Gå til innhold

Flått hos katt

Anbefalte innlegg

Gjest Sarasahara
Skrevet

Har som alle andre år kjøpt flåtthalsbånd til mine to puser. Men i år har det visst eksplodert med flått! Plukker hvertfall annenhver dag, og synes det begynner å bli ekkelt når de tar dem med seg inn i huset. Det er mest på den ene katten som har lang pels som lett floker seg, og tror hun ligger og sover store deler av dagen inni buskene. Lurer på om det er noen som har tips til middel eller noe som helst annet supplement til flåtthalsbånd for å unngå all flåtten? Kjenner at jeg går en slitsom sommer i møte :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Frontline dråper funker supert her!

Ikke en eneste flått!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jepp dråper i nakken funker supert på både hund og katt, man får kjøpt det hos dyrlegen

Gjest Mahareth
Skrevet

Men forhindrer de dråpene at katten "tar med seg" flåtten? Tenker da på om flåtten bare stoppes i å faktisk bite seg fast, eller om det får flåtten til å holde seg helt unna?

Gjest Sarasahara
Skrevet

Tusen takk for gode tips! Får ta meg en tur til dyrlegen.. Men dere har prøvd det denne sesongen også? Føler det kommer til å ta helt av denne sommeren :(

Skrevet

Tror de dråpene bare forhindrer at flåtten biter seg fast.

Blir nok med inn allikavæl.. :)

Skrevet

Jeg bruker Frontline på min katt, og har brukt det tidligere også både på hund og katt, og jeg har aldri funnet "frittgående" flått i pelsen på noen av dem. Jeg har også brukt flåtthalsbånd på hund, men da fant jeg en og annen flått i pelsen på dyret. Nå har jeg imdlertid hatt dyr i veldig mange år og aldri fått flått av noen av dem selv om vi til tider oppholder oss i områder med svært mye flått.

Skrevet

Min katt har ikke fått en eneste flått i år enda jeg var treig med Frontline. Drypte han først i går. Det er masse løvtrær ved huset og det burde være masse flått i nærheten. Veldig rart. Han har alltid fått de gangene er ikke har dryppet han.

Jeg har heller aldri sett frittgående flått når jeg bruker Frontline. Tror de skygger banen (eller katten) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...