Gå til innhold

Hvem tar seg av sykt barn ?

Hvem er hjemme med sykt barn ?  

23 stemmer

1. 1. Hvem er hjemme med sykt barn ?

• Mor er hjemme alltid
      4
    • Mor er hjemme de fleste gangene (dvs 8 ut av 10 )
      5
    • mor er hjemme mer enn far ( dvs mer enn 5 av 10 ganger )
      2
    • vi deler mer eller mindre likt
      10
    • far er hjemme mer enn mor ( dvs mer enn 5 av 10 ganger )
      2
    • Far er hjemme de fleste gangene (dvs 8 ut av 10 )
      0
    • Far er hjemme alltid
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på hvem det er som generelt er hjemme når barna deres er syke ?

Endret av mamut75
Videoannonse
Annonse
Gjest Inger
Skrevet

Vi er hjemme annenhver gang, noe annet ville vel vært urettferdig?

Skrevet

Vi deler selvfølgelig likt.

Skrevet

Det kommer ann på hvem som har tid til å være hjemme. Noen dager har jeg mange avtaler og møter jeg føler jeg må gå på, og av og til har mannen forpliktelser det er vanskelig å avlyse. Av og til tar vi en halv dag hver, så begge får gjort det det de skal. Om det ikke passer for noen, eller begge kan prøver vi å være hjemme annen hver gang, eller om en har lyst til å være hjemme så får den forelderen det.

Skrevet

Jeg er hjemme de fleste gangene (det har ikke vært så mange ganger enda) fordi jeg jobber hjemmefra (er frilanser). Det er lettere fordi jeg kan styre min egen dag i mye større grad enn mannen som har fast arbeidstid. Det har altså ikke noe med at jeg er kvinne og han er mann ;)

Skrevet

Vi diskuterer det i hvert enkelt tilfelle ut ifra hvem som har mest/viktigst ting å gjøre på jobben, og samtidig prøver vi å dele nokså likt. Men litt generelt har det vært lettere for meg å ta enkeltdager, mens det for mannen er lettere å ta lengre perioder. Så jeg er vel hjemme oftere, mens i antall dager blir det ca likt.

Skrevet

Vi prøver å dele ca likt.

Dersom det er sykdom vi vet av dagen før, så blir mannen hjemme.

Er det sykdom som oppdages på morgenen/i bhg, så er jeg hjemme. Dette pga lang arbeidsvei til mannen, og at han har dratt før vi står opp og oppdager en ev feber, f.eks.

Sykdom over flere dager tar vi ca annenhver

I sum blir dette ca likt

Skrevet

Klarte ikke å gå fra sønnen min når han var liten og syk, jeg... Ikke fordi jeg ikke trodde han ble stelt godt med av faren, jeg klarte bare ikke å gå fra ham. Ikke før han ble en 3-4 år. Før det var det alltid jeg som var hjemme.

Skrevet

Vi deler i utgangspunktet likt, men til nå har det blitt mest far. Rett og slett fordi hans jobb er mer fleksibel. Han kan også jobbe litt hjemmefra. Ikke slik at han akkurat får gjort så mye mens barnet er sykt, men han kan i allefall lese litt mail, flytte møter og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...