Gjest Gjest83 Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jeg er en jente på 26 år, som skriver her fordi jeg trenger noen gode råd. Er ikke objektiv nok selv til å ta en rasjonell avgjørelse. Har selvfølgelig en følelse av hva jeg burde gjøre, men som vi alle vet så er det sjelden samsvar mellom hode og hjertet. For noen måneder siden møtte jeg en veldig flott mann på en fest i Oslo. Jeg hadde nettopp kommet ut av et forhold, og var vel ikke helt klar for sjekkearenaen da. Det endte med at vi ble sittende og snakke sammen hele kvelden. Jeg visst ikke hvor gammel han var, men gikk ut ifra at han var rundt 45 år. Altså helt uaktuell å date. Kvelden endte med at vi gikk hjem hver for oss og takket for en hyggelig prat. Det var ikke utveksling av telefonnummer eller noe lignende. To uker senere fikk en venninne av meg som også var på denne festen en melding fra mannen hvor han ber om telefonnummeret mitt. Hun spør meg om hun skal gi det, og jeg sier greit. Etter noen dager får jeg en hyggelig melding, og svarer høflig. En uke senere får jeg en ny hvor han ber meg med ut på middag. Jeg har da funnet ut at han er 52 år gammel, altså dobbelt så gammel som meg. Jeg skriver at jeg må tenke på det, og det forstår han. Etter en stund finner jeg ut at det faktisk kunne vært hyggelig, og vi avtaler en dag å møtes. Dagen før dagen får jeg en melding hvor han spør når han skal hente meg etc. Jeg får panikk og avlyser alt. Men, så noen uker senere sender jeg en melding og spør om det er mulig og ombestemme seg. Jeg hadde da gått og angret på denne avgjørelsen, og etter noen glass så er det jo så alt for enkelt å ignorere varsellamper og tråkke over grenser en vet en ikke burde... Han skrev at det ikke var noe problem, og vi endte opp med å sende meldinger en måned før vi faktisk klarte å møtes. Det fordi han var på reise i tre uker. Han har en travel jobb, og er borte ca 150 dager i året. Kvelden ute var helt fantastisk. Han var den perfekte gentleman. Etter middagen skulle vi egentlig ut på byen, men da ingen av hans eller mine venner var ute så endte vi opp med å dra hjem til han og drikke mer. Regner med at det ikke er nødvendig å utbrodere videre... Morgenen etter var han fantastisk hyggelig. Kosete, varm..lagde frokost og kjørte meg hjem. Da han slapp meg av kysset vi, og hele veien holdt han meg i hånden. Skikkelig "nyforelsket" følelse. Og endelig, for dere som har klart å lese så langt...her er dillemmaet! Jeg hørte ikke fra han den dagen, noe jeg tenkte var ok, men allikevel ikke helt fornøyd med. Dagen etter hørte jeg heller ingenting, og da hadde venninnen min klart å overbevise meg om at han bare er en gammel gris som var ute etter litt morro med en ung jente. Dagen etter prøvde jeg å ringe han, men han svarte ikke og jeg hørte ikke fra han. Så fant jeg ut at han er i familie med en på min alder som jeg har kjent hele livet. Han vet hvor jeg kommer fra, og at jeg mest sannsynlig kjenner den delen av familien hans, men han hadde valgt å ikke si noe om dette selv om anledningen til det hadde vært der flere ganger. Til slutt følte jeg meg så skitten og virkelig brukt at jeg sendte en melding og ba han om å ringe når han fikk tid. Han ringte like etterpå, og var bare så utrolig hyggelig. Takket for en flott helg..bla bla bla. Da jeg tok opp hans familierelasjon innrømmet han at han var litt satt ut, og usikker på hvordan han skulle forholde seg til det. Jeg spurte rett ut om dette var en engangsgreie, noe han ble "sjokkert" over at jeg kunne tro. Jeg spurte så om han ville at vi skal møtes igjen. Han sa at det er man to om. Min respons var at jeg gjerne ville det siden vi til tross for alle meldinger fortsatt bare er i fasen hvor man begynner å bli kjent med hverandre, og at hans familierelasjoner ikke har noe å si riktig ennå. Det var han enig i. Han sa at han veldig gjerne ville møte meg igjen, og vi ble enige om at vi skal møtes neste uke. Han skulle nemlig ha datteren sin hos seg nesten hele uken, og dagen hun skulle til moren skulle han bort igjen. Han blir borte til i morgen kveld. Etter dette har jeg bare fått en melding fra han, og sitter igjen med en ekkel følelse av at han har lurt meg. Hva tror dere? En liten tilleggsinformasjon..han er kjemperik. Ikke bare litt, men veldig veldig rik. Og han ser fantastisk bra ut i forhold til alderen. Jeg har sagt at pengene ikke betyr noe for meg, jeg klarer meg fint uten en eldre velgjører, men er allikevel redd for at det kan bli oppfattet sånn. For ærlig talt, hvor mange kvinner på 26 faller for en som er dobbelt så gammel som seg uten at det er mye penger involvert?! Men for meg så er det ikke det som er viktig. Selvfølgelig er det spennende, men allikevel skulle jeg ønske at han ikke hadde alle disse pengene. Tror kanskje det hadde gjort ting enklere. Spørsmålet er - er jeg dum og naiv og bør droppe denne mannen? Noen som har noen erfaringer? Setter stor pris på smertelig ærlige svar, men håper jo innerst inne at alle kommer til å si at han sikkert er helt fantastisk og sikkert bare litt usikker:p
