Gå til innhold

Hvordan få en hel dag til å gå på Gardermoen?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mine 2 barn på 6 og 11 skal snart ut å reise. I den forbindelse kommer vi til Gardermoen ganske tidlig på dagen og skal reise videre på kvelden. Vi har altså en hel dag å "slå ihjel". Det blir dyrt å dra inn til Oslo. Noen som har tips til hva vi kan gjøre i og rundt flyplassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo ta med dere forskjellige spill, 11 årigen er jo så stor at noe lesestoff kanskje hadde vært noe. Ellers så er det noen lekeområder rundt omkring :)

Skrevet

Det koster 220 kroner hver vei til Oslo.

440 kroner for å slippe å sitte med to barn på Gardermoen en hel dag, ville jeg betalt i alle fall.

Alternativt kan dere f.eks. ta toget til Lillestrøm - det koster 320 kroner tur retur, og da er dere i et lite bysentrum.

Clarion hotellet på Gardermoen har et fint badeland - dit kan dere jo dra om det er noe du kunne tenke deg.

Skrevet

Har de disse lyddusjene fremdeles? Har ikke vært der uten å dra direkte på så lenge, jeg.

Det husker jeg i hvert fall var fryktelig artig! Hvis ikke er det jo flere lekemuligheter, ja :)

Skrevet

Jeg har hørt at badelandet på Clarion er nedlagt, så det ville jeg eventuelt sjekket litt ekstra før jeg lovet ut bademoro

Skrevet
Her finner du noen aktiviteter som passer for barn i nærheten av Gardermoen. Bowling er jo f eks moro både for voksne og barn!
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har de disse lyddusjene fremdeles? Har ikke vært der uten å dra direkte på så lenge, jeg.

Det husker jeg i hvert fall var fryktelig artig! Hvis ikke er det jo flere lekemuligheter, ja :)

Lyddusjene er der fortsatt, men man skal være fryktelig lett å glede hvis man skal la seg underholde av det en hel dag. Hehe. Ellers er det et sånt lekefly der, i hvert fall på innenriksavdelingen. Vet ikke hva ts mener med en hel dag, men er det snakk om mer enn 5-6 timers venting så hadde jeg nok spandert på meg å reise inn til Oslo. På den annen side, i disse askeskydager så kan det jo være spennende nok bare å glo nervøst på tavla etter kanselleringer ... :gjeiper:

Skrevet

Jeg hadde definitvit tatt turen inn til Oslo. En hel dag på Gardermoen med to barn hørtes ikke noe særlig ut - det skjer svært lite der - regner med ikke barna sitter pent hele dagen med hver sin bok heller. Med Flytoget får du ta med deg barna gratis, og det vil si at det koster 170 kroner hver vei (din billett). Det er det absolutt verdt etter min mening, med tanke på alternativet.

Skrevet

Lyddusjene er der fortsatt, men man skal være fryktelig lett å glede hvis man skal la seg underholde av det en hel dag. Hehe.

Det har du rett i :fnise: Var ikke helt det jeg tenkte heller, da :) Mente bare å komme med et eksempel!

Men jeg er nok enig i at jeg ville tatt ungene med til Oslo, slik mange her har sagt.

Gjest navnelapp
Skrevet

Lokaltoget til Oslo er MYKJE billigare, det går litt saktare men dokke kjem dokke inn til byen for ein billig penge. Det stoppar på perrongen ved sidan av flytogperrongen. Det går jo faktisk også an å dra andre vegen med toget, til Lilleputthammer, viss det er ope. Men viss dokke drar inn til byen så er det gøy å sjå operaen, (sjekk om det er omvisningar) ta t-banen til Nasjonaltheatret og gå i Nasjonalgalleriet, gå på kino på Saga eller Klingenberg (kino heile dagen).

Skrevet

Lokaltoget til Oslo er MYKJE billigare, det går litt saktare men dokke kjem dokke inn til byen for ein billig penge.

Bare som kommentar, var prisene jeg skrev på lokaltog. Med flytoget koster det dem 340,- hver vei...

Gjest navnelapp
Skrevet

Med flytoget betalar ein forresten berre for den vaksne, barna reiser gratis, kom eg på.

Skrevet

Det er riktig Altgodt, det så jeg ikke. Så da er flytoget billigere enn rutetog - 170 kroner hver vei. 340 kroner for å unngå en hel dag på en flyplass....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bowling, SAS-museum og biblioteket på Kløfta... Jaha. Den linken gjorde meg enda mer overbevist om at de bør dra til Oslo :fnise:

Ser forresten at flybussen til Oslo bussterminal koster 115 kr for 1 voksen og 2 barn hvis man bestiller på nett.

Skrevet

Vil også anbefale Jessheim, der finnes Kulturhus med kino og bibliotek. Rett ved siden av Jessheim Storsenter.

Kort vei med buss fra Gardemoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...