Gå til innhold

Avatar, jeg vil se den hver dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, var det bare meg som har et problem med filmer jeg elsker, at jeg ikke kan se dem for mange ganger? I dag har jeg så lyst til å se avatar, men er redd magien forsvinner om jeg tar overdose på den.. Nå har jeg ikke sett den på 2 måneder, er det trygt å se den igjen tro? Og siden det er manglende tråder om den her, var det bare meg som likte den? Jeg vil male meg blå og løpe naken i skauen >:-O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så ikke Avatar på kino, husker jeg synes den virka så utrolig dårlig..

Forrige helg så jeg den for første gang fordi samboeren min tvang meg til det! Og det er den beste filmen!! Takk til min kjære som tvang meg til det ;) Angrer meg skikkelig på at jeg ikke så den på kino i 3D.

Jeg vil som deg male meg blå og løpe rundt i skogen! :)

Så, jeg tror nok ikke du kan gå lei den filmen ;) Den kan ikke sees for ofte :)

Skrevet

Jeg så den i 3D på kino ;-D Hadde sikkert falt like pladask om jeg bare hadde sett den i drittkvalitet på pc fra 1989 tilogmed :-D Åhh og plantene, og vesnene og neytiri! Jeg vil ha alt hjemme i min egen stue! (vel, neytiri er snart ferdigmalt og klar til å henges opp, men jeg mente jo ikke sånn ;)

Gjest Trajan
Skrevet

Jeg så Avatar på kino og jeg må si at Avatar utentvil er den mest oppskrytte filmen igjennom historien. Greit nok at den er bra men den er langt i fra så bra som folk skal ha det til

Skrevet

Tja, hvis du elsker fargen blå fra før av, og plutselig kommer det en film med blå vakre vesner og alt er bare fint (unntatt han arrfyren og kompisene hans + maskinene) så er det ikke rart en blir litt overbegeistret :) Death from above hohoho!

Skrevet

Vi likte den heller ikke. Det ble for mye Afrika for vår smak ;) Den teite chantingen til guden f.eks. :fnise:

Skrevet

Håh, og de synes sikkert du er teit når du går på diskotek eller handler i butikker :(

Skrevet

Vær forsiktig med å se favoritt filmen for mange ganger. Magien i favoritt filmene mine pirates of the caribbean og lord of the rings har desverre forsvunnet

Skrevet

Mulig jeg har gått glipp av noe....har ikke orket å sett avatar, da jeg har en mistenke om at det ikke er min type film...

Men mannen og eldste datter maser om at vi må se den ( mannen kjøpte den på releasedatoen)...vet ikke helt jeg!

Er tarantino-fan på min hals, og liker eller filmer som; In America, Livet er herlig, Mitt Afrika, American Beauty, Beautiful Mind ( favoritt-tarantino; kill bill 1 og 2, death proof, pulp fiction, sin city, ingleorious bastards ), ondskapens hotel, the chrow....

Så lurer på om avatar er fengende nok, eller bare et fenonem....

Skrevet

Jeg må også holde meg fra å ikke se favorittfilmene mine for ofte... Lord of the rings foreksempel, kan jeg gjerne ha gående non stop i stua og være superlykkelig :fnise: Også har jeg superdilla på Happy Feet for tida. Og Avatar.... Mmmmm :hjerte: Den er nydelig.

Gjest Alligator
Skrevet

Jeg syns Avatar var en veldig pen film, om jeg kan si det slik, dvs. at 3d-effektene og landskapet osv. var pent å se på. Det var imidlertid tydelig at de nedpriorterte historien til fordel for effektene (dette lurer jeg på om ikke noen av skaperne av filmen faktisk har sagt). Historien er syltynn og stereotypisk. Synes absolutt at tulletitlene "Pocahontas in space" eller "Dances with wolves in space" er treffende, for handlingen er helt lik og like endimensjonal.

Hmm, beklager at jeg er så negativ. Tror nok trygt du kan se den igjen, selv om du kanskje ikke liker den like godt som første gang.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke mye om tynne historier når måten å fortelle historien på er så fantastisk. Finnes plenty av filmen med tynn/uoriginal historie, men filmene er mesterverk likevel fordi historien blir fortalt så vakkert.

Skrevet

Håh, og de synes sikkert du er teit når du går på diskotek eller handler i butikker :(

Jeg går ikke på diskotek, men jeg vil absolutt tro at de synes jeg er teit når jeg handler ja :fnise:

Skrevet

Det er en vakker film, men historien er syltynn.. Har sett den 2 ganger og tror det blir noen år til neste gang ;)

Gjest gjest- silje
Skrevet

Så Avatar på kino jeg, og kunne fikk opp bilder fra pokahontas hele tiden, (elsket denne filmen når jeg var liten.)

Tiltross for dette så vant effektene meg over tilslutt, det var noe vakkert over det hele. Og hadde vi funnet en slik planet med en slik vakker natur så er det vel akkurat det samme som hadde sjedd? VI ville vel tatt den til oss og ødelagt den.

Skrevet

jeg ville heller gjort som jake sully, kanke ødelegge no sånt! :(

Skrevet (endret)

Så Avatar på kino jeg, og kunne fikk opp bilder fra pokahontas hele tiden, (elsket denne filmen når jeg var liten.)

Tiltross for dette så vant effektene meg over tilslutt, det var noe vakkert over det hele. Og hadde vi funnet en slik planet med en slik vakker natur så er det vel akkurat det samme som hadde sjedd? VI ville vel tatt den til oss og ødelagt den.

Ja, det har jo skjedd flere ganger. Bare på vår egen klode...

Jeg skal se Avatar seinere forresten. Det blir spennende. Har på følelsen av at det er en utrolig oppskrytt film, men jeg vet jo ikke, for jeg har ikke sett den enda. :)

Endret av *Numi*
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier SE DEN!

Har ikke sett den sjøl, tror ikke det er min type film, men når det nå er en sånn ting som gir deg sånn glede så syns jeg du skal nyte det så ofte du vil! Kanskje du plutselig en dag har skifta filmsmak og ikke liker den lenger (av andre grunner enn at du er lei den)? Da ville det jo vært ergelig at du ikke lot deg sjøl se den så ofte du ville mens den fremdeles ga deg glede :)

Skrevet (endret)

Jeg elsket Avatar; jeg gråt og gråt på kino. Jeg tror ikke en film har klart å få fram så mange følelser på en gang hos meg; jeg var sint, skuffet, glad og fasinert. Det høres kanskje rart ut, men den var sterk.

Den minte meg om mye gjennom menneskenes historie, så den er veldig aktuell for min del, ikke kun en syltynn historie. Jeg tenkte på krig, etnisk rensing og spesielt kolonialiseringen, hvor de innfødte ble presset ut fra sitt eget område, drept og kulturen ødelagt, hvor erobrerne ikke har noen forståelse for deres kultur - hva som er viktig for dem etc, som f.eks treet i Avatar og deres "religion", sjamanisme.

Jeg ble nesten litt lei meg når den sluttet - den fantastiske naturen kunne godt vart mye lenger for min del. Etter å ha sett den, hadde jeg lyst å se den hver dag :ler: men jeg bestemte meg for å ikke bli lei av den, så jeg skal se den igjen til helgen! Jeg ble trollbundet iallefall - og jeg tror jeg blir det igjen :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg visste at det var du som hadde laget denne tråden før jeg gikk inn på den :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...