Gå til innhold

Nabobråk

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bor i annen etasje i tomannshus. Naboen under er 16 og hører på musikk. Det er helt greit at man skal få høre på musikk, men han har det så høyt på at glass har knust oppe hos meg.... det er så høyt at jeg har måttet gå til sengs med migrene. det er mye mye verre enn å være inni en russebuss.... har ringt og klaget til både gutten og moren hans. hun er aldri hjemme.

Kan jeg ringe til politiet for å få n slutt på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ditt hus, eller er både du og 16-åringen leietakere? Om vedkommende bråker sent om kvelden kan du ringe politiet. Det hadde jeg gjort.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

eier hver vår del av tomannboligen. bråker både dag og natt. hva gjør isåfall politiet? bare kjefter?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

er det noen regler om støynivå på dagtid?

Gjest Linda sofie
Skrevet

Hva sier han gutten når du har klaget til han? Selvfølgelig så skal ha nfå lov til å høre på musikk men grensa går en plass. Trenger ikke å spille så høyt at glass knuses

Skrevet

ring politiet når han spiller så høyt at det er plagsomt. Hvis ikke gjentatte klager til han og moren hjelper, så får du ta av silkehanskene. Hvis politiet får flere klager på han i løpet av ganske kort tid så kan de ende med å konfiskere anlegget hans for å få slutt på situasjonen. Du skal ikke finne deg i en nabo som spiller så høy musikk syns jeg. Musikk skal en selvfølgelig få høre på, både gammel og ung, men et sted går grensen!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

okey, den gamle naboen hadde også unge barn og de spilte jo og musikk men det syns jeg var bare hyggelig å høre at noen var hjemme på en måte. Men dette er så plagsomt, og når jeg har sakt fra så mange ganger er jeg ganske lei.

Flere ganger hvor jeg har ringt på tlf eller på døren og han har nektet å svare / åpne. Så har ringt moren og hun har dratt hjem fr jobben for å stoppe det (syns det er leit for henne).

Men det finnes ingen generelle regler om støynivå på dagtid?

Skrevet

Det må være grusomt! Eneste løsningen er nok å kontakte politiet som tidligere nevnt. Det ville jeg har prøvd. Fant denne nettsida:

Norsk støyforening

Det er nok devserre ingen regler utenom sunn fornuft og folkevett! Håper det ordner seg :)

Skrevet

For det første, at glass har knust er umulig, det er gjort tester på dette og det må MYE mer til enn musikk fra en annen etasje for at det skal skje...

Det finnes ingen regler for støy på dagen, mellom 7 og 23 kan de gjøre som de vil. Du kan alltids ringe politiet og klage, så kanskje de tar en tur og ringer på, stort mer enn det skjer ikke. Har dere ingen husregler som dere måtte lese før dere kjøpte, kanskje det står litt mer der?

Gjest Marlo
Skrevet (endret)

Musikk/lydbølgene/basskassa eller whatever skaper vibrasjoner, vibrasjoner kan få ting til å flytte på seg = glass kan knuse.

Tror ikke at TS mente at glass bare knuste pga lyden.

Endret av Marlo
Skrevet

En 16 åring som spiller høy musikk på dagtid... unnskyld mens jeg ler av din frustrasjon - kom deg ut selv er mitt forslag

Gjest Marlo
Skrevet

Hvorfor må man le av den frustrasjonen?

Har du selv opplevd å bo nær noen som spiller ekstremt høy musikk hele dagen lang?

Jeg har det, og jeg kan ikke komme meg så mye ut heller fordi jeg er syk. Jeg gikk med konstant hodepine fordi personen spilte trance og techno hele dagen og hele natten bortsett fra på morgenkvisten hvor han tydeligvis sov.

Og jeg har normalt ikke noenting imot lyder - bor en over meg nå som spiller musikk ofte, høyt spiller han også, men ikke så høyt at det plager meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sitter han å spiller musikk døgnet rundt? Går han ikke på skole eller noe ting?

Jeg hadde helt klart ringt til politiet! Kanskje det ikke hjelper så mye, men det skader ikke å prøve. Siden han ikke gidder å høre på din klage synes jeg du har god nok grunn til å kontakte politiet.

Skrevet

Hvorfor må man le av den frustrasjonen?

Har du selv opplevd å bo nær noen som spiller ekstremt høy musikk hele dagen lang?

Fordi tidspunktet og synderen tatt i betraktning så virker dette som en bagatell.

Nei, jeg har ikke opplevd å bli plaget av det, jeg har funnet løsninger - ettersom jeg har en jobb med skiftarbeid og bor i leilighet i Oslo så er det ikke ofte at jeg får sove i fred om dagen.. Men jeg innser at å skulle begynne en klagestorm pga det er totalt skivebom.

Skrevet

Ta deg en tur ned hver eneste gang du hører han. Det er plagsomt for deg å måtte gjøre det, men til slutt så innser han vel at han må åpne døra? Eventuelt, så kan du finne strømskapet, og ta strømmen til leiligheten.

Det vil nok også hjelpe å ringe politiet, men spørs om de bryr seg så veldig når det er på dagtid. Om det er plagsomt nok, så vil de vel kanskje gidde å ta seg en tur men.

Håper du får løst problemet! :)

Skrevet (endret)

Har det gått så langt som at glass har blitt knust så har det gått over ei klar grense mener nå jeg.

Endret av Cordelia
Gjest AnonymBruker
Skrevet

glass har knust fordi det rister (skjelver eller vel mer passende) i hele huset.

Pga sykdom kan jeg ikke annet enn å være hjemme det meste av dagen.

Nei virker ikke som om han går på skole, særlig den siste mnd har han vært hjemme hele dag hver dag. Det virker som om andre i hans klasse (?) og han er der mens de skulker. For det er ofte at de har gått 5 min før moren kommer hjem.

Men som jeg allerede har sakt så syns jeg det bare er hyggelig å høre noen stemmer / litt musikk, men ikke så høyt som det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...