Gjest reebok Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Jeg tror jeg klikker snart her! Jeg leier en hybelleilighet, og nå har det plutselig begynt så voldsomt til fuglekvitter om natta utenfor vinduet mitt, så jeg får ikke sove. Det er spesielt én fugl som står på "repeat" og jeg tror jeg tørner snart! Jeg har prøvd med ørepropper, men jeg hører den fremdeles godt. Som regel sovner jeg av utmattelse, og da våkner jeg ikke av vekkeklokka/radioen når jeg har øreproppene i. Jeg kan ikke være alene om dette problemet; hva gjør dere andre for å få sove i denne galskapen? By the way; sover ikke fuglene om natta??
skruf Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 kjøp deg salongrifle ( hagle er å ta litt hardt i ), lad den og legg den på nattbordet. Med en gang du hører fuglekvitter; hiv deg i vinduet og fyr løs... ( satser på at du ikke bor i tettbygd strøk...) Dette gjorde min oldefar! Dog; det var gjøken han ble helt gæærn av, var en 5-6 stykker i hagen som holdt et innmari spetakkel hver natt... Synes jeg ser han for meg (måtte han hvile i fred ), der han sto i vinduet med lange hvite dovre makko-underbukser og fyrte løs om natta.... Var liten jente da, og sov ofte over hos mine oldeforeldre, gjorde sterkt inntrykk på et barnesinn! Helten i hvite underbukser... Oldemor var passe oppgitt... Dette var foresten skikkelig på landet med lite naboer rundt (og det beste av alt; han traff aldri en eneste gjøk...)
Cordelia Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 (endret) Synes jeg ser han for meg (måtte han hvile i fred ), der han sto i vinduet med lange hvite dovre makko-underbukser og fyrte løs om natta.... Var liten jente da, og sov ofte over hos mine oldeforeldre, gjorde sterkt inntrykk på et barnesinn! Helten i hvite underbukser... Oldemor var passe oppgitt... Dette var foresten skikkelig på landet med lite naboer rundt (og det beste av alt; han traff aldri en eneste gjøk...) Kjenner faktisk til en lignende situasjon. Gøy på landet Uansett,kjedelig situasjon. Vanskelig å få gjort noe med. Med mindre du har mulihget til å isolere på noen måte. Endret 7. mai 2010 av Cordelia
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Jeg tror jeg klikker snart her! Jeg leier en hybelleilighet, og nå har det plutselig begynt så voldsomt til fuglekvitter om natta utenfor vinduet mitt, så jeg får ikke sove. Det er spesielt én fugl som står på "repeat" og jeg tror jeg tørner snart! Jeg har prøvd med ørepropper, men jeg hører den fremdeles godt. Som regel sovner jeg av utmattelse, og da våkner jeg ikke av vekkeklokka/radioen når jeg har øreproppene i. Jeg kan ikke være alene om dette problemet; hva gjør dere andre for å få sove i denne galskapen? By the way; sover ikke fuglene om natta?? Kjenner problemet. Bor heldigvis veldig landlig til med få og ikke-plagende naboer og jeg har både hagle og rifle med lyddemper. Derfor brenner jeg ned det meste med børsa.
Glitnir Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Jeg tror jeg klikker snart her! Jeg leier en hybelleilighet, og nå har det plutselig begynt så voldsomt til fuglekvitter om natta utenfor vinduet mitt, så jeg får ikke sove. Det er spesielt én fugl som står på "repeat" og jeg tror jeg tørner snart! Jeg har prøvd med ørepropper, men jeg hører den fremdeles godt. Som regel sovner jeg av utmattelse, og da våkner jeg ikke av vekkeklokka/radioen når jeg har øreproppene i. Jeg kan ikke være alene om dette problemet; hva gjør dere andre for å få sove i denne galskapen? By the way; sover ikke fuglene om natta?? Dette svaret hjelper jo selvfølgelig deg veldig lite, men selv synes jeg det er helt nydelig å sovne til fuglekvitter. Det minner meg om sommer, sol og bra stemning, så jeg sover mye bedre i fuglekvitter enn ellers. Men er enig i at det kan være mye lyd, så for meg er de positive assosiasjonene nok det som ordner saken. Har ikke så mye råd da. Lukk vinduet?
Gjest Marlo Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Gjøk i hagen? Sikker på at det ikke var skogsduer da, siden gjøken er veldig sky? Irriterer meg også over fuglekvitter...det er koselig å høre på om morgenen da, men hele kvelden og hele natta, grøss. Har noen skogsduer som elsker å sitte i treet RETT UTENFOR soveromsvinduet - disse holder på døgnet rundt. Et par av dem er til og med kjærester tydeligvis, for de sitter helt inntil hverandre og "prater" om hverandre. Andre fugler holder som regel kjeft om natta her, men de starter så fort sola titter frem. Ikke så mye annet å gjøre enn å lukke vinduet egentlig.
Gjest Marlo Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Nå skal det sies at vi legger som oftest best merke til det nå på våren da. Etterhvert blir man jo mer vant til lydene igjen etter en ganske stille vinter, og man sovner lettere.
Gjest Eurodice Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Dette svaret hjelper jo selvfølgelig deg veldig lite, men selv synes jeg det er helt nydelig å sovne til fuglekvitter. Det minner meg om sommer, sol og bra stemning, så jeg sover mye bedre i fuglekvitter enn ellers. Men er enig i at det kan være mye lyd, så for meg er de positive assosiasjonene nok det som ordner saken. Fuglekvitter kan være koselig å sovne til, men ikke akkurat å våkne til ved 3-4-tiden om morgenen. Da er "sov-i-ro" godt å ha. Men skjæreskrik sent og tidlig er rene torturen!
Gjest Tipo Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Du blir vandt til det. Jeg har skogen rett utenfor vinduet og fuglene her begynner å synge så snart det gryner, det vil si mellom halv fire og fire. I den perioden er det vanskelig å sovne, men jeg sover rett gjennom spetakelet ellers.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå