Gå til innhold

Finnes det håp om at han er seriøs?

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløsforelsket
Skrevet

Har nå holdt med en mann i ca 1år som jeg er stormforelsket i!

Jeg har latt vær å fortelle han at jeg er forelsket i han fordi jeg ikke visste om han ville noe seriøst.

Men vi har en fellesvenn,og hun fortalte det til han jeg liker at jeg er forelsket i han.

Så han har nå visst at jeg er forelsket i han i 4 mnd uten å vise noe tegn på at han vil ha noe forhold.

For å gjøre en lang historie så kort som mulig så kuttet jeg han ut til å fortalte at det var pga at jeg var ute etter forhold å at det følte jeg ikke at han var.

Da begynner han med at han er såå forelsket i meg og vil ha seriøst forhold!

Det er nå lenge siden han har sagt og han har ikke forandret seg!

Litt om våres "forhold"

NEGATIVT:

- presenterer meg ikke for foreldre og vi finner aldri på noe sosialt.Er kun oppe hos han.

- presenterer meg ikke til kameratene hans! Aldersforsjellen er 8år så kan jo være at det har noe å si..Ikke vet jeg..Jeg er hvertfall 23 og han 31.

-Viser ingen intressere av å møte mine venner.Dette kan ha med å gjøre at han er ganske sjenert men reagerer på det likevel..

-Forteller lite om seg selv og virker ikke som han kan snakke om seriøse alvorlige ting med meg.

- I helger blir jeg aldri priotert.Er kun festing med kamerater osv.

- Vi snakker kun ilag på sms.Å ringer jeg han så tar han ikke telefonen.Untatt i fylla,da kan han snakke i minst en time om alt mellom himmel og jord.

- kysser meg ikke

POSETIVT:

- Sier han vil ha seriøst forhold og at han er han forelsket i meg.

- Veldig sjalu og virker redd for å miste meg.Har blant annet gått gjennom alt på mobilen og mailen min for å finne ut om jeg holder på med andre.

- Sender ca 8-9 melding til meg hver eneste dag,så vi har daglig kontakt men kun på sms.

- Kontakten går begge veier og han svarer meg alltid når jeg sender melding.

- Overnatter hos han 2 dager i uken,men aldri i helger.

- gir meg gaver til jul og bursdager,og av og til uten om.

- Lager middag til meg,noe som er ganske imponerende når han egentlig ikke liker å lage mat.

- Kaller meg for pusen min og andre "kjælenavn"

- Når vi ser på film så ligger jeg i armene hans så virker ikke som har noe imot nærhet borsett fra at han ikke kysser meg.

Visst han bare hadde sett på meg som en knullevenn så hadde han vel ikke giddet å snakke så mye med meg hver dag?

Å er vel få knullevenner som gir gaver og som gidder å lage middag hver gang hun kommer på besøk..

Men føler meg litt likevel som den dumme naive jenten som forelsker seg håpløst i en gutt hun aldri kan få! :S

Finnes det håp om at han kanskje er seriøs,eller i det minste bryr seg om meg mer enn bare en knullevenn?

Eller bør jeg bare gi han opp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

"Veldig sjalu og virker redd for å miste meg.Har blant annet gått gjennom alt på mobilen og mailen min for å finne ut om jeg holder på med andre."

Hvordan i huleste er det ein positiv ting? At han ikkje stoler nok på deg så han må krenke privatlivet ditt ved å snoke og lese meldinger og mailer som ikkje angår han istede for å snakke med deg om det syns eg er et svært dårlig tegn og eg hadde ikkje satt pris på det i det heile tatt, eg hadde faktisk blitt fly forbanna over slikt..

Du bør vel uansett tenke deg godt om på hva du vil og ta deg ein god prat med han for finne ut av ting, som f.eks hvor dere står og framtida deres. Eg syns det virker litt rart med punkt 1 og 2 på lista over negative ting, spesielt siden dere har holdt på i 1 år..

Gjest Håpløsforelsket
Skrevet

var en liten glipp der ja!

Det skulle ikke stå under posetivt at han snoker på tlf min og mailen Nei!

Var selvsagt rasende når jeg fant det ut..

Gjest Håpløsforelsket
Skrevet

var en liten glipp der ja!

Det skulle ikke stå under posetivt at han snoker på tlf min og mailen Nei!

Var selvsagt rasende når jeg fant det ut..

At han ikke presenterer meg for foreldrene hans enda trenger egentlig ikke bety så mye enda..

Er jo bare de siste 4 månendene han i det hele tatt har visst at jeg var intressert i han som mer enn bare en venn..

Kan være at han venter med det til "forholdet" vårt blir mer seriøst..

Visst det i det hele tatt kommer til å utvikle seg da :S

At han ikke presenterer meg for vennene hans føler jeg at er verre ja!

Akkurat DER har han ikke så mange bortforklaringer han kan komme med.

Joda det er 8år mellom oss,men han bør jo stå for sine valg!

Gjest Gjest
Skrevet

Virker som han gir litt for å få mye tilbake. Forstår du poenget?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ett år og han kysser deg ikke? Hvorfor i all verden gjør han ikke det?

Jeg syns ikke noe av det der hørtes bra ut. Hvorfor kan han ikke snakke med deg på telefonen?

Skrevet

Høres ut for meg som han både holder deg på gress og kontrollerer deg. Og det er ikke noe sunt og godt forhold i mine øyne.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Fyren her er ikke helt vaddret. Det beste er nok å finne seg en annen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tror ikke dette er mannen for deg. Han liker å kontrollere deg og gir kun feedback når han tror du trenger det for å få oppmuntring. Sjalu mennesker som kontrollerer er ikke noe å satse på.

Når man er sammen i et år er det faktisk naturlig at man forteller at man har følelser, når man har det. Det kommer naturlig og uoppfordret.

Det er også naturlig at man tilbringer så mye tid sammen som mulig. Det er ikke naturlig at man ikke får treffe venner eller ikke tilbringer helger sammen.

Les gjennom positiv listen din en gang til. Synes du ikke selv den virker krampeaktig?

NEGATIVT:

- presenterer meg ikke for foreldre og vi finner aldri på noe sosialt.Er kun oppe hos han.

- presenterer meg ikke til kameratene hans! Aldersforsjellen er 8år så kan jo være at det har noe å si..Ikke vet jeg..Jeg er hvertfall 23 og han 31.

-Viser ingen intressere av å møte mine venner.Dette kan ha med å gjøre at han er ganske sjenert men reagerer på det likevel..

-Forteller lite om seg selv og virker ikke som han kan snakke om seriøse alvorlige ting med meg.

- I helger blir jeg aldri priotert.Er kun festing med kamerater osv.

- Vi snakker kun ilag på sms.Å ringer jeg han så tar han ikke telefonen.Untatt i fylla,da kan han snakke i minst en time om alt mellom himmel og jord.

- kysser meg ikke

Alle disse tingene taler i mot at han vil ha et seriøst forhold. Dette er ikke det jeg ser på som seriøst i alle fall. Ser du på det som seriøst? Han er voksen og du er yngre, likevel oppfører han seg som en 14tis ...

Ser du ikke at du kommer til å bli isolert dersom dette fortsetter?

POSETIVT:

- Sier han vil ha seriøst forhold og at han er han forelsket i meg.

Tror du eller vet du? Hva er et serøst forhold for deg? Hva er et seriøst forhold for han?

- Veldig sjalu og virker redd for å miste meg.Har blant annet gått gjennom alt på mobilen og mailen min for å finne ut om jeg holder på med andre.

Jeg synes det forteller mye om hvordan du er manipulert allerede at du la dette til under positivt. Det er ALDRI positivt at noen er sjalu. Hvis man er glad i noen og redd for å miste dem viser man kjærlighet, ikke sykelig sjalusi. Dersom man er sjalu arbeider man med følelsene sine for at den andre ikke skal lide under ens sjalusi. Gjør han det? Hadde han grunn for å tro at du holdt på med andre? Har du blitt tatt i løgn? Eller er det hans fantasi?

- Sender ca 8-9 melding til meg hver eneste dag,så vi har daglig kontakt men kun på sms.

- Kontakten går begge veier og han svarer meg alltid når jeg sender melding.

- Overnatter hos han 2 dager i uken,men aldri i helger.

- gir meg gaver til jul og bursdager,og av og til uten om.

- Lager middag til meg,noe som er ganske imponerende når han egentlig ikke liker å lage mat.

- Kaller meg for pusen min og andre "kjælenavn"

- Når vi ser på film så ligger jeg i armene hans så virker ikke som har noe imot nærhet borsett fra at han ikke kysser meg.

Jeg forstår ikke helt denne "magre" listen over positive ting. Her mangler det store - i alle fall hvis du sammenlinger med negativ listen.

Skrevet

Det virker ikke som om han er ute etter noe seriøst når han oppfører seg slik etter et år. Jeg ville tatt en ordentlig prat med han og virkelig funnet ut om han faktisk mener noe med dette. Hvis han sier at han gjør det så ville jeg fortalt han om de tingene som plager deg. Og hvis ikke så er det bare å komme seg videre å finne noen som setter pris på deg og viser det!

Lykke til! :)

Gjest Håpløsforelsket
Skrevet

Virker som han gir litt for å få mye tilbake. Forstår du poenget?

Ja skjønner godt hva du mener...

Skrevet

Uff, det minner meg veldig om et "forhold" jeg har vært igjennom..

Vi startet forsåvidt ganske normalt. De første månedene var jeg litt tilbakeholden og han var veldig "på". Men etterhvert var det jeg som prøvde å få igang noe seriøst og han som holdt tilbake.

Etter to år fram og tilbake møtte jeg aldri vennene hans lenger, og han var aldri med meg og mine venner. Men vi snakke mye på telefon, gikk turer, lagde middager og holdt oss for oss selv når vi var sammen. Vi koste og hadde sex, men kysset sjelden. Han ville ikke lenger snakke om ting som skjedde i livet hans, og jeg visste aldri om han var sur på meg eller bare litt deppa over andre ting. Jeg innså jo at dette gikk den gale veien, men hver gang jeg prøvde å bryte ut tok han det kjempetungt. Han visste at jeg var på knærne forelsket og hevdet hele tiden at han ville ha et forhold, men jeg ga han ikke nok tid og maste for mye, eller så var jeg for avvisende og tok for lite initiativ, det var alltid noe galt..

Det var det med kyssingen som til slutt fikk meg til å gi opp hele greia. Jeg veit at jeg selv gjerne kan kose og klemme på folk jeg ikke har noen følelser for, men dersom noen prøver å kysse meg knyter det seg helt i magen, og jeg får litt smånoia. Denne reaksjonen kjente jeg igjen hos han. Den skal ikke være der etter to år hvis man virkelig liker noen.. Det tok laaang å komme helt ut av forholdet. Hver gang jeg begynte å date noen andre var han igjen helt overbevist om at jeg var "the one" (i et par uker før det gikk over). Det endte med at jeg brøyt all kontakt, eller "brukte og kasta" han som han har fortalt folk..

I de fleste forhold er det jo en som trenger litt mer tid på seg, så jeg er absolutt for å gi det litt tid, men prøv å være ærlig med deg selv. Når man først er forelsket er det utrolig vanskelig å handle fornuftig. Jeg tror at man kan knytte seg veldig til en person uten å ha de rette følelsene. Hvis du alltid er der for han og dere går godt sammen så vil det selvfølgelig være et savn å miste deg, og da kan man lett forveksle det med at det er virkelige følelser inne i bildet. Pass for all del på at forholdet ikke går ut over selvtilitten. Når han ikke vil ha deg med noe sted kan det være lett å føle at man ikke er god nok..

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Ett år og han kysser deg ikke? Hvorfor i all verden gjør han ikke det?

Det er jo ikkje alle som liker å kysse, så det er jo ein mulig forklaring.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er jo ikkje alle som liker å kysse, så det er jo ein mulig forklaring.

Den dama som ikke liker å kysse jevnlig., det vil si flere ganger til dagen, kan for min del flytte til Jupiter.
Gjest "gjest"
Skrevet

Hvis han ikke har vist seg seriøs før nu, så blir han det aldri.

Gjest Håpløsforelsket
Skrevet

Hvis han ikke har vist seg seriøs før nu, så blir han det aldri.

Har tenkt samme tanke selv,men trenger bare å få det svart på hvitt av nøytale personer og :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...