Gå til innhold

Hvilken blogg skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest Gudinna
Skrevet

Jeg har lenge tenkt å starte en blogg, men jeg aner ikke om jeg skal gå for blogg.no, blogspot eller wordpress.. :forvirret: Jeg har jo ikke peiling, så jeg vil ha noe som er enkelt og oversiktlig og lett å forstå seg på.. Noen som har noen anbefalinger? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Blogg.no skal visstnok være den beste sida (ifølge det eg har hørt og lest). Aner ikkje om det er sant. Har ein blogg på Wordpress og blogspot sjøl (og de er greie nok), men snuser litt på blogg.no..

Gjest Gudinna
Skrevet

Blogg.no skal visstnok være den beste sida (ifølge det eg har hørt og lest). Aner ikkje om det er sant. Har ein blogg på Wordpress og blogspot sjøl (og de er greie nok), men snuser litt på blogg.no..

Ok, jeg har hørt litt forskjellig om blogg.no.. Men vil du si at blogspot og wordpress er like bra og like enkle? :)

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Ja, det er de (syns eg da).

Eineste minuset eg kommer på for øyeblikket med wordpress er at man må betale for å kunne lage mal (css eller hva det heiter) med egen bakgrunn og tema på bloggen (som er grunnen til at eg ikkje blogger der akkurat no), og de fleste temaene man får bruke gratis er stygge.

Blogspot har eg nett begynt å blogge på, virker som ei heilt grei side så langt :gjeiper:

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg brukar ein av dei ferdige malane i wordpress, og er kjempefornøgd med det. Det beste med wordpress er at statistikkverktøyet for besøk er så utruleg bra. Du får sjå veldig nøyaktig kor mange som har vore innom, kvar dei kom frå, kva dei las og kvar dei gjekk vidare.

Gjest Gudinna
Skrevet

hmm, det skal visst ikke være så lett ;) Det er jo moro å se hvor mange som har vært innom da. Kan man ikke se besøksantall på blogspot i det hele tatt? Og jeg har jo lyst på en litt "personlig" design, kan man ikke velge et eget bilde til header engang på Wordpress? =/

Skrevet

Jeg bruker Wordpress - holder lenge til en blogg jeg ikke tjener penger på, å bare bruke noe gratis.

Blogg.no holder jeg meg laaaaaaaaaaaangt unna. Snuste litt på den sida selv, men det er så evig med fjortissDRITT der at jeg blir gal. Fullt av "spam": "hei fin blogg kom og kommenter på min!". (Det er egentlig ikke lov lengre å spamme rundt slik men har noen skjønt det? Nei.)

Så jeg synes det ser ut som 90% av alle kommentarer du får der er direkte spam. Virker også som det er mye konflikter av typen folk som oppretter profiler i falske navn og legger ut om andre.

Blogg.no er rett og slett for stort, for fort, til at de har klart å knipe dette i starten.

Wordpress får jeg spam på ja - men det går rett i filteret pga det er tydelig spam. Ikke det som kan se ut som en koselig hilsen - som 4000 andre også har fått samme dag.

Og Wordpress: jo du kan lage egen header, rot litt rundt i innstillinger så finner du det. Ikke alle temaer kan du lage det på, men de du kan, da kan du laste opp eget. Vær oppmerksom på at headeren varierer i størrelse fra tema til tema og - så en kan ikke brukes på alle, da må du lage den bittelitt lengre, kortere, smalere osv.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet (endret)

hmm, det skal visst ikke være så lett ;) Det er jo moro å se hvor mange som har vært innom da. Kan man ikke se besøksantall på blogspot i det hele tatt? Og jeg har jo lyst på en litt "personlig" design, kan man ikke velge et eget bilde til header engang på Wordpress? =/

Ja, det var ein av tingene eg likte med Wordpress (at man kunne se hvor mange som hadde besøkt, hvor de kom fra og hva de såg på), men eg gidder ikkje betale for at alt skal bli personlig og slik som eg vil det skal se ut, derfor bruker eg Blogspot istede. Du kan se antall besøkende om du legger inn ein teller på blogspot.

Noen som spør om det her.

Endret av Syringa_Lilac
Gjest "gjest"
Skrevet

Jg har brukt begge plattformer og foretrekker wordpress.

Gjest Gudinna
Skrevet

Jeg har ikke så mye peiling på data, så hittil må jeg si wordpress høres enklest ut :) Å legge til ekstra programmer for å se besøkende er noe som sikkert blir alt for komplisert for meg :P

Gjest "gjest"
Skrevet

Nå er det ingen heksekunst.

Gjest Miam
Skrevet

Jeg bruker blogspot, og det er ingen kunst altså :) Det er litt knoting helt med en gang, fordi man ikke kan noe om det, men det går som en lek etter hvert :) Jeg har lagt inn både tellere, gallerier med bilder, linker og en del annet. Man lærer litt etterhvert. Og du slipper og holde på med koding html og slike ting. Fks. om du vil ha en teller kan du bare søke "hit count" på google, også velger du deg en, også limer du bare inn koden som står ved telleren, på blogspot :)

Skrevet

Jeg bruker blogg.no, og har selv vært bruker av både wordpress og blogspot.com. Synes blogg.no er mest effektivt og enklest. Synes det er veldig enkelt å lage egne maler og bakgrunner på blogg.no, og jeg opplever generelt mye mer aktivitet på bloggen min. Og joda, jeg er enig i at det er mange fjortisser der, men merker ikke så veldig mye til det ift bloggen. Får mange ordentlige og hyggelige svar, så jeg synes ikke det er så ille som mange skal ha det til.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gudinna
Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Jeg endte opp meg Wordpress til slutt og er veldig fornøyd. Brukte litt tid på å sette meg inn i det, men når jeg hadde gjort det virka det ganske lett! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...