MiniMjau Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Vi tenker å kjøpe en parasoll til uteplassen vår. Vi har kjøpt et ganske tungt trebord med til hørende stoler, og i bordet er det hull i bordplaten for parasoll, samt at det er en grop i en planke i "understellet" til bordet som parasollen kan settes i. Bordet er omtrent sånn, men kan ikke slåes ut/sammen: http://resources.jysk.com/getimage/pm.large/3752602/WEB/1003 Er det bare å kjøpe en parasoll og sette den i? Vil den stå stødig nok? synes hullene virker så store i forhold til det jeg antar er tykkelsen på parasoll-"beinet"? Det er uansett ikke mulig å sette under en sånn parasollfot. Eller bør jeg heller kjøpe parasoll med fot og sette ved siden av bordet, solen kommer jo som oftest fra "siden" og ikke fra midt opp på himmelen....
Gjest Constanze Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Det spørs helt på typen parasoll du velger. En av de mindre og lettere typene vil nok gå fint uten egen parasollfot. Men hvis du velger en tyngre og mer massiv parasoll så bør du nok ha parasollen i egen tung fot ved siden av bordet. Ellers er jeg redd parasollen vil velte hele bordet i første vindkast.
hufsa! Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 heia,hadde kjøpt med fot så kan du flytte den ettersom det trengs.kjøper du de i tre så er stammen ganske kjukk og solid.kjøp en beige eller lys farge for de falmer noe jæklig.
Gjest Constanze Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 I et interiørmagasin så jeg forresten en parasollfot som kan brukes under et slikt bord du har kjøpt. Det finnes parasollføtter som er helt flate og dermed kommer under bordet uansett.
engel med sorte vinger Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Et tips hvis denne parasollen skal stå på tregulv(?), at foten er tung nok til at den ikke flytter på seg hvis det plutselig begynner å blåse kraftig. Ødelegger fullstendig verandaen og de timene man har brukt på å få den pen.. Å jadda, snakker av egen erfaring gitt
lille katt Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 (endret) Kjøp en parasoll som kan vippes på skrå og sett ved siden av bordet, hvis du er interessert i god solskjerming. Det er nesten bare klokken ett at solen står så høyt at man trenger parasoll midt over bordet, og jeg er ihvertfall avhengig av en parasoll som kan flyttes rundt ettersom solen flytter seg. Vi har en sånn hengeparasoll fra Ikea, men jeg ville kanskje ikke valgt en sånn en gang til. Den krever en svært tung fot med betongheller (som ikke ser ut), og den er egentlig ikke mer funksjonell enn en stor parasoll som kan vippes på skrå. Synes jeg, da. Endret 9. mai 2010 av lille katt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå