Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i et nytt nabolag- huset mitt kom i 2008, de rundt meg i fjor og noen holder på med fortsatt og skal kanskje flytte inn i løpet av året.

Må nevne at dette er en bakke med 3 gater, og jeg bor i midten.

Over på toppen av bakken bor de 2 naboene som var først ute med nytt hus her i 2002, hvis jeg ikke tar feil.

Nå blir jeg litt usikker på dem- de er et ektepar i 50-årene, som pleier å ta "inspeksjonsrunder" i nabolaget,på søndager spesielt. De spaserer alltid sammen. De stopper og peker og ser ut som de gjør en viktig oppgave.

Så en søndag var jeg ute og stelte litt rundt mitt eget hus, og da kom vi i en samtale. Vanlige tema, som været, osv.

Kom inn på det med nye hus rundt oss også, selvfølgelig. Men det som jeg syntes var litt utrivelig var at de hadde minst én negativ kommentar om alle rundt oss.

Eksempler: den single unge naboen fester så mye, det er biler som kjører inn og ut på lørdagskvelder haha vi håper han får seg dame snart så det blir roligere. Familien med to små barn har satt opp ramme til gjerde for noen måneder siden, men har ikke avsluttet jobben- håper de gjør det før det blir varmt og barna er ute og leker. Det unge paret som bygger hus nå har ikke vært her på lenge- kanskje det går ikke så bra med forholdet? Det er mange par som får forholdet satt på prøve når de skal bygge hus. OSV...

Er disse vanlige kommentarer?

Nå sitter jeg og ser på dem spasere, og peke rundt, og lurer på hva de har å kommentere om meg/ mitt hus!?

Kanskje det er jeg som er rar?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jada, det er helt vanlig å slarve om andre.

Skrevet

Noen har visst dette som sin fremste hobby, å ha meninger om andres gjøren og laden. Har selv en nabo som uoppfordret oppdaterer meg på denne fronten til stadighet, det forundrer meg at hun ikke selv skjønner hvor negativt det fremstiller henne. Regner jo med hun har samme omtale om meg til andre, men det bryr meg ikke. Det sier egentlig bare mest om henne når hun holder på slik :popcorn:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jada, det er helt vanlig å slarve om andre.

Ja det får man bekreftet her inne!

Skrevet

Det er nok ikke så uvanlig nei. En del mennesker bruker nok mye av sin tid på å finne noe negativt om andre. Det tar vel bort tankene fra det negative om dem selv. Det enkleste er å ignorere, og bare nikke og smile overbærende tilbake.

Skrevet

hehe jeg tenkte meg at det var noe rart med MEG, siden jeg ikke hadde noe å bidra med til denne strømmen av kommentarer/ nyheter...

Men selv om jeg hadde kunnskap til noe "interessant å fortelle"- jeg tror ikke det er min stil. Synes fortsatt det er litt rart å gå rundt å "inspisere" andre folk sine hus, bare for å ha noe å snakke om etterpå!

Gjest Marlo
Skrevet

Har noen slike her i gata også. Jeg bare smiler og gidder ikke diskutere slike ting, de får si hva de vil men jeg drar det iallefall ikke videre.

Hva de sier om meg gir jeg så innmari blaffen i.

Skrevet (endret)

De finnes minst en slik i et hvert nabolag. Selv gidder jeg ikke bry meg med hva naboene mine gjør og ikke gjør, så lenge de forholder seg til ordensreglene. Og har jeg et problem går jeg til de det gjelder, ikke alle andre.

Endret av Iah
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er uvanlig, nei. Men jeg synes personlig det er litt rart å hente fram de negative kommentarene man har om andre til en "ukjent" nabo. Man legger jo alltids merke til ett og annet med naboene sine, men jeg synes en kan prøve å holde seg til å snakke om det med ektefelle eller andre nære venner o.l, ikke slarve rundt i nabolaget. På den annen side var jo flere av kommentarene du refererer til ganske uskyldige.

(men rart hva folk tenker på, da en slektning av meg og mannen hennes skulle flytte til et annet sted, spurte naboene rett ut om de skulle skilles...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...