Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tipo
Skrevet

Jeg har et sterk behov for å komme i bedre form, personlig har jeg lyst til å gå ned et par kilo, men jeg må også bli sterkere i hele kroppen for å holde ut jobben min. Jeg har derfor begynnt å se at det å slanke seg og jobbe hardt ikke er en god kombo, det hender jeg sovner etter jobben om jeg har spist for lite og vokner flere timer etterpå, slapp og uten apetitt.

For å fikse på dette trenger jeg mer informasjon, men jeg lider av dysleksi og det å lese store mengder gjør meg helt sliten i hode. Jeg ønsker derfor ikke å hive meg over store mengder data helt vilkårelig.

Jeg håper rett og slett at de som har kjennskap til noen gode kilder for å sette seg inn i dette med kalorier og trening, kan poste linker til de trådene, artiklene, bøker eller blader jeg burde lese for å forstå temaet bedre.

Om det er veldig lettlest er det en fordel for meg, men det er ikke et krav, jeg har heller ikke noe imot å lese engelsk om det er en artikkel som har noe vettugt for seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg kan ikke så innmari mye om kosthold, men dersom du sovner etter jobb og er sliten og slapp etter søvnen, så får du ikke i deg nok næring i løpet av dagen.

Forøvrig så er vel Bergans her inne en god kilde på dette, om jeg ikke tar helt feil. :)

Gjest Tipo
Skrevet

Leste et sted at det var viktig å spise før trening for å ungå at kroppen tærer på musklene, jeg er redd det er det jeg gjør mesteparten av arbeidsdagen, men jeg vet ikke hvor mye jeg burde spise.

Jeg er 167 og veier 70 kg, er det noen som kan fortelle ca hvor mye jeg må få i meg for å opprettholde kroppen samtidig som jeg trener?

Skrevet

Gjør det enkelt:

- "Drittmat" kun i helga. Sukker, krem, sjokolade og alt sånn. Det er lov, men kun i helga!!

- Frukt, grønnsaker, salat som mellommåltid, ikke sukker.

- Sukkerfritt er noe dritt. Drikk heller juice eller vann, ikke sukkerfri brus.

- En porsjon holder til middag! Restemat kan du ha til kveldsmat heller.

- Ofte måltider, da blir du ikke kjempesulten. Litt frukt her, litt nøtter der, spis jevnlig.

- Gå en tur på en halvtime hver dag. Gå en tur på en time når du har tid. Du vil merke forskjell bare på det!! Jeg lover deg! Begynn med 20 minutter om du må det. Øk hastighet og antall minutter når du føler for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...