Gå til innhold

20 stemmer

1. 1. Hvor ofte lyver du?

• Daglig
      1
    • En gang i uken
      0
    • Flere ganger i uken
      3
    • Hver 2. uke
      2
    • En gang i måneden
      5
    • 2 - 3 måneders mellomrom
      1
    • Hvert halvår
      2
    • Sjeldnere
      3
    • Lyger aldri, ihvertfall ikke bevisst
      3
    • Aldri
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor ofte lyver du, og evt. om hva?

Start debatt :)

Endret av blargh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte lyver du, og evt. om hva?

Start debatt :)

Jeg kan ikke en gang huske sist jeg lirte av meg en skikkelig helsvart løgn.

Skrevet

Tja, det trenger ikke å være en helsvart løgn. Det kan være noe banalt også, som at du fortalte damen at hun var fin med sminke, mens du egentlig foretrakk henne uten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke så ofte, men hvis bekjente eller kjente trenger meg opp i et hjørne og graver og spør om ting de ikke har noe, med kan det godt hende jeg lirer av meg en løgn eller tre.

Gjest student
Skrevet

Lyver ikke ofte, men senest tidligere i dag løy jeg til moren min på telefon om hva jeg gjorde i går..:P Skulle ha skrevet ferdig eksamensoppgave, men endte med besøk av loverboy i steden! Hihi.. Men, jeg mener hun kan spares for slik informasjon!

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Lyger sjeldent egentlig, men eg har ingen problemer med å dra ein kvit ein om eg føler for det. Når eg lyger så er det som oftest kvite, evt litt grå, løgner..

Har ikkje dratt noen svarte fæle løgner på ei stund, men hadde gjort det om eg hadde følt det var "nødvendig"..

Gjest Marlo
Skrevet

Lyver ikke. Altså, det hender jeg drar en hvit løgn bare for å slippe å snakke noe mer om saken (les: ja den genseren er fin, ja den naboen er jammen meg en rotekopp), altså bare for å jatte med og komme meg videre. Dette skjer på dager hvor jeg er i veldig dårlig humør eller har mye vondt.

Ellers lyver jeg aldri, syns livet blir enklere om man bare forteller sannheten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg lyver når det passer sånn. Sjelden helsvart, men mye for å slippe unna ubehageligheter.

Når bestemor spør for n-te gang om vi vil komme på middagsbesøk, er det lettere å si at vi skal bort, enn å si at vi ikke orker å besøke henne så ofte som det hun vil.

Og når venner har brukt penger/tid på utseende, en allerede innlevert skoleoppgave, klipt luggen osv, er det lettere å si at det er bra/fint, enn å være ærlig. Men før neste frisørbesøk/innlevering tilbyr jeg meg å komme med tips eller synspunkt.

Og så lyver jeg en del når det handler om mengde. Dersom barnet mitt våknet 3 ganger i natt, kan jeg si til mamma at jeg er så sliten fordi hun våknet 6 ganger. Dette er ting jeg sier uten å tenke meg om, jeg har bare lagt meg til den vanen at sannheten ikke er bra nok.

Kort sagt: når det passer meg. Jeg går også ut fra at folk rundt meg lyver når det passer dem. Jeg synes ikke at det angår noen hva jeg egentlig skal / synes / liker / har opplevd, det er opp til meg hva jeg vil dele og være ærlig om.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvite løgner, når som helst, hvor som helst. Skulle vi være ærlige om alt, ville vi såret mange.

Svarte løgner, aldri.

Skrevet

Så det er ingen som lyver på jobb f.eks? Tar æren for noe som andre har gjort?

Evt. baksnakker andre for å få seg selv til å se bedre ut?

Skrevet

Prøver å ikke lyve, heller snirke meg til å si noe annet..

Feks, hvis noen sier hvor fine klær de ha og jeg synes ikke de er så fine, så sier jeg heller "den fargen kler du skikkelig godt!".

Så unngår heller å svare på spm.

Å lyge, sånn skikkelig svart løgn gjør jeg ikke lengre!!! Det gidder jeg ikke bruke energien min på...

Blir jeg konfrontert hvor jeg må svare.. da sier jeg sanheten..

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...