Gjest AnonymBruker Skrevet 7. mai 2010 #1 Skrevet 7. mai 2010 Skriver litt av frustrasjon, og får å få innspill... Jeg har en kjæreste, verdens beste forøvrig! ;-) Han har mange jentevenninner. Jeg har noen guttevenner jeg også, men det er sjeldent vi ses (pga at jeg har flytta) Kjæresten min kom hjem fra tur nå (som jeg ikke ble med på av flere grunner) De hadde vært borte 5 netter. På denne turen har han blitt kjent med ei jente. Hun var bekjent av noen andre som var med. Greit det, men hvorfor prater han så mye om henne? "jeg og Ina ble gående rundt i byen for de andre skulle bare shoppe/dra på museum/sove". Jeg var forøverig klar over at han skulle dele hotellrom med ei anna venninne, Inger, og jeg har snakket mye med Inger og synes ikke dette var noe stress i det heletatt. Så forteller han at Ina hadde blitt uvenner med han som hun skulle dele rom med, så hun hadde spurt om å få sove på samme rom som min kjæreste og Inger. Joda, men der var det bare 2 seperate senger, ja, men så flott at de fant en løsning; de bare dytta sengene inntil hverandre så kunne Ina ligge i midten! :-/ I går kveld når jeg skulle legge meg var kjæresten min overhode ikke sliten, så han ble sittende oppe. Og da satt han å prata med Ina på facebook, og kommenterte alle bildene av henne, og hun kommenterte alle av han! KJenner jeg blir litt lei meg jeg, men jeg vet jeg kan være sjalu så jeg lurer på om dette er noe andre ville ha reagert på også? Det skal forøvrig sies at jeg så en sms han hadde send henne, der han skreiv at han synes "det var deilig å være hjemme sammen med dama igjen". Så dessverre ikke hva hun svarte. Han kom også innom jobben min med en gang han var hjemme, sånn at han kunne hilse på meg, og han hadde kjøpt med en ring til meg. Har jeg noe å frykte? Kjenner jeg ikke liker Ina-dama i det heletatt.... :D
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. mai 2010 #2 Skrevet 7. mai 2010 TS igjen, på facebook skriver dem om hvor gøy dem har hatt det, alt dem har sett, alt som har skjedd... blæææææ!
Gjest brutal_mann Skrevet 7. mai 2010 #3 Skrevet 7. mai 2010 Tja... Jeg antar at fyren rett og slett bare er tankeløs. fortell han at du ikke liker måten ting skjer på, og at den måten hanhar kontakt med Ina på gjør deg usikker. Ikke krev hans lydighet, men vis han hvorfor du blir sjalu. Er han smart ser han problemet selv og legger om oppførselen etter det. Hvis ikke så er det bye bye love.
Eliisa Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Enten så er han tankeløs eller så har han blitt litt betatt av frøken Ina. Det er ikke verre enn å ta det opp med han. Forklar at du blir litt usikker og sjalu når han konstant sitter å snakker om eller med henne - det er i grunn ikke verre enn det. Om han fortsetter å ha like mye kontakt i det skjulte, så ta tingene dine og takk for deg - men antakeligvis tar han det til seg og får et litt mer vanlig vennskapelig forhold til Ina. Jeg har flest guttevenner og en av de står meg veldig nær. I starten sleit mannen min veldig med at vi hadde endel kontakt og at jeg kunne prate med han om hva som helst. Jeg var også ganske tankeløs ang det, til han tok det opp med meg
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Jeg hadde ikke likt det... Men hva skrev han på bildene når han kommenterte bildene hennes? Og hva skrev hun til ham? Det at han hadde kjøpt en ring til deg hadde nok fått meg til å lure... Har han vært utro mens han var borte, og derfor kjøpt en ring...?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 Jeg hadde ikke likt det... Men hva skrev han på bildene når han kommenterte bildene hennes? Og hva skrev hun til ham? Det at han hadde kjøpt en ring til deg hadde nok fått meg til å lure... Har han vært utro mens han var borte, og derfor kjøpt en ring...? Ts her. Skrives bare "morsomme ting" som: "så heit jeg var på dette bildet" og "blir i godt humør når jeg ser dette bildet her" ect. Jeg tror virkelig ikke at han har vært utro mot meg, han kjøpte forøverig gave til barnet mitt også.Men jeg liker bare ikke all denne kontakten i etterkant! La også merke til at på det ene bildet av han og Inger står de bare ved siden av hverandre, mens når det ble tatt bilde av han og Ina så holder han rundt henne... Og han har kjent Inger myyye lengre enn han har kjent dette kvinnemennesket Ina..
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Jeg har mange guttevenner og har også blitt god kompis med venner av mannen min. Men jeg har hatt en regel om at jeg er veldig forsiktig med å knytte nye kontakter med gutter etter at jeg traff mannen min. Jeg kan jo inrømme at alle de gamle kompisene mine som jeg har kjennt i mange år har startet med at enten jeg eller de var interessert, men at vi så fannt ut at vi ikke passa sammen og heller skulle være venner. Jeg ser det som uproblematisk at jeg har guttevenner som jeg har et så avklart vennskapsforhold til. Nye venner derimot ville jeg ikke hatt et slikt avklart forhold til og for meg personlig ville det kjenntes galt å knytte nære nye vennskap. Det har absoludt vært gutter jeg har kjennt at jeg gjerne ville ha kunnet være venner med, men som jeg likevel har latt være å bli bedre kjennt med fordi jeg er redd for at de ville legge mer i kontakten jeg gav dem feks. Dette kjennes naturlig både for meg og min mann. Vi knytter ikke nye nære vennskap med en av motsatt kjønn. Han har gått på skole i klasse med mange jenter og var ofte på fest sammen med disse. Dette er selvsagt uproblematisk, men ingen av disse har blitt så gode venner at de har kontakt på sms etc. Jeg har litt sms kontakt med den ene kompisen hans som vi begge er veldig nære, og dette finner mannen min uproblematisk siden vi alle er så nære venner og har blitt kjennt sammen ikke ved at jeg og han traff hverandre alene. Jeg vet at mange mener det er uproblematisk å danne nye bekjenntskaper av motsatt kjønn, men jeg vet med meg selv at jeg har lett for å bli betatt av nye mannlige beskjenntskaper som jeg finner så interessante at jeg har lyst å bli venner med dem. Så for meg selv setter jeg meg ikke i en slik situasjon heller. For meg handler dette litt om å være føre var, mens for andre er dette langt mer uproblematisk. Det virker i alle fall som om du og kjæresten din bør ha en samtale om hvor dere grenser går og hva dere mener er ok i et forhold. Det kan også være lurt å ha en samtale om hvordan man kan forsøke å forhindre at nye bekjenntskaper tror det er noe mer eller at man selv ufrivillig faller for andre. Folk er forskjellige her så det er bare dere to som kan komme frem til hva som passer for dere.
Stor&Sterk Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Det handler her om hva som er viktigst for kjæresten din, TS... Det er ikke alltid man kan få i både pose og sekk.... selv om han ikke har romantiske følelser og jenta er bare en kompis bør han tenke på hva venneskapet til denne jenta "koster"... Som mann ville jeg sette kjæresten min høyest, og ønsker ikke å riskikere at noe skulle gå galt med forholdet. Jeg ville vært villig til å kutte ut en del jentevenner dersom jeg visste at kjæresten min syns dette var ubehagelig.... Det er ikke sikkert at du har noe å være redd for, men det er lov å syns det er vanskelig.... si det til han, han forstår deg sikkert ! Det er jo dere som er viktigst !
Stor&Sterk Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Og når det gjelder facebook, forum og andre sosiale nettsteder, så sier jeg at det er åpent for min kjæreste å titte på....Hun kan logge seg på min konto når hun vil, lese mine sms og mails... jeg vil ikke holde noe hemmelig og ønsker at hun skal stole på meg. Derfor igjen handler det om hva er viktigst: Så lenge man ikke gjør noe galt ha man heller ikke noe å skjule...
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Skjønner at du blir sjalu. Kan hende han bare har funnet seg en ny bestevenninne, eller blitt skikkelig sjarmert? Snakk litt med ham du. Men ikke vær hysterisk, for det hjelper ikke.
Gjest typish Skrevet 7. mai 2010 #11 Skrevet 7. mai 2010 jeg ville ikke likt det! jeg er jo ganske sjalu av meg også da. jeg trur det er tankeløst av han og han ser ikke at det kan være sårende, men det må ikke bety at du har no å frykte for:) snakk med han!!
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. mai 2010 #12 Skrevet 7. mai 2010 Har dere aldri hørt at dersom menn prater mye om en dame, til dama si så er det ofte for å avdramatise for seg selv at ingenting gale har skjedd, når det egentlig har det! Vanskelig å forklare, men han har vell gått over streken og prøver å legge det ut for deg og ham selv at det ikke var så gale...(de sov jo i separate senger som ble satt sammen... "ingenting" mer). Jeg lukter ugler i mosen!
Gjest putre Skrevet 7. mai 2010 #13 Skrevet 7. mai 2010 Usj, jeg hadde også blitt sjalu dersom typen hadde kommet hjem fra lang tur og snakket masse om et ukjent kvinnemenneske. Lite smart av ham.. Jeg likte heller ikke helt den sengehistorien - hvorfor kunne ikke han bare bytte rom med Ina istedet for at alle 3 skulle klemme seg inn på samme rom?! Men snakk med ham om det og fortell at du blir usikker på alle Ina-greiene.
Gjest Bond Skrevet 7. mai 2010 #14 Skrevet 7. mai 2010 Jeg synes i utgangspunktet at det er helt greit med venner av begge kjønn, men den situasjonen høres jo litt merkelig ut. Og jeg synes det er ganske ugreit å dele seng med ukjente damer og nye vennskapsforhold. Slikt handler om trygghet - om jeg vet at samboeren har en venninne, og jeg kjenner henne og jeg vet at det ikke er noe galt, er jo det ikke noe problem om de har måttet sove på hver sin side av én seng, men nye bekjentskaper stiller jo annerledes. Du kjenner ikke henne, du kjenner ikke hvordan hun er sammen med ham. Synes forslaget om å snakke med ham er bra. Det er høyst sannsynlig at han bare er tankeløs og det hele er helt uskyldig, men det kan være fint å få snakket om slike ting. Trenger ikke å anklage ham for noe, men forklar gjerne hvorfor du synes det er vanskelig. Men sånn ellers - det er jo greit at man har det gøy med vennene sine, men man kan jo vise litt hensyn også. Synes sånn generelt at det er litt dårlig gjort å skryte hensynsløst hvor mye moro man har hatt på ferie om kjæresten har måttet være hjemme
Gjest TS Skrevet 7. mai 2010 #15 Skrevet 7. mai 2010 TS igjen her! Nå har typen min fått kommentarer på det ene bildet av han og ina, hvor det står "så pent par dere er". 2 kommentarer fra folk jeg ikke kjenner (men vet hvem er). de tror tydeligvis at det er MEG og typen. Ba typen slette den kommentaren MED EN GANG! Faen, nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert! Skal spørre han om han synes det er ok at jeg deler seng med en ukjent fyr jeg møter på en fest... tenker pipa får en annen tone da?!
Gjest Bond Skrevet 7. mai 2010 #16 Skrevet 7. mai 2010 Jeg forstår at du er frustrert, men om du tar det opp på en veldig ukonstruktiv måte, kan det bare skape en kjempekrangel. Det er ganske sannsynlig at han ikke gjør dette for å såre deg, men han bare vet ikke at dette er sårende. Man skal aldri undervurdere hvor tankeløse mennesker kan være
Gjest TS Skrevet 7. mai 2010 #17 Skrevet 7. mai 2010 Jeg forstår at du er frustrert, men om du tar det opp på en veldig ukonstruktiv måte, kan det bare skape en kjempekrangel. Det er ganske sannsynlig at han ikke gjør dette for å såre deg, men han bare vet ikke at dette er sårende. Man skal aldri undervurdere hvor tankeløse mennesker kan være Det er nok mye sant i det du skriver her. Alle som kjenne rhan beskriver han som en veldig sosial gutt, han har lett for å få nye venner og har ett vesen som er lett å like. Jeg tror ikke han gjør dette for å såre meg, jeg vet (med 99,9% sikkerhet) at han ikke har gjort noe med denne jenta, men jeg synes det er rart at han ikke selv skjønner hvorfor jeg blir såret når han snakker som han gjør...
