Gjest green tea Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 mat og styrke treing som vegetarianer. det er ikke noe problem få nok proteiner son til vanlig men nor det kommer til å ville bli sterkere så er det lit vanskeligere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Er du vegetarianer? Hva spiser du til middag da? Jeg synes vegetarmat høres spennende ut, men det er enten a) altfor vanskelig å lage, med mange ukjente ingredienser eller b) dritt kjedelig og smakløst grøntfôr. Jeg er glad i belgfrukter, er dette noe mange vegetarianere spiser daglig?
Gjest green tea Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Er du vegetarianer? Hva spiser du til middag da? Jeg synes vegetarmat høres spennende ut, men det er enten a) altfor vanskelig å lage, med mange ukjente ingredienser eller b) dritt kjedelig og smakløst grøntfôr. Jeg er glad i belgfrukter, er dette noe mange vegetarianere spiser daglig? middag er gjerne noe unorsk som meksikansk mat, indisk mat noen Italienske mat. rett og slet mat fra andre kulturer. mange av varene kan en få på innvandr butikker billigere. nei det er ikke kjedelig grønt for men det er gjerne det vist det er en som lager det som ikke har peiling.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Men meksikansk, indisk og italiensk mat inneholder jo kjøtt - hva bytter du ut kjøttet med?
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 middag er gjerne noe unorsk som meksikansk mat, indisk mat noen Italienske mat. rett og slet mat fra andre kulturer. mange av varene kan en få på innvandr butikker billigere. nei det er ikke kjedelig grønt for men det er gjerne det vist det er en som lager det som ikke har peiling. Det blir da ikke vegetarisk fordi om det er unorsk? Kan du ikke si hva du spiser istedet. altså hvilke ingerdienser.
Tabris Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 I de fleste tilfellene går det helt fint å bare kutte ut kjøttet. F.eks lager jeg ofte pasta med tomatsaus med diverse grønnsaker. Lasagne med grønnsaker i stedet for kjøttdeig. Pizza med grønnsaker i stedet for kjøttdeig eller skinke. Ris med grønnsaker, dropper bare kjøttet, osv.
Gjest green tea Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Men meksikansk, indisk og italiensk mat inneholder jo kjøtt - hva bytter du ut kjøttet med? det er mange av de rettene som er fult vegetariske så jeg butter ikke ut kjøtte for det utgangspunkt ikke underholder kjøtt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 det er mange av de rettene som er fult vegetariske så jeg butter ikke ut kjøtte for det utgangspunkt ikke underholder kjøtt. Hva inneholder denne maten du spiser? Du kan vel svare på det? Ikke alle som vet hva det er i indisk og meksikansk mat.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 I de fleste tilfellene går det helt fint å bare kutte ut kjøttet. F.eks lager jeg ofte pasta med tomatsaus med diverse grønnsaker. Lasagne med grønnsaker i stedet for kjøttdeig. Pizza med grønnsaker i stedet for kjøttdeig eller skinke. Ris med grønnsaker, dropper bare kjøttet, osv. Lasagne og spaghetti med "kjøttsaus" kan bli vegetariske dersom man bruker oliven og revet gulrot og paprika som erstatning for kjøttet. Veldig godt blir det og.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har mange oppskrifter på utenlandsk mat, og alle sammen inneholder kjøtt/fisk/kylling. Jeg har også en bok med vegetariske oppskrifter, men disse matrettene er tidkrevende og innfløkte, og krever dessuten et hav av spesielle ingredienser. Kan du ikke bare gi et par eksempler på hvilke retter du lager da green tea?
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Lasagne og spaghetti med "kjøttsaus" kan bli vegetariske dersom man bruker oliven og revet gulrot og paprika som erstatning for kjøttet. Veldig godt blir det og. Ikke meksikansk eller indisk det da.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 Ikke meksikansk eller indisk det da. Men det er italiensk, og TS sa at hun åt italiensk mat også
Gjest green tea Skrevet 8. mai 2010 #13 Skrevet 8. mai 2010 Det blir da ikke vegetarisk fordi om det er unorsk? Kan du ikke si hva du spiser istedet. altså hvilke ingerdienser. nei men de fleste vegetar restene er ikke norske. indregrenser bønner, bulgur, quinoa , linser og kikerter og mange flere.
Gjest Frosk Skrevet 8. mai 2010 #14 Skrevet 8. mai 2010 Men meksikansk, indisk og italiensk mat inneholder jo kjøtt - hva bytter du ut kjøttet med? Fins jo fryktelig mye vegetarisk indisk mat - naturlig nok Når jeg lager mat bruker jeg mye bønner, linser og kikerter. Og så kan du jo øke inntaket av andre proteinrike, vegetariske matvarer som tofu og andre soyaprodukter, nøtter, frø (quinoa f.eks) - og om du spiser melkeprodukter og / eller egg inneholder jo disse også en hel del proteiner.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Ikke meksikansk eller indisk det da. Jeg svarte på Tabris sitt innlegg. Jeg er ingen kløpper med vegatarisk, meksikansk eller indisk mat. Jeg bare viste et eksempel på hvordan man kan gjøre en kjøttrett vegetarisk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 Fins jo fryktelig mye vegetarisk indisk mat - naturlig nok Ja det er sant, men disse havner gjerne i kategorien "frytelig tidkrevende og med mange ingredienser jeg ikke aner hvor jeg skal få tak i" :gjeiper: Jeg er også svært glad i linser, og jeg spiser linser/bønner hver dag. Enkelt, godt og sunt
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 Det blir da ikke vegetarisk fordi om det er unorsk? Kan du ikke si hva du spiser istedet. altså hvilke ingerdienser. Problemet med norske retter er ofte at kjøttet er selve hovedingrediensen - det er vanskelig å gjøre for eksempel fårikål om til vegetarrett. Eller kjøttkaker ... Utenlandske retter derimot inneholder ofte mer grønnsaker enn kjøtt og dermed kan de lettere gjøres om. Og i tillegg er det oftere vegetarretter i utenlandsk kokekunst.
Gjest green tea Skrevet 8. mai 2010 #18 Skrevet 8. mai 2010 hvilke retter jeg lager er lit vanskelig å svare på for de jeg lager ikke maten som oftes selv. pappa lager middagen fra en vegetar bokk som han tester ut florkjedelig retter og jeg vett ikke hva det fleste heter. men det går mye i ovnssverter. middag kål pai. finer oppskrift på engelsk.
Gjest Frosk Skrevet 8. mai 2010 #19 Skrevet 8. mai 2010 "Norsk" mat er i utgangspunktet lite vegetarvennlig (typisk norsk middag er jo gjerne poteter, saus + en eller annen form for kjøtt eller fisk - og om man er heldig så kanskje en gulrot eller en brokkolibukett ved siden av ) - derfor lager mange vegetarianere mat som muligens er mer inspirert av indisk, meksikansk, italiensk, gresk osv matlagning. Kan jo si hva jeg tenker å ha til middag i dag, da - bønnestuing (kidneybønner og svarte bønner) med "meksikansk" krydder, tortillalefser, hjemmelaget guacamole og pico de gallo, og så salat til. Her er et innlegg om "men hva spiser du til middag, da!?" fra bloggen min
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #20 Skrevet 8. mai 2010 men det går mye i ovnssverter. Ovnssverte er nok vegetarisk, men jeg tror ikke det er bra å spise til middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå