heim fra byen, enn å gå inn på soverom hvor ein person ligger og sover og begynne å fikle og fomle utenpå og sannsynligvis under klærne, mens personen fortsatt sover og er uvitende om hva som skjer. Det er jo også fullt mulig han gjøken hadde fortsatt med det og gått langt over streken sjølv om ho ikkje hadde våknet (sier ikkje at han hadde gjort det, men man veit jo aldri)..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke voldtekt.Fordi hun angrer er ikke voldtekt.Du som skriver det er helt skrudd i huet.Mange jenter annmelder gutter som de har sex med frivillig,dette blir tragisk..Du er ikke voldttatt.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Det der er ikke voldtekt. Fordi hun angrer er det ikke voldtekt. Du som skriver det, er helt skrudd i hodet.Mange jenter anmelder gutter som de har sex med frivillig, dette er tragisk.. Du er ikke voldtatt.

Kanskje ikkje voldtekt men det var et seksuelt overgrep og det bør anmeldes.

Skrevet

Juridisk sett er dette en voldtekt, fra det øyeblikket han la seg i senga hos en full, sovende jente og begynte å fomle på henne. Og ja, alle som har gjort noe lignende, har gjort seg skyldig i voldtekt etter loven. Å gjøre et fremstøt overfor en mer edru person og anta at dersom man ikke avvises, så er det greit å fortsette, det er en helt annen sak.

Skrevet

Hva hadde du gjort TS om typen din kom til deg en dag og sa at han hadde hatt sex med en annen jente i fylla? Han gjorde egentlig ingenting, han var full og bare lå der, uten å si nei, og hun var den aktive parten?

Til dere andre her i tråden: Dette skjer med oss gutter også faktisk, og å kalle det voldtekt mener jeg er litt vel drøyt.

Til TS: Hadde dama mi havnet i en slik situasjon så hadde jeg nok seriøst vurdert forholdet. Hun måtte da ha bevist at dette var virkelig et engangstilfelle og vært ganske forsiktig med flaska videre.

Det er faktisk voldtekt, og det finnes det dommer som stadfester. OGSÅ der jenter har vært så hyggelige å suge på en gutt ereksjon og ta seg en liten ridetur mens gutten var svimeslått av alkohol. En kjærlig homse som gav en gutt en avsugning, ble også dømt for voldtekt. Loven er ganske klar på det punktet. Å benytte seg av at en person er bevisstløs eller ute av stand til å verge seg, er voldtekt.

Skrevet

Jag har varit med om samma sak och jag ångrar så att jag inte polisanmälde kräket! Först trodde jag att jag hade mig själv att skylla som drack mer än jag borde, och i tillägg till det har jag blivit sexuellt utnyttjad av 2 tidigare kärestar och min syn på vad som är okej och inte har varit rubbad i många år. Men nu vet jag att det jag varit med om inte är okej. Och det är inte din upplevelse heller! Det är, som de flesta här säger, en våldtäkt det handlar om. För enligt det du skriver så verkar det inte som att du var med på det? Såsom jag uppfattar det så ville du inte ha sex med honom och då är det faktiskt våldtäkt. Man behöver inte skrika nej och slå vilt omkring sig för att det ska vara det.

Skrevet

Okei, nå husker jeg ikke hovedinnlegget ord for ord.. men om dette var et overgrep eller ikke vil vel enkelt sagt avhenge av om TS bare lot være å si nei, eller ikke var i stand til å si nei.

En person som er så hinsides beruset at h*n ikke klarer uttrykke eget ønske, skal jo ifølge loven (såvidt jeg har skjønt) heller ikke betraktes som samtykkende. Uavhengig av om personen har øynene oppe.

Skrevet

Jeg vil vel egentlig si at du ble MISBRUKT. Det var selvfølgelig idiotisk gjort av deg å invitere denne personen med inn, men dømmekraften din var jo selvsagt sveket p.g.a alkoholen. Men dersom kjæresten din velger å gå ut av forholdet deres p.g.a du ble misbrukt, har du det kanskje bedre uten ham uansett.

Det er i hvert fall min mening....

Gjest Gjest
Skrevet

Loven er ganske klar på det punktet. Å benytte seg av at en person er bevisstløs eller ute av stand til å verge seg, er voldtekt.

Men hun var ikke bevisstløs da samleiet fant sted. Hun var full og trøtt og gav blaffen, og lot ham holde på.

Å være bevisstløs av alkohol, og å være ukritisk av alkohol, er to vidt forskjellige ting. Bare den første gir juridisk beskyttelse mot seksuell utnyttelse.

Det er helt feil å kriminalisere mannen for samleiet her fordi kvinnen hadde påvirket dømmekraft av selvpåført rus. Voldtekt som begrep skal ikke utvannes til å gjelde alle former for usympatisk mangel på seksuell og sosial etikette, det er et hån mot dem som blir voldtatt i ordets egentlige brutale forstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...