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. mai 2010 #18 Skrevet 7. mai 2010 Det er nok mye sant i det du skriver her. Alle som kjenne rhan beskriver han som en veldig sosial gutt, han har lett for å få nye venner og har ett vesen som er lett å like. Jeg tror ikke han gjør dette for å såre meg, jeg vet (med 99,9% sikkerhet) at han ikke har gjort noe med denne jenta, men jeg synes det er rart at han ikke selv skjønner hvorfor jeg blir såret når han snakker som han gjør... Det at du er 99,9 % sikker på at han ikke har gjort noe er bare tull. Hvor mange menn tror du ikke har vært utro mot kona si? Sikkert 1/5. Og i mange av tilfellene har damene sagt at de stolte på typen sin. Man kan rett og slett ikke stole på andre enn seg selv. Tror du virkelig ikke han er blitt betatt av denne jenta? Jeg hadde sagt avbryt kontakten ellers er det slutt. Ikke fordi han ikke skal få ha jentevenner, men for de tydeligvis har kommet veldig nær hverandre.
Gjest Bond Skrevet 7. mai 2010 #19 Skrevet 7. mai 2010 (endret) Det er nok mye sant i det du skriver her. Alle som kjenne rhan beskriver han som en veldig sosial gutt, han har lett for å få nye venner og har ett vesen som er lett å like. Jeg tror ikke han gjør dette for å såre meg, jeg vet (med 99,9% sikkerhet) at han ikke har gjort noe med denne jenta, men jeg synes det er rart at han ikke selv skjønner hvorfor jeg blir såret når han snakker som han gjør... Vel - det er ofte vanskelig å se seg selv på avstand, selv for de som faktisk er obs på det. Så om du ikke sier i fra, kan jo han ikke vite at det er sårende. Det kan jo faktisk hende at han ikke merker hvordan det ser ut på utsiden, og spesielt hvordan det sårer deg. Om man er sosial av natur er det enkelt å anta at "alle er sånne" og at det er helt naturlig. Det er derfor det er viktig å ta det opp og snakke om det på en konstruktiv måte. Ikke gjøre det til en dramatisk og anklagende "fy du er så forferdelig! skam deg! Det er enten meg eller henne!" type sak som får alle til en forsvarsposisjon ("men jeg har jo ikke gjort noe galt!" - og han sannsynligvis har jo ikke gjort det), men heller forklare at du vet at han ikke gjør det med vilje, men at det er likevel sårende. Om han faktisk elsker deg, og er noen lunde oppegående, tar han hensyn. Lykke til! PS - jeg ser absolutt ikke noe poeng å gjøre dette til en større sak enn det er og anta at han har sikkert vært utrol og ennå verre. Noen mennesker er bare sosiale og det må faktisk ikke være noe mer. Å dra inn utroskap og alt mulig er i hvert fall ikke konstruktivt. Endret 7. mai 2010 av Bond
Gjest ts Skrevet 7. mai 2010 #20 Skrevet 7. mai 2010 Vel - det er ofte vanskelig å se seg selv på avstand, selv for de som faktisk er obs på det. Så om du ikke sier i fra, kan jo han ikke vite at det er sårende. Det kan jo faktisk hende at han ikke merker hvordan det ser ut på utsiden, og spesielt hvordan det sårer deg. Om man er sosial av natur er det enkelt å anta at "alle er sånne" og at det er helt naturlig. Det er derfor det er viktig å ta det opp og snakke om det på en konstruktiv måte. Ikke gjøre det til en dramatisk og anklagende "fy du er så forferdelig! skam deg!" type sak som får alle til en forsvarsposisjon ("men jeg har jo ikke gjort noe galt!"), men heller forklare at du vet at han ikke gjør det med vilje, men at det er likevel sårende. Om han faktisk elsker deg, og er noen lunde oppegående, tar han hensyn. Lykke til! Takk, jeg føler faktisk at innleggene dine var av god hjelp. Jeg tror ikek han bevist prøver å såre meg, for jeg vet at han elsker meg og at han bryr seg kjempemye om meg. Jeg tror bare at det faller "naturlig" for han å komme godt overens spesielt med jenter, Han klarer ikke helt å se at nye venninnevennskap kan være sårende for meg, så jeg må nok si dette til han på en ordentlig måte. Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå