Gå til innhold

Hvordan bli kvitt terrorist-mann?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min søster er gift og har to barn. Det siste året har mannen begynt å mer eller mindre terrorisere henne og barna, og han har også truet henne på livet ved en anledning.

Når han blir sint, går det utover henne og barna, også når han blir sint for utenforstående ting. Mine foreldre må f.eks passe på hva de sier og gjør, for tar han ting de sier/gjør ille opp, går det utover henne og barna.

Jeg tror ikke han har brukt direkte vold hittil, men det vet jeg ikke. Men psykisk terror er han flink til å bruke. Jeg vil ikke komme med så mange eksempler her, men situasjonen er ikke god.

Det er blitt så ille at mine foreldre ikke tør reise bort, de føler de må være der hvis noe skjer.

Det søsteren min er redd for er at hun må overlate barna til ham ved samvær hvis hun går fra han. Både hun og foreldrene mine er også redde for hans reaksjon hvis hun går fra han. De tror ikke hun eller barna vil være trygge for ham i lang tid etterpå.

Så hva i all verden kan hun gjøre? Hvis hun kaster han ut, eller bestemmer seg for å gå fra han, vil han reagere sterkt på det. Det var ved en sånn anledning han truet henne på livet.

Og hva med ungene etterpå?

Hvilken hjelp eller beskyttelse kan hun få? Hun kan vel blande inn politiet ved oppbruddet, men hun står jo alene etterpå igjen. Og ungene må jo likevel til samvær hos mannen.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan hun prate med noen i barnevernet før dette skulle skje?

Det hun må passe på å gjøre, er å samle bevis for oppførselen hans ovenfor både henne og barna. Vitner, opptak, hva som helst. For en kommer ikke langt uten bevis, det har jeg dessverre erfart etter å ha bodd sammen med en mann som drakk, drev psykisk terror og også etterhvert ble voldelig. Han er from som et lam ovenfor både barnevern og advokater nå, gjør seg selv til et offer. Hvor mange tror da på hva han gjorde mot meg og barnet vårt..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

og be henne få seg en advokat nå, fortest mulig, og så få ham ut av hus. Barnevernet og advokaten kan ordne det slik at han får forbud mot å være sammen med barna en periode, om de frykter for barnas sikkerhet rundt ham. Dette gjelder vel ihvertfall til barnevernet har undersøkt saken og evt lagt den ned.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan hun prate med noen i barnevernet før dette skulle skje?

Det hun må passe på å gjøre, er å samle bevis for oppførselen hans ovenfor både henne og barna. Vitner, opptak, hva som helst. For en kommer ikke langt uten bevis, det har jeg dessverre erfart etter å ha bodd sammen med en mann som drakk, drev psykisk terror og også etterhvert ble voldelig. Han er from som et lam ovenfor både barnevern og advokater nå, gjør seg selv til et offer. Hvor mange tror da på hva han gjorde mot meg og barnet vårt..

Tusen takk for svar!

Skal tipse henne om å samle bevis....men jeg tror det blir vanskelig, for han er så uforutsigbar. Men opptak kan man jo også ta i full fart med en mobil. Han er jo den "perfekte" mann med andre til stede, så det er jo ingen som har opplevd han sånn annet enn henne. Foreldrene våre har jo et visst innblikk, ettersom de bor ganske nært, men heller ikke de har opplevd han sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...