Bergenspike Skrevet 18. september 2003 #1 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg har så lyst til å lage gode vårruller hjemme. Har du en god oppskrift på hjemmelagede vårruller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 19. september 2003 #2 Del Skrevet 19. september 2003 1 plate butterdeig 500 gram kokt skinke (skineboks) 1/2 dl revet ost 1/4 dl hakket persille 1ss sennep Del butterdeigen i 4, skjevle disse ut til de er ca 12-14x12-14 cm store Skjær skinken i små terninger. Bland alt sammen (ikke butterdeigen!) Fordel fyllet midt på butterdeigs kvadratene. Rull de sammen, og gjør de tette. Pensle de med egg. Stekes midt i ovnen på 225 grader i 15 min. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2003 #3 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg kjøper alltid vårrullomslag. Det får du i velutstyrte supermarkeder og i asiatiskebutikker. Til ca 10 vårruller bruker jeg: 2 gulrøtter grovrevet like mye hodekål fin snittet 1 stilk selleri finhakket 1 løk finhakket hvitløk og chili hakket. kjøttdeig hvis du ønsker det. og kokte og grov hakket risnudler. tomatpure, østerssaus/soyasaus, litt(ca 1 ss)vin eller epleeddik. Dette surres på panne til grønnsakene er nesten møre og smakes til med østersaus/soyasaus og eddik og pepper. Av kjøles før det legges på omslagene ca 2 ss på hvert som brettes rundt fyllet "lim" med å pensle litt vann på kanten. Jeg pleier å lage mange og fryse ned. Jeg steker de på pannen i litt olje i stedet for i frityr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 22. september 2003 #4 Del Skrevet 22. september 2003 Takk, jenter. Tusenfryd skal føye vårruller på listen over morsomme og annerledes ting å lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå