Gå til innhold

Drikker du hel-, lett-, ekstra lett-, eller skummet melk?

69 stemmer

1. 1. Drikker du hel-, lett-, ekstra lett-, eller skummet melk?

• Helmelk
      3
    • Lettmelk
      13
    • Ekstra lett melk
      21
    • Skummet melk
      15
    • Jeg drikker ikke melk
      17

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type melk drikker du, og hvorfor akkurat den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ikke så mye melk, men hvis jeg drikker det så går det i skummet melk. Jeg synes det er best og har alltid drukket det :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Personlig har jeg drukket ekstra lett melk siden den kom på markedet, men begynner å få øynene opp for helmelk. I teorien er lettmelk og skummetmelk rimelig ubrukelig med tanke på næringsabsorpsjon. Fettet i melka inneholder essensielle vitaminer som hjelper kroppen å ta opp de forskjellige næringstoffene i melka.

Jeg spiser aldri lettprodukter ellers, og forstår egentlig ikke hvorfor jeg har drukket lett melk. Ignoranse?

Jeg skal ihvertfall teste ut helmelk i en periode nå.

Skrevet

Jeg drikker ikke melk. Drikker jeg melk, blir jeg sittende på do med rennaræv og magesmerter.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg drikker ikke melk, det smaker ikke godt. Men i maten bruker jeg ekstra lett.

Skrevet

jeg drikker ikke melken så ofte, men har det i frokostblanding. jeg bruker ekstra lett

Skrevet

Jeg drikker skummet melk.

Skrevet

Jeg drikker ikke melk. I mat bruker jeg helmelk/kremfløte istedenfor lettmelk o.l

Skrevet

Drikker ekstra lett - synes den smaker best.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Drikker ekstra lett. Skummet syns jeg er altfor vannete og lett er litt for fett. Ekstra lett er perfekt.

Gjest redstar
Skrevet

Jeg og min samboer drikker som regel helmelk eller vanlig lett melk:) Han er kroppsbygger/trener mye styrke :)

Mmmm er kjempe gla i melk!

Skrevet

Når jeg bodde hjemme drakk jeg helmelk, for det var det som ble kjøpt inn. Når jeg flyttet med samboeren drakk han lettmelk, og da byttet jeg til det. Og nå må jeg bytte til skummet pga kolesterol... Liker mest lett jeg da :)

Skrevet

Jeg drikker ikke melk. Drikker jeg melk, blir jeg sittende på do med rennaræv og magesmerter.

Samme her. I tilegg til at jeg spyr om jeg drikker over et halvt glass.

Skrevet

Drikker ekstra lett. Den smaker best og inneholder i tillegg vitamin D. Den har også det samme innholdet av vitaminer og mineraler som de andre melkevariantene.

Jeg kan godt spise lettprodukter så lenge det ikke er tilsatt kunstig søtning.

Skrevet

Jeg drikker ikke melk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Bond
Skrevet

Lettmelk, men det blir da veeeldig sjeldent (bare når det spises pannekaker).

Skrevet

Drikker lett fordi den er å få kjøpt i 1 1/2 liters kartonger. Jeg og samboeren drikker mye melk, ofte flere liter om dagen, så er praktisk med større kartonger, pluss at han liker lett best. Jeg drikker gjerne hel, pleier å kjøpe med en ekstra kartong hel til meg.

Gjest Niema
Skrevet

Drikker aldri melk alene, men bruker det på frokostblanding, i mat, kaffe osv. Bruker da skummet.

Skrevet

Hvilken type melk drikker du, og hvorfor akkurat den?

Jeg drikker ikke melk, men jeg bruker den til havregrøt og til matlaging, da går det i ekstra lett melk fordi den har mindre fett, men smaker allikevel melk =)

Skrevet

ekstra lett, fordi den ikke smaker så råtten fløte som de andre, og den har visst en eller annen vitamin jeg trenger... nam nam! Avhenging er jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...