Gå til innhold

En dag dør du

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som er 100% sikker så er det at du før eller siden dør.

Har du noen gang tenkt på hvordan du dør eller hvordan det er å være død?

Selv så klarer jeg ikke helt å tenke tanken på å ikke være her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Trajan
Skrevet (endret)

Ja alle dør hva er det neste du opplagte du skal fortelle oss ?

Jeg har mine teorier om hva som skjer når vi dør og hva som skjer eller ikke skjer etter døden

Jeg har ingen problemer med det at jeg skal dø en dag.

Endret av Trajan
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja alle dør hva er det neste du opplagte du skal fortelle oss ?

at vi alle puster fram til vi dør. At regn er vann at vi puster oksygen

Er du her bare for å slenge med leppa?

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Plager ikke meg, det er en del av livet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Teksten i denne sangen oppsummerer fint tankene jeg har rundt døden, men så er jeg passe spirituell av meg da. ;) Nei, jeg er ikke redd, døden er en del av livet.

Skrevet

Tja.. for å se filosofisk på det, så har vi jo mer erfaring med ikke å eksistere, enn vi har med det å faktisk eksistere. Jeg har fint klart å ikke finnes før, så det skal nok gå greit når jeg igjen er i den "tilstanden".

Tanken på ikke å være her plager meg med andre ord overhodet ikke. Tanken på å eventuelt skulle være her "for alltid" er mye mer skremmende.

Skrevet

må bare si meg enig med ego her, at tanken på å aldri dø virker mye mere grusom enn å faktisk skulle dø. Jeg er ikke kristen, men regner meg som religiøs, og tror at jeg en dag møter mine kjære igjen, det være seg både to og firbeinte. Jeg tror også at vi gjenfødes, men ikke direkte, jeg tror det er en evig runddans med sjeler som vandrer, og for å sitere arry Potter: for et velordnet sinn er ikke døden annet enn et siste stort eventyr..."

Skrevet

Jeg har tenkt over det et par ganger. Og hvordan jeg dør vil jeg ikke helt spekulere i, for det kan skje på så mange uendelige måter. F.eks at jeg får en brusautomat over meg når jeg står å venter på toget og hører på yndlingssangen min eller snubler og faller og knuser hodeskallen osv :P

Men hva som skjer etter man er død, tenker jeg at kommer litt ann på hva man tror på. Om det er et liv etter døden eller ikke. Om man ikke tror på at det er et liv etter døden, så slutter man rett og slett å eksistere vil jeg tro, eller? Og om man tror på et liv etter døden så vil jeg tenke at da fortsetter man å eksistere, bare på et annet plan enn nå, if you catch my drift? :)

Skrevet

Noen ganger tenker jeg hvorfor mennesket egentlig er til, og det er jo et obvious spørsmål når man snakker om døden. For man har noen fine opplevelser, noen tunge opplevelser, og så dør man bare ? Det må være mer enn det liksom.

Jeg kan skjønne at noen er redd for døden, siden ingen vet hva det egentlig vil si. Selv er jeg ikke redd, for meg er det bare så naturlig, og jeg liker å tro at alt skjer av en grunn. :)

Skrevet

only death awaits you!!!

Skrevet

Det eneste forutsigbare i livet må vel kanskje være døden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...