Gjest Nanne70 Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Hva er dette med hat/mobbegrupper på Facebook? Hvorfor tillater Facebook slike grupper? Leste nylig (i denne bloggen) om en Facebookgruppe som kalte seg "There's a weight limit on leggings & skinny jeans", der en av gruppemedlemmene hadde hentet et bilde av vedkommende bak nevnte blogg og lagt det på Facebook slik at medlemmene kunne si sin mening om hvor feit, stygg og dum hun var både generelt og ikke minst siden hun trodde hun kunne tillate seg å gå i smale jeans. Ja, hun er stor, til og med feit vil sikkert mange si, men så da? Gir kroppsstørrelse noen som helst rett til å mobbe andre? Nå kjenner jeg ikke til omfanget av norske hat/mobbegrupper, men regner med at de eksisterer. Hva er det som får folk til å gjøre slikt? Egen følelse av utilstrekkelighet og dårlig selvtillit/lavt selvbilde? Misunnelse? En generell mangel på respekt? Eller bare ren og skjær ondskapsfullhet?
Gjest brutal_mann Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Andleteboka blir en mer og mer patetisk plass. Ett oppkomme av menneskets verste sider. At folk overhode gidder å melde seg inn i andletebok-grupper er utslag av flokkmentalitet og manglende evne til selvstendige meninger. Det som skremmer er at nyhetsmedier referer til andletebok-grupper i nyhetssaker. Der en gjerne opplyser hvor mange personer, presumptivt uten evne til å tenke selv, har meldt seg inn i slike grupper. Saken over er ikke annet enn ondskap og lynsjemobb. Så det er intet nytt under solen, bare mer effektive middler for å knuse en forsvarsløs person.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Det er utrolig mange idiotiske grupper på facebook. Folk bør tenke over at det sier mye om dem selv hva slags grupper de melder seg inn i, spesielt når det blir et mønster. Jeg har feks fått meg en tankevekker av hvor stor andel av mine venner og bekjente som melder seg inn i alt som er av innvandringsfiendtlige grupper.
Gjest Iah Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Det er utrolig mange idiotiske grupper på facebook. Folk bør tenke over at det sier mye om dem selv hva slags grupper de melder seg inn i, spesielt når det blir et mønster. Helt enig. Det er ganske mange av mine bekjente som har overrasket meg negativt.
Kråkesaks Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Ja, fb er en plass med mye mobbing. Men jeg er ikke enig i at alt som har med fb å gjøre er idioti. Det finnes grupper som støtter opp om gode saker også. Men man kan få litt bakoversveis over gruppene som finnes, og at folk i tillegg melder seg inn i de. Jeg har litt folk på fb som ikke akkurat er nære venner, og av gruppene de melder seg inn i ser jeg at det ville de aldri ha blitt heller.
Gjest brutal_mann Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Det som noen ser på som en forkastelig sak, ser andre på som en god sak. Andletebok-grupper er og blir et knefall for ignoransens høyborg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Facebook har sine positive sider. Men det er ingen tvil om at det har sine negative sider også. Som en del av disse hat-og mobbegruppene bl.a. Jeg undrer meg litt over alle de som lever seg så totalt inn i tv-serier, at de føler behov for å melde seg inn i fb-grupper a'la "få Silje ut av farmen-NÅ" ...eller "ikke la Silje vinne farmen", "For oss som ikke vil at xx skal vinne Paradise Hotel". Folk skriver kommentarer på disse sidene på en slik måte, at man lett forstår hvordan det ligger an med intellektet- og ikke minst livet til vedkommende. Forstår de ikke at slike reality TV serier er mer eller mindre fiksjon? Hvorfor lever de seg så veldig inn i det?? Mange skriver til og med om dette i statusfeltet sitt. Get a life, sier nå jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå