Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Min kjæreste og jeg er begge studenter og har derfor lik inntekt, men han har jobbet litt før han begynte å studere, og har da i motsetning mye mer penger på kontoen.. Han har over 70 000 og jeg har ingenting mer enn de pengene jeg får per mnd, som da går til mat, husleie osv. Syns dere da at det er riktig at vi skal dele likt på alt, eller at han bør betale litt mer mat feks? Jeg tror forøvrig jeg kjøper mye mer mat enn han også, fordi jeg vil lage sunn mat. Men når han vil kjøpe mat kjøper han noe billig og raskt..Hva syns dere?
Gjesten Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Han er absolutt ikke gjerrig! Det er ingen grunn til at han skal bruke sparepengene sine for at du skal slippe å betale for mat! 1
Gjest Marlo Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Jeg syns ikke han er gjerrig. At han har spart opp penger som er på en egen konto burde ikke ha noe å si for den daglige innkomsten og utgifter. Så ja - jeg syns at dere burde dele likt.
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Dere er begge studenter og har lik inntekt, hvorfor skal han måtte betale meir bare fordi han har klart å spare opp penger på konto? Det er mest rettferdig å betale likt. Det er dessuten du som velger bruke meir penger på mat som er sunn.
Nimorna Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Det er rettferdig at dere deler likt ettersom dere har lik inntekt. Det at han har spart opp litt penger tidligere er da ikke noe han skal straffes for ved å sponse ditt matforbruk? 1
Gjest ts Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Dere har vel rett.. Men jeg kjenner jeg av og til blir irritert når han sier at "i dag kan du kjøpe mat" når han VET at jeg har så lite penger på kortet at jeg ikke vet om det er nok..