-Fisken- Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jeg jogger ofte på morgenen, og uansett hvor tidlig, er det en gammel bil som står parkert ved et lager jeg løper forbi. Den står ikke på nøyaktig samme sted hver gang, og har noen ganger en henger festet til seg, så jeg vet at den er i bruk. Når jeg nærmer meg stedet hvor bilen står, får jeg en ekkel, vond følelse inni meg, og jeg føler en stor trang til å se bort når jeg løper forbi den, det gjør på en måte vondt å se på den, uten at jeg aner hvordan. Noen andre som har det sånn?
Gjest Miam Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Eh, jeg skjønner ikke helt. Du får en ekkel følelse av å se på en bil?
Gjest Pet Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Jeg jogger ofte på morgenen, og uansett hvor tidlig, er det en gammel bil som står parkert ved et lager jeg løper forbi. Den står ikke på nøyaktig samme sted hver gang, og har noen ganger en henger festet til seg, så jeg vet at den er i bruk. Når jeg nærmer meg stedet hvor bilen står, får jeg en ekkel, vond følelse inni meg, og jeg føler en stor trang til å se bort når jeg løper forbi den, det gjør på en måte vondt å se på den, uten at jeg aner hvordan. Noen andre som har det sånn? Tror du at det er onde ånder inne i eller rundt denne bilen?
Gjest brutal_mann Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Det finnes nok mange som har det slik. det er vel på mange måter en variant av å vøre mørkredd. Uansett så er denne følelsen utslag av dine egne tanker i ditt eget hode. Så det er opptil deg å bli kvitt følelsen.
-Fisken- Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2010 Jeg er absolutt ikke overtoisk, jeg tror ikke på onde ånder eller noe sånt. Og det er bare denne bilen. Veldig rart. Men det har sikkert noe med det brutal_mann skriver.
mysan Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Jeg får en ekkel følelse av den reklamen de sender på National Geographic der de sier; hvis du puster, snakker du, hvis du snakker, spør du... osv... Ikke hele reklamen, bare den siste biten der den gravide damen snurrer rundt i vannet. Jeg blir.. uvel av akkurat den biten. Aner ikke hvorfor. Jeg synes bare at akkurat det bildet er fullstendig ekkelt.
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 ja jeg får sånne følelser av og til. både triste, gode, vonde og skremmende i grunn. selv er jeg kristen og tror det er ett slags tegn i fra gud. hva det betyr er det ikke alltid like lett og skjønne, og jeg prøver ikke særlig hardt heller. men det hender jeg skjønner det(klarer selfølgelig ikke å komme på noen gode eks akkuratt nå da ). sånn på generell basis tenker jeg også ofte at det er mer mellom himmel og jord enn vi vet om
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Det kan være at det er noe som har skjedd i eller rundt denne bilen som du får den ekkle følelsen av For å forsøke å forklare på en enkel måte...hvis man kommer inn i et hus hvor det akkurat har foregått en voldsom krangel mellom et par en stund før du kommer dit, vil man merke en ladet stemning, selv om paret er tilsynelatende seg selv og blide. Man kan få en vemmlig følelse av noe uten å forstå hvorfor. Det er fordi luften er fullaldet med negativ energi...som oppstår etter mye sinne og frustrasjon. Slik er det også med gjenstander eller områder. De kan enkelt forklart bevare en dårlig energi ganske lenge etter en hendelse. Hva skjer når et menneske er sint? Jo...det er en oppbygget og voldsom energi som må ut av kroppen...for energien forsvinner ikke av seg selv. Den sirkulerer i området der den ble utløst. De som fanger opp slike energier er som regel sensitive mennesker, som oppfatter vibrasjonene i luften. Når vibrasjonene blir oppfattet går de over til en følelse. Å denne følelsen kommer fra intuisjonen vår. Å min erfaring er at den skal man høre på. Den har noe å fortelle oss...noe å lære oss. Alt jeg skriver er basert på egne erfaringer. Når jeg får slike følelser av noe, går jeg ofte først i meg selv for å finne ut hvorfor jeg reagerer. Er det noe i meg som gjør at jeg reagerer så sterkt. Er det et fortrengt minne som dukker opp? Hvis jeg ikke finner noe i meg selv som har en inndirekte årsak til hvorfor jeg reagerer, pleier jeg å se det i en annen vinkel. Nemlig at grunnen til at jeg senser diverse energier, er fordi de krever oppmerksomhet. Når det kommer til negative energier..de som gir oss ekle følelser...pleier jeg å fokusere lys, varme og kjærlighet inn i det. Det er en måte å heale en negativ energi på. Mitt råd..stol på det du føler...du vet det best selv
maritha Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 hvis man kommer inn i et hus hvor det akkurat har foregått en voldsom krangel mellom et par en stund før du kommer dit, vil man merke en ladet stemning, selv om paret er tilsynelatende seg selv og blide. Nei det vil man ikke. De kan enkelt forklart bevare en dårlig energi ganske lenge etter en hendelse Nei det kan de ikke. Hva farskern er en "dårlig energi"? Er det som et batteri som nesten er tomt? Hva skjer når et menneske er sint? Jo...det er en oppbygget og voldsom energi som må ut av kroppen...for energien forsvinner ikke av seg selv. Den sirkulerer i området der den ble utløst. Nei altså. Mennesker frigjør ikke energi ved å være sinte, sånn bortsett fra et ørlite varmeutslipp som ikke er nevneverdig engang. Jeg forstår ikke hvordan dere alties har fått for dere at følelser er energi. Vet dere hva energi er? De som fanger opp slike energier er som regel sensitive mennesker De som sier de merker "energi" som har blitt frigjort i sammenheng med følelsesmessige utladninger, er som regel overtroiske mennesker som strøk i realfagene på skolen. som oppfatter vibrasjonene i luften Nå bare finner du på ting. Med mindre du mener lydbølger, og det er ikke så spesielt å kunne "fange opp" lydbølger. Med mindre man er døv. Når vibrasjonene blir oppfattet går de over til en følelse. Eh. Nei. Det finnes ikke "følelsesbølger". Hvem er det som har fyllt hjernen din med alt dette søppelet?
maritha Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Å denne følelsen kommer fra intuisjonen vår. Følelsen, som ikke fins, kommer fra instinktene våre. OK. Å min erfaring er at den skal man høre på. Truthiness er ikke særlig effektivt. http://en.wikipedia.org/wiki/Truthiness Den har noe å fortelle oss...noe å lære oss. Magefølelsen vår har noe å lære oss? Alt jeg skriver er basert på egne erfaringer. Det er tydelig. Mitt råd..stol på det du føler...du vet det best selv Det er akkurat det man ikke gjør.
Rumohra Skrevet 21. mai 2010 #11 Skrevet 21. mai 2010 (endret) De som sier de merker "energi" som har blitt frigjort i sammenheng med følelsesmessige utladninger, er som regel overtroiske mennesker som strøk i realfagene på skolen. Jeg tror ikke på alt dette med "energier", men at man har "energistrømmer" i kroppen som kan reagere ved følelsesmessig påvirkning har jeg selv opplevd og tror på. Energi er egentlig et galt ord, det er mer ilende følelser/frysninger. Alle mennesker har også hver sin "energi", selv om det er et veldig feil ord her også, dette er grunnen til at enkelte kommer bedre overens enn andre - fordi de deler samme "energi". Bortsett fra akkurat dette vil jeg ikke kommentere påstander i tråden ytterligere, men ville bare få fram at jeg verken er overtroisk, religiøs eller uintelligent. Tar en mastergrad i realfag for øyeblikket og fikk over middels karakterer i alle realfagene på skolen. Jeg mener også selvsagt at alle følelser = instinkter, så jeg har en biologisk tankemåte sånn sett, men dette med "energier" finnes også. Finnes i den forstand at mennesker kan merke det, men om det er fysisk og håndfast tror jeg ikke. Endret 21. mai 2010 av Rumohra
Gjest VinglePetter Skrevet 21. mai 2010 #12 Skrevet 21. mai 2010 Eh. Nei. Det finnes ikke "følelsesbølger". Hvem er det som har fyllt hjernen din med alt dette søppelet? Hehe. Du er tydeligvis ny på "Religion og livssyn"-forumet. Det er mengde kvinner her inne som har gått seg bort i stjernetåkeheimen. De babler ivei på forumet her. Også blir de veldig frustrert når vi forsøker å stille spørsmål til det de lirer fra seg av fabler og overtro.
Gjest Child of nature Skrevet 21. mai 2010 #13 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Sitat fra Maritha: Nei det vil man ikke. Det er kanskje din erfaring. Men bør det bety at det er alles erfaring? Min erfaring - er at dette er noe jeg har opplevd, helt fra jeg har vært liten. Så for meg er dette helt naturlig å oppleve Nei det kan de ikke. Hva farskern er en "dårlig energi"? Er det som et batteri som nesten er tomt? hehe...nei! Dårlig energi er negativ energi. Å da er det ikke snakk om batterier. Det er sinne, frustrasjoner, oppgitthet, griskhet, vold, falskhet, osv. Alt man forbinder som negative handlingsmønstre hos folk. Energi er slik at den alltid er....den skapes ikke, den forsvinner ikke. Den bytter form. Der kommer også begrepet *snu negativ energi til positiv energi* Man gjør en transformasjon. Nei altså. Mennesker frigjør ikke energi ved å være sinte, sånn bortsett fra et ørlite varmeutslipp som ikke er nevneverdig engang. Jeg forstår ikke hvordan dere alties har fått for dere at følelser er energi. Vet dere hva energi er? Alt er energi. Alle bevegelser, alle følelser, alle tanker, ALT er energi. I det en ting, en tanke, en følelse, å denne ørlille varmeutslippen du refererer til, er også energi! Ellers ville vi ikke kunne utført noe. Ingenting. Bare å løfte en pekefinger kreves energi til. Les om mange forskjellige tyer energi her De som sier de merker "energi" som har blitt frigjort i sammenheng med følelsesmessige utladninger, er som regel overtroiske mennesker som strøk i realfagene på skolen. Jeg bare spør...hvordan kan du si det? Hvordan kan du vite om meg...om mine karakterer og om meg som menneske? Nå bare finner du på ting. Med mindre du mener lydbølger, og det er ikke så spesielt å kunne "fange opp" lydbølger. Med mindre man er døv. Jeg snakker av erfaring. Ettersom du selv ikke har denne erfaringen, forstår jeg at det er vanskelig å sette seg inn i hva jeg snakker om. Eh. Nei. Det finnes ikke "følelsesbølger". Hvem er det som har fyllt hjernen din med alt dette søppelet? Igjen...mulig det er din erfaring at slikt ikke finnes...men det er min erfaring. Å..det du refererer som søppel...er igjen erfaringer! Endret 21. mai 2010 av Child of nature
Gjest Child of nature Skrevet 21. mai 2010 #14 Skrevet 21. mai 2010 (endret) Jeg diskuterer mer enn gjerne en annen gang med deg, men da må vi nok ha noe av samme erfaringer, hvilket vi ikke har. Å det har jeg stor respekt for! Jeg har lært at det er en fin ting å vise respekt for folk som ikke tror på det samme som meg selv. Endret 21. mai 2010 av Child of nature
morgenstjerne Skrevet 21. mai 2010 #15 Skrevet 21. mai 2010 Hei kjære deg!! Jeg forstår den følelsen godt :-) Hender jeg får dårlige følelser selv av ting, Og jeg er veldig enig med anonym, og den teori som blir beskrevet der. Jeg opplever også vibrasjoner som positive eller negative, og har lært meg å lytte til det.(og har erfart at det er riktig å gjøre) Da jeg selv trur vi alle er en energi (sjel som bor i en kropp), og at det ikke er den eneste kroppen vi har bodd i som sjel. jeg trur kroppen bare er et skall, og at vi har levd flere liv på jorden her, så slike følelser kan også komme av opplevelser fra tidligere inkarnasjoner!( (traumatiske hendelser fra tidligere liv)Men jeg trur ikke det i ditt tilfelle som du beskriver her, her trur jeg anonyms teori er veldig riktig:-) Jeg kunne skrevet en lang historie om bare energier, men poenget er at bølgene som oppfattes som enten negative eller positive, kan vel flere kjenne igjen, et veldig bra eksempel det anonym tok for seg da hun skriver hvordan det kan oppleves på kroppen å komme inn i et rom hvor noen nettopp har kranglet,(stemningen kan ofte kjennes på kroppen ) det oppleves veldig positivt å komme inn i et rom hvor det er mye glede og kjærlighet, latter og godhet. altså det gir gode følelser, eller ubehagelige, ekle følelser) Om du ønsker å diskutere dette videre, vet jeg om et forum som tar for seg flere slike spørsmål , hvor du kan få seriøse svar, og diskutere dette med flere som opplever lignende ting, og har erfaring med dette. gå inn på sol og måne forumet :-)Der kan du spørre om alt!! lys og kjærlighet fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå