Gå til innhold

spm om strikket genser i julegave

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Vil gjerne spørre dere mødre/fedre der ute:)

Jeg er en jente på 23 år som pleier å lage julegaver til mamma og pappa. De siste par årene har det vært noe jeg har strikket, og dette vil jeg fortsette med. I fjor strikket jeg en Mariusgenser til meg selv, og mamma sa hun hadde planer om å strikke en til seg selv også. Men jeg tror ikke hun kommer til å gjøre det, så tenkte at jeg kunne strikke en til henne i julegave:) Jada, jeg begynner å planlegge tidlig. Tenkte å begynne etter eksamen!

Men så tenkte jeg på gave til pappa. Blir det teit å gi Mariusgenser til han også? Tenkte det hadde vært litt søtt om de matchet, selvom de ikke liker matching. Hva mener dere der ute? Like jakker er vel ikke det samme som like ullgensere? Mamma kunne jo ha fått en i de tradisjonelle fargene, mens pappa hadde fått en i ulike gråtoner?

Kom gjerne med innspill! Evnt andre strikkede ting jeg kan gi de :)

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Synes det høres ut som en fin idé jeg :) Som du sier - de trenger ikke være i samme farge :) Mannen her har i svart, grått og hvitt og den er kjeeempefin :nigo: Lillegutt har en i tre blåfarger og jeg har i rosa og lilla :) Også er alle med forskjellige mønster og garntyper så de ser ikke sååå like ut ;)

Skrevet

Og selv om begge to har Marius-genser, så trenger de jo ikke gå med den samtidig.

Kjør på. :)

Skrevet (endret)

Mariusgenser til begge høres jo hyggelig ut, den er også veldig, veldig fin i gråtoner, som du skriver. Hvis du du er usikker på om foreldrene dine synes det er greit å gå rundt i samme genser (dog i ulike farger), så kan du f.eks. strikke mariusgenser til mammaen din, og en annen fin strikkegenser til faren din, Mariusgenser med Space invaders, Fanakofte(-genser), Setesdalskofte eller lignende. :)

Endret av Grønt blad
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:)

Gleder meg til å sette i gang med strikking :D

Tenkte å lage en litt anderledes variant til mamma, og den tradisjonelle til pappa.

Må pøske ut hvilke farger som kler dem best. Pappa har jo grått hår, er det da fint med grå genser? Hehe. Kanskje blå som hovedfarge (han er veldig fin i blått), og grått mønster? Mamma tror jeg ville blitt fin i de vanlige fargene; blått, hvitt og rødt.

Håper de liker det!

Gjest pysepusen
Skrevet

Håper de liker det!

Det kommer de definitivt til å gjøre! :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...