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Ja, du er lurt. Han vet akkurat hva han holder på med,snakker deg etter munnen og følger opp når det passer seg slik-og det kun for sex. Er du smart så bryter du all kontakt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Du er da hverken lurt eller brukt, dere hadde ingen avtale om at dette ikke skulle være en engangsgreie du visste ha du gikk til og dere har en alt for stor aldersforskjell til at dette kommer til å bli noe langvarig uansett. Når du er 40 er han 70. Du visste du gikk til en eldre mann som du aldri ville kunne ha et ordentlig forhold til. Du er ikke lurt, du er ikke brukt, du er ikke skitten. Dere hadde en fantastisk kveld, kanskje blir det flere. Men du må ta det fcr det det er, en fantastik opplevelse med en hyggelig mann som er ærlig nok til å innerst inne innse at dette ikke funker men at det er kjekkt så lenge det varer. han er klart sjarmert av deg, og jeg tror han mener de fine ordene han sier, men til syvende og sist er aldersforskjellen alt for stor og det vil være negativt for ham om dette kommer ut. Han liker deg og det er det. Han har ikke brukt deg, han behanldet deg fint var en gentleman etc. Men du må kunne ta dette for hva det er. Nyt det dere hadde og eventuellt det som kommer, men ikke legg noe mer i det enn hva det faktisk er nemlig to mennesker som nyter hverandre. Han er ikke en gammel gris som kan nyte ei vakker jente som deg, han lot seg sjarmere men så tar til slutt fornuften over.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Du er da hverken lurt eller brukt, dere hadde ingen avtale om at dette ikke skulle være en engangsgreie du visste ha du gikk til og dere har en alt for stor aldersforskjell til at dette kommer til å bli noe langvarig uansett. Når du er 40 er han 70. Du visste du gikk til en eldre mann som du aldri ville kunne ha et ordentlig forhold til. Du er ikke lurt, du er ikke brukt, du er ikke skitten. Dere hadde en fantastisk kveld, kanskje blir det flere. Men du må ta det fcr det det er, en fantastik opplevelse med en hyggelig mann som er ærlig nok til å innerst inne innse at dette ikke funker men at det er kjekkt så lenge det varer. han er klart sjarmert av deg, og jeg tror han mener de fine ordene han sier, men til syvende og sist er aldersforskjellen alt for stor og det vil være negativt for ham om dette kommer ut. Han liker deg og det er det. Han har ikke brukt deg, han behanldet deg fint var en gentleman etc. Men du må kunne ta dette for hva det er. Nyt det dere hadde og eventuellt det som kommer, men ikke legg noe mer i det enn hva det faktisk er nemlig to mennesker som nyter hverandre. Han er ikke en gammel gris som kan nyte ei vakker jente som deg, han lot seg sjarmere men så tar til slutt fornuften over. Dette er hva de forteller oss, men det er faskt. Han mannen der la inn aksjer fra dag en, spilte de riktig og fikk det han ville. Tar du ikke kontakt med han igjen vil du aldri høre noe mer fra han.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Men er det noe galt å få det som en vil da, altså å få en hyggelig og fantastisk kveld sammen med en annen person som man er tiltrukket av og som man vil ha det hyggelig sammen med? Du snakker jo som om sex og det å nyte et annet menneske er noe en mann må lure til seg fra ei dame og at ei dame ikke kan ville dette uten at hun har løfter om forhold og "noe mer". Er det virkelig noe galt i å legge inn "aksjer" for å få seg en fin kveld sammen med et annet menneske som man er tiltrukket av? Han løy aldri, han lovet aldri noe mer og var aldri uærlig om sine hensikter. Han hadde kanskje som mål å ha uforpliktende sex med ei fantastisk jente som han var tiltrukket av. Hva er galt i det da? Har ikke jenta selv et ansvar om å holde tilbake dersom dette ikke er ok for henne? Er vi jenter så små og viljeløse at vi kan lures inn i onde hensikter, uten vår vitende vilje? Vi har ansvar for oss selv, når mannen ikke lyver om sine hensikter og ikke lover mer enn det han faktisk kan holde (jeg kan ikke se at han har lovet henne noe som helst her) så har vi et ansvar selv for å ikke ha sex med noen hvor vi enda ikke er sikkre på deres intensjoner. Når vi fremstiller det som om vi blir lurt av menn fremstiller vi oss selv som svake som ikke kan ta ansvar for egne handlinger men som viljeløst styres av en mann. Dersom vi ikke ønsker tilfeldig sex, nei da bør vi heller ikke ha sex før vi har blitt ordentlig kjennt og vet at mannen vil noe mer da. Det er helt normalt å legge inn aksjer for å nå det man vil. Hun kan velge å være med på leken eller ikke. Blir hun med må hun selv ta ansvar for utfallet.
MissMoonstruck Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Men er det noe galt å få det som en vil da, altså å få en hyggelig og fantastisk kveld sammen med en annen person som man er tiltrukket av og som man vil ha det hyggelig sammen med? Du snakker jo som om sex og det å nyte et annet menneske er noe en mann må lure til seg fra ei dame og at ei dame ikke kan ville dette uten at hun har løfter om forhold og "noe mer". Er det virkelig noe galt i å legge inn "aksjer" for å få seg en fin kveld sammen med et annet menneske som man er tiltrukket av? Han løy aldri, han lovet aldri noe mer og var aldri uærlig om sine hensikter. Han hadde kanskje som mål å ha uforpliktende sex med ei fantastisk jente som han var tiltrukket av. Hva er galt i det da? Har ikke jenta selv et ansvar om å holde tilbake dersom dette ikke er ok for henne? Er vi jenter så små og viljeløse at vi kan lures inn i onde hensikter, uten vår vitende vilje? Vi har ansvar for oss selv, når mannen ikke lyver om sine hensikter og ikke lover mer enn det han faktisk kan holde (jeg kan ikke se at han har lovet henne noe som helst her) så har vi et ansvar selv for å ikke ha sex med noen hvor vi enda ikke er sikkre på deres intensjoner. Når vi fremstiller det som om vi blir lurt av menn fremstiller vi oss selv som svake som ikke kan ta ansvar for egne handlinger men som viljeløst styres av en mann. Dersom vi ikke ønsker tilfeldig sex, nei da bør vi heller ikke ha sex før vi har blitt ordentlig kjennt og vet at mannen vil noe mer da. Det er helt normalt å legge inn aksjer for å nå det man vil. Hun kan velge å være med på leken eller ikke. Blir hun med må hun selv ta ansvar for utfallet. Er enig,selv om jeg ikke har lyst til å være enig.. Til TS..så har jeg lyst til å si: Legg han vekk.Helt vekk.Ikke mere kontakt. Legg ikke opp til noe som helst, og ikke kryp! Ikke tenk og lage masse rare tanker om hva og hvorfor. Putt han i boksen merket "erfaringer" Lykke til:)
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 For min del legger jeg ikke inn aksjer på bekostning av mennesker, har også intigritet og selvrespekt til å forstå at andre mennesker kanskje ikke forstår dette spillet. Det var en del adersforskjell her og ts gir utrykk for det. Når han fyren likevel fortsetter å snakke henne etter munnen er han direkte stygg, han vet godt hva han holder på med og synes det er morro at en så ung kvinne fremdeles vil ha ham.
Gjest Elfrida Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Jeg sliter litt med å skjønne hva denne fyren har gjort galt.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Jeg sliter litt med å skjønne hva denne fyren har gjort galt. Han er kun ute etter sex og har forstått at hun ønsker noe mer, da bør han si det i direkte ordlag enn kun gå rundt grøten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Han er kun ute etter sex og har forstått at hun ønsker noe mer, da bør han si det i direkte ordlag enn kun gå rundt grøten. Jeg forstår ikke ut i fra innlegget til ts at hun ønsker noe mer, eller i alle fall ikke at hun gjorde det før kvelden de hadde sammen så hvordan skal da han forstå det? Han antok vel at hun også var klar over aldresforskjellen og at det ikke var snakk om noe seriøst. Hvordan skulle han vite at hun ville ha noe seriøst med en som var dobbelt så gammel som henne og som vil være 60 når hun er rundt 30. Ts forteller ikke at de har gjort annet enn å sende meldinger og avtale en date hvor de så hadde sex. Du leser nok mye mer inn i inlegget enn det som faktisk hendte. Ts selv uteblir med forklaring på hva som faktisk har skjedd. Men ut i fra startinlegget står det bare at de sendte meldinger og så møttes de, ingenting om at hun har gitt uttrykk for at hun ville noe mer før de hadde sex.
Pinkee Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Jeg sliter litt med å skjønne hva denne fyren har gjort galt. Signerer!
Gjest Coarvi Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Jeg sliter litt med å skjønne hva denne fyren har gjort galt. Enig. Skal man være så paranoid og redd for å bli lurt bør man nesten holde seg unna seg sjekkemarkedet i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #13 Skrevet 9. mai 2010 Jeg skjønner heller ikke hva han har gjort som skal være så galt. Han har jo innrømmet at han ble satt ut av dette familieforholdet. Så det er vel derfor han er litt nølende. Pluss at han sikkert er mye opptatt når han har hatt datteren sin hos seg, og når han er ute og reiser. Ikke så naturlig å sende meldinger i hytt og pine da.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #14 Skrevet 9. mai 2010 Jeg forstår ikke ut i fra innlegget til ts at hun ønsker noe mer, eller i alle fall ikke at hun gjorde det før kvelden de hadde sammen så hvordan skal da han forstå det? Han antok vel at hun også var klar over aldresforskjellen og at det ikke var snakk om noe seriøst. Hvordan skulle han vite at hun ville ha noe seriøst med en som var dobbelt så gammel som henne og som vil være 60 når hun er rundt 30. Ts forteller ikke at de har gjort annet enn å sende meldinger og avtale en date hvor de så hadde sex. Du leser nok mye mer inn i inlegget enn det som faktisk hendte. Ts selv uteblir med forklaring på hva som faktisk har skjedd. Men ut i fra startinlegget står det bare at de sendte meldinger og så møttes de, ingenting om at hun har gitt uttrykk for at hun ville noe mer før de hadde sex. Måten hun skriver på antyder dette, å ha en følelse av å kanskje være "brukt" når hun ønsket mer er ikke bra. Jeg kjenner folk i gode forhold der alder ikke er tema, 30 års aldersforskjell trenger ikke bety så mye i dag;) Sannheten er jo at fyren slenger ut ett snøre i ny og ne og håper på napp, enkelt og greit. Tror ikke det bryr han så mye om han sårer noen på sin vei.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #15 Skrevet 9. mai 2010 En gammal player. Han fikk det han ville ha og er ikke interessert mer. Same old story. Selv når man SIER HØYT at "jeg er ikke interessert i uforpliktende forhold, jeg er SERIØS". Så fortsetter de aller fleste menn med dette til de får lurt deg, og så dumper de deg. Mange drittstøvler der ute ja. Med og uten penger.
felgen Skrevet 9. mai 2010 #16 Skrevet 9. mai 2010 Hmm, jeg ville møtt han igjen bare for å se hvilke vibber som er mellom dere, eller hvilke signaler han sender ut. Det er helt umulig å avgjøre hva han er interessert i utfra litt kontakt på telefonen, spesielt fordi han tilhører en generasjon der meldingssending er en relativt ny greie. Kanskje lurer han deg - kanskje ikke. Har man en dårlig følelse hender det den stemmer, men gode følelser kan også lyve. Ta det i alle fall pent i starten, så du ikke sitter fast i salaten med begge beina hvis det skulle slå helt feil her.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #17 Skrevet 9. mai 2010 En gammal player. Han fikk det han ville ha og er ikke interessert mer. Same old story. Selv når man SIER HØYT at "jeg er ikke interessert i uforpliktende forhold, jeg er SERIØS". Så fortsetter de aller fleste menn med dette til de får lurt deg, og så dumper de deg. Mange drittstøvler der ute ja. Med og uten penger. Enig med deg, det som virkelig er merkelig er at mange forsvarer og bagitaliserer slik oppførsel, har du ikke nok erfaring er det vanskeigere å gjennomskue slik oppførsel-derfor blir det rett og slett stygt gjort, handler virkelig ikke om kjærlighet i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #18 Skrevet 9. mai 2010 Enig. Skal man være så paranoid og redd for å bli lurt bør man nesten holde seg unna seg sjekkemarkedet i det hele tatt. Det handler om sunn fornuft, hvertfall 98 prosent som gir seg ut for å være interessert er falske.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #19 Skrevet 9. mai 2010 Det handler om sunn fornuft, hvertfall 98 prosent som gir seg ut for å være interessert er falske. Hmm... hvordan har det seg da at jeg har blitt kjærester med de fleste som har prøvd ser mer seriøst på meg? Du har et litt vel negativt virkelighetssyn
Gjest Coarvi Skrevet 9. mai 2010 #20 Skrevet 9. mai 2010 Det handler om sunn fornuft, hvertfall 98 prosent som gir seg ut for å være interessert er falske. Det går fint an å bruke sunn fornuft uten å skrike opp om "playere" og at man har blitt lurt hver gang man blir litt usikker på hva den andre ønsker. Sunn fornuft og tålmodighet har aldri skadet noen. Skulle virkelig likt å se virkelig statistikk på de der 98 prosentene dine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå