Gjest AnonymBruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Når man begynner å trene styrke, blir man da større før man blir mindre? Begynte med styrke for 2 uker siden, og føler at lårene mine har økt ekstremt i omkrets. Vil kroppen bli større, før musklene begynner å forbrenne fettet?
Stellia Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 Snodig spørsmål. For å bygge muskler, må man ligge i et kalorioverskudd. Det er i og for seg vanskelig å legge på seg 1 kg. muskler - det må skje over tid. 1 kg. muskler forbrenner 90 kalorier ekstra i døgnet, så det utgjør ikke så mye. Tren heller styrketrening for å få en fastere kropp. At du føler lårene har blitt større, har sikkert noe med at kroppen din består av mer vann, noe som skjer når man trener styrketrening.
Leifr Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Ja, det eneste av betydning som skjer på to uker er endringer i vannvekt. Og det betyr ikke så mye.
Beam Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Jeg føler meg av og til større, men det er som regel rett etter jeg har trent og noen dager etterpå. Nå har jeg ikke fått trent bein på omtrent en ukes tid, og da føles de litt mindre. Så tror ikke man blir så mye større, men at man enkelte dager kan føle det slik på grunn avat musklene sveller litt når de akkurat har blitt trent hardt + at kroppen kan holde på litt vann også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå