Gå til innhold

Er dette mulig for oss?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kjære har nå funnet et hus vi kan tenke oss å kjøpe.

Problemet er lånet. Pga en betalingsanmerkning kan han ikke ta opp lån, men han kommer til å betale ned lånet likt med meg da han allikevel har penger til dette.

Vil forhøre meg her før jeg går i banken, for er litt flaut å komme dit med en håpløs sak, synes jeg.

Prisantydningen på huset er 1.550.000 (med omkostninger blir det da 1.6)

Jeg har 200.000 i egenkapital. Må derfor ha et lån på 1.4 mill.

Jeg har en inntekt på 400.000 kr, og et studielån på 300.000.

Så i prinsippet sier det seg selv at dette ikke går. Hvis man tar utgangspunkt i 3 ganger inntekt, så vil jeg totalt få et lån på 1.2 mill. Siden jeg har studielån vil dette synke til 900.000.

Min kjære har en inntekt på ca. 350.000, men som sagt så har han en betalingsanmerkning og ingen egenkapital.

Han har nå orden i økonomien sin, men er det noen måte å vise banken at han har det? Eller vil de hardt og brutalt si at "nei, du har en betalingsanmerkning, ikke snakk om". Og vil det at vi skal dele utgiftene til lånet ha noe å si for hvor mye vi kan få?

Og dersom det viser seg at han er helt uaktuell for å få lån - vil det at jeg har en kausjonist kunne føre til at jeg allikevel kan få 1.4 mill i lån?

Vi kommer ikke til å ha noen problemer overhodet med å betale ned dette lånet. Med dagens rentenivå vil det si en utgift på ca. 3500 kr i måneden på hver av oss, og jeg tåler ihvertfall en ganske stor renteøkning.

Så hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest annemor30
Skrevet

Betaler han anmerkningen sin så skal den nå slettes med en gang den er betalt..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 440.000 i året. har 450.000 egenkapital på konto og får et lån på 2.5m.

Anbefaler at du går å prater med banken, kun de som bestemmer hva du skal få i lån.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem. Vi har fått det dobbelte med ca samme bakrgunn som dere. (ingen betalingsanmerkninger)

Skrevet

Hvis de ikke vil ha han som medlåntaker kan de sette pengene han skal bidra med som leieinntekter for deg, og den totale inntekten din vil da gå opp. Det hadde banken tenkt til å gjøre med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...