Gå til innhold

15 stemmer

1. 1. Heiser du flagget på flaggdager?

• Ja
      1
    • Ja, hvis jeg husker det
      4
    • Nei
      4
    • Har ikke flagg
      6

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg luftet hunden i formiddag slo det meg hvor få flagg det var som var heist, selv om det faktisk er flaggdag i dag.

Var nesten ikke noen flagg som var heist i det hele tatt.

Dermed spør jeg her: er dere nøye på å flagge på flaggdager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei. Setter opp et lite flagg på 17. mai, men ikke ellers. Jeg har ikke noe flagg av særlig størrelse, men synes det er fint med flagg på flaggdager. :flagg:

Endret av Het Potet
Skrevet

Når jeg luftet hunden i formiddag slo det meg hvor få flagg det var som var heist, selv om det faktisk er flaggdag i dag.

Var nesten ikke noen flagg som var heist i det hele tatt.

Dermed spør jeg her: er dere nøye på å flagge på flaggdager?

Tenkte ikke på at det var flaggdag i dag, men nå har jeg vært ute med flagget! Synes det er veldig koselig å flagge og gjør det når jeg husker det.

Skrevet

Nix. Har et balkongflagg men gidder aldri å sette det ut.

Der er jeg dobbeltmoralsk akkurat som med fyrverkeri; pent å se på andres :ler:

Skrevet

Jeg har ingen muligheter til å flagge, og hadde jeg hatt det ville det nok dessverre ha gått i glemmeboka med unntak av 17. mai.

Skrevet

Har ikke flagg (eller flaggstang) så jeg må nok nøye meg med å se på naboens flagg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Flagger hvis jeg husker det, men aldri under noen omstendighet på 1. mai!

Gjest najki
Skrevet

Jeg flagger om jeg husker det. I dag var flagget hengt ut da jeg sto opp, og jeg synes det er skikkelig koselig!

Så over til et tenkt tilfelle. Veldig tenkt. La oss si at jeg sover lenge, f.eks til klokka ett. Da sover jeg som sagt veldig lenge, og det er et tenkt tilfelle. Er det da legitimt å henge ut flagget? Flaggreglene sier jo gitte tidspunkt, men disse gjelder kun for offentlig flagging. Hva gjør dere?

Og det tenkte tilfellet hendte 1.mai ;) Jeg lot være å henge ut flagget, men tenker i ettertid at neste gang blir det hengt ut alikevel. Ingen vet vel NÅR det kom opp, bare at det er der nå...

Skrevet

Har ikke flaggstang, men har faktisk flere flagg. Hadde jeg hatt stang hadde jeg flagget for hver minste mulighet og vimpel oppe så mye som mulig.

På 17. mai setter jeg slike småflagg i krukker og på gjerdet.

Skrevet

Vi leier kjellerleilighet så har heller ikke flagg, men synes det er veldig flott med heiste flagg så kommer nok til å gjøre det når vi får oss vårt eget hus. :flagg:

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg svarte nei på pollen, for den eneste gangen vi flagger er på 17. mai.

Heldigvis har vi kun et balkongflagg, så det er ingen flaggstang som står naken i hagen vår på dager når alle andre flagger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...