Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har driti skikkelig på draget, og fått meg en uvane som heter stjeling.. Er selvsagt ikke stolt av dette, og er fast bestemt på å slutte! For noen dager siden var jeg på et senter i nærheten og tok noen småting, gikk inn i prøverommet og tok noe i lomma. Ble ikke tatt eller noen ting. Så her for leden dag ringer telefonen. Rakk ikke ta den, men googlet nummeret, viser seg å være et telefonnr. som tilhører det aktuelle senteret, fikk ikke opp noe butikk, bare et mob. nr som tilhører senteret.. Kjenner jeg begynner å få ekstrem panikk, og tør ikke ringe tilbake. Er så redd for at dette skal ha noe med hva jeg har gjort å gjøre. Men skjønner ikke hvordan de har fått tak i nr. mitt isåfall.. Har de sett meg på overvåkningskamera/mistenkt meg, fulgt meg til bilen, sjekket bil. nr og fått mobnr. mitt slik?? Kjenner jeg begynner å bli litt paranoid.. Men er livredd. Vet at det jeg har gjort er galt. Hva synes dere høres sannsynlig ut?? Tørr ikke å ringe tilbake i frykt for hva det kan være.
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Du må nesten bare ringe tilbake eller vente og se om de ringer igjen.. Tror ikkje de hadde ringt til deg, de hadde nok heller bare anmeldt forholdet.
Gjest Marlo Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Du har vel ikke mistet noe som tilhører deg og som kan spores til deg? Eller om du kjenner noen som jobber på senteret som kanskje har lånt en mobiltelefon fra senteret for å ringe deg? Det er jo ikke slik at de observerer at noen stjeler og ringer noen dager senere for å ta deg. Men dårlig samvittighet burde du jo ha og du burde absolutt kjenne deg paranoid og få panikk - kanskje du da klarer å slutte å stjele
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Du stjal småtingene inne på prøverommet, så for å kunne vite med sikkerhet at det var du som stjal må de altså ha plassert overvåkningskamera på prøverommet?
Gjest Tipo Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Uff, dette er ikke en lett situasjon å være i.Jeg så for en tid tilbake en episode av Kvinners hemmelige liv som handlet om kvinner som stjeler. Du burde kanskje søke den opp for å se om den hjelper deg å forstå problemet ditt og hvordan du kan finne en løsning, du vil ihvertfall se at du ikke er alene. Når det gjelder oppringningen vil jeg ikke tro at de ringer for å si at de så deg stjele noe og fulgte etter deg for å finne telefonnr ditt, det virker for tåpelig. Er det mulig du står på venteliste for noen bøker eller har meldt deg inn i noen klubber på det lokale senteret? Kankje du tilogmed mistet noe med navnet ditt på når du var i prøveromet eller når du sto og betalte. Ikke få panikk ennå, men se gjerne på dette som en vekker. Dette er et problem du kanskje burde oppsøke profesjonel hjelp for å komme deg gjennom og slippe denne angsten over noe som kanskje er helt uskyldig. Jeg ønsker bare å understreke at det å oppsøke en psykolog ikke betyr at du er syk. Du hadde ikke forsøkt å reparere bilen din selv, du hadde skaffet en mekaniker som vet hvordan motorer virker. Hvorfor skal det være så anderledes med noe så dyrebart som vårt mentale tilstand?
Gjest Constanze Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Uff, dette er ikke en lett situasjon å være i.Jeg så for en tid tilbake en episode av Kvinners hemmelige liv som handlet om kvinner som stjeler. Du burde kanskje søke den opp for å se om den hjelper deg å forstå problemet ditt og hvordan du kan finne en løsning, du vil ihvertfall se at du ikke er alene. Når det gjelder oppringningen vil jeg ikke tro at de ringer for å si at de så deg stjele noe og fulgte etter deg for å finne telefonnr ditt, det virker for tåpelig. Er det mulig du står på venteliste for noen bøker eller har meldt deg inn i noen klubber på det lokale senteret? Kankje du tilogmed mistet noe med navnet ditt på når du var i prøveromet eller når du sto og betalte. Ikke få panikk ennå, men se gjerne på dette som en vekker. Dette er et problem du kanskje burde oppsøke profesjonel hjelp for å komme deg gjennom og slippe denne angsten over noe som kanskje er helt uskyldig. Jeg ønsker bare å understreke at det å oppsøke en psykolog ikke betyr at du er syk. Du hadde ikke forsøkt å reparere bilen din selv, du hadde skaffet en mekaniker som vet hvordan motorer virker. Hvorfor skal det være så anderledes med noe så dyrebart som vårt mentale tilstand? Vil bare si at kleptomani faktisk er en sykdom - men om hun "bare" stjeler eller er kleptoman beror på flere ting .. bla. hva som stjeles. Kleptomane stjeler ofte ting de ikke trenger, de bare MÅ ta noe ... og veldig ofte er det helt ubrukelige ting som bare blir liggende innerst i skapet.
smalls Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Jeg ville bare ha ventet og sett om de hadde ringt meg igjen. Ringer de ikke igjen bare lar du det ligge. Kan jo hende som noen sier at du har mistet noe? Eller at en venn eller noe prøvde å fa tak i deg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 TS her.. takk til de som har svart. Har grublet og tenkt mer enn hva jeg er god til for å finne en forklaring. Har til og med blitt fysisk uvel og kastet opp fordi jeg er så nervøs for dette. Er ganske sikker på at jeg ikke har mistet noe som kan spores til meg, derfor jeg synes det er litt merkelig. Noe som også fikk meg til å stusse litt var at det var et mobilnr. som hadde ringt.. Fikk ikke opp noe navn da jeg søkte på tlf.nr., bare "bordtelefon", og adressen til kjøpesenteret. Har virkelig innsett at jeg har et problem nå. Begynte i det små med et par øredobber og et smykke her og der, ble nesten overrasket over hvor lett det var! Men i det siste har det virkelig tatt helt av! Er skikkelig flau over meg selv. Jeg har alltid vært et "englebarn", så det ligner ikke meg å holde på slik. Mesteparten av det jeg har stjålet er ting jeg aldri har brukt og som bare blir slengt i skapet.. Har i det siste blitt så gale at jeg har stjålet småting fra matbutikken som jeg fint har penger til å betale for. Føles rett og slett som om jeg bare "må" ta noe. Føler meg nesten "skyldig" hvis jeg IKKE tar noe i en butikk. Sykt, men dessverre sant.
Larsern Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 TS her.. takk til de som har svart. Har grublet og tenkt mer enn hva jeg er god til for å finne en forklaring. Har til og med blitt fysisk uvel og kastet opp fordi jeg er så nervøs for dette. Er ganske sikker på at jeg ikke har mistet noe som kan spores til meg, derfor jeg synes det er litt merkelig. Noe som også fikk meg til å stusse litt var at det var et mobilnr. som hadde ringt.. Fikk ikke opp noe navn da jeg søkte på tlf.nr., bare "bordtelefon", og adressen til kjøpesenteret. Har virkelig innsett at jeg har et problem nå. Begynte i det små med et par øredobber og et smykke her og der, ble nesten overrasket over hvor lett det var! Men i det siste har det virkelig tatt helt av! Er skikkelig flau over meg selv. Jeg har alltid vært et "englebarn", så det ligner ikke meg å holde på slik. Mesteparten av det jeg har stjålet er ting jeg aldri har brukt og som bare blir slengt i skapet.. Har i det siste blitt så gale at jeg har stjålet småting fra matbutikken som jeg fint har penger til å betale for. Føles rett og slett som om jeg bare "må" ta noe. Føler meg nesten "skyldig" hvis jeg IKKE tar noe i en butikk. Sykt, men dessverre sant. Ring tilbake og avtal møte med daglig leder, hvis det er vedkommende som behandler anmeldelser. Forklar saken og tilby å gjøre opp for deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Du burde ringe de opp igjen og spørre hvorfor de ringte deg. Hvis det var pga stjelingen, så kommer de garantert ikke til å bare la det være. Men det er litt rart hvis noen i butikken så deg stjele også bare lot de deg gå, for å så ringe deg opp?? Jeg trodde de tok folk med en gang og ikke bare lot de gå